Asiatiske varer
Fra : Michael

Dato : 09-06-06 10:58

Jeg kom til at gå lidt (meget) amok da jeg besøgte min kinesiske købmand her
den anden dag. Jeg kom bl. a. hjem med nogle kødboller (BO VIEN GAN) og
nogle pølser (SAY KOY), begge produkter er dybfrosne. Mit problem er at jeg
ikke aner hvad det er jeg har købt, og den søde betjening i butikken kunne
ikke forklare mig ret meget. Kan nogen her i gruppen hjælpe med
opskrifter/gode råd?

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-06-06 16:11

Michael <mbrud@hotmail.com> skrev:
> [...]
>nogle kødboller (BO VIEN GAN) og
>nogle pølser (SAY KOY), begge
>produkter er dybfrosne. Mit problem er at jeg

Har du hund?
I`m A Survivor

Fra : Spang

Dato : 09-06-06 16:30

"Thomas Peter Bitsch (slet V3A2T)" <vitsbreaks@V3A2Tsol.dk> skrev

> Har du hund?

LOL...men OT...FY !

Spang

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-06-06 16:28

On Fri, 9 Jun 2006 11:57:57 +0200
"Michael" <mbrud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og den søde betjening i butikken kunne ikke forklare mig ret meget.
> Kan nogen her i gruppen hjælpe med opskrifter/gode råd?

BO VIEN GAN spises oftest i en klar nuddelsuppe af den lidt stærke
slags. Smager ok men er efter min mening lidt kedeligt.

SAY KOY siger mig ikke lige noget. sikker på det staves sådan? KOY
betyder så vidt jeg husker kadaver og SAY kan være noget med
smadret/eksploderet (på kinesisk) - det giver dog umiddelbart ingen
ideer i retning af mad

Fra : Michael

Dato : 09-06-06 16:43

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
On Fri, 9 Jun 2006 11:57:57 +0200
"Michael" <mbrud@hotmail.com> wrote:
BO VIEN GAN spises oftest i en klar nuddelsuppe af den lidt stærke
slags. Smager ok men er efter min mening lidt kedeligt.

BO som i en vietnamesisk PHO?

[...]

Heh eksploderet kadaver :) På pakken står der SAY KOY A LA CITRONELLE. På
billedet udenpå ligner de nogle lidt grove frankfurtere.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-06-06 17:35

Michael <mbrud@hotmail.com> skrev:

> [...]

Altså, ingen hund?
I`m A Survivor

Fra : Michael

Dato : 09-06-06 17:57

"Thomas Peter Bitsch (slet 55V65)" <vitsbreaks@55V65sol.dk> wrote in message

> Altså, ingen hund?
> I`m A Survivor

Er det meningen at jeg skal smide maden ud og spise hunden?

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-06-06 08:45

Michael <mbrud@hotmail.com> skrev:

> [...]

Eller omvendt?
I`m A Survivor

Fra : Peter Westh

Dato : 11-06-06 12:46

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
[...]

"Smadret kadaver" er en eksportvare lavet specielt til det danske marked.
Den blev lanceret kort efter Lars Barfoed blev forbrugerminister...

/P

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 14:08

On Sun, 11 Jun 2006 13:45:45 +0200, Peter Westh wrote:

> "Smadret kadaver" er en eksportvare lavet specielt til det danske marked.
> Den blev lanceret kort efter Lars Barfoed blev forbrugerminister...

Når en juleand har ligget i køledisken til pinse uden at være blevet solgt,
stikker man en stang dynamit op i den og sælger den derefter som "Sprængt
and" (med ny dato) - anden forklaring kan jeg ikke finde.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-06-06 16:29

On Fri, 9 Jun 2006 17:28:15 +0200
> [...]

> betyder så vidt jeg husker kadaver og SAY kan være noget med
> smadret/eksploderet (på kinesisk) - det giver dog umiddelbart ingen

BO VIEN GAN er forøvrigt en typisk Vietnamesisk spise.