Idéer til picnic
Fra : moso97ad

Dato : 08-06-06 19:54

Hejsa,

Vi er fire par samt to små børn der skal på picninc, og så tænkte jeg, at
jeg manglede lidt inspiration til picnic-kurven.

Idéen er, at hvert par laver lidt forskelligt, men hvad kunne være lækkert
at tage med i picnic-kurven?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Sabina H.

Dato : 08-06-06 20:24

moso97ad wrote:
> [...]
> jeg, at jeg manglede lidt inspiration til picnic-kurven.
>
> Idéen er, at hvert par laver lidt forskelligt, men hvad kunne være

vi har i vores familie altid haft tradition for at have sandwiches med, med
diverse blødt fyld....
feks
leverpostej, rørt med fløde og syltede agurker
æg, rørt med mayo og karse
tun, rørt med mayo, citron, og groft peber

fyldet smøres på sandwichbrød, lægges doppelt og skæres skrå i halve, og
pakkes ind enkeltvis i plastfolie...

derudover cherrytomater,, agurkestave, kogte pillede æg, rugbrødsmadder kun
med smør, kolde stegte kyllingelår, kolde frikadeller, og lign fingermad....
det lyder måske simpelt, men det gør tricket, er frisk og holder sig lækkert
i flere timer i en taske....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : moso97ad

Dato : 08-06-06 21:58

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fingermad....
> det lyder måske simpelt, men det gør tricket, er frisk og holder sig

Tak for dine mange idéer til picnic-kurven. Har selv haft følgende i
tankerne:

1-2 fyldige salater

2-3 forskellige minisandwiches

Grøntsagstærte

Et godt brydebrød

Lidt sødt til teen eller kaffen

Sodavand

Vin

Øl

Mvh.

Morten

Fra : moso97ad

Dato : 08-06-06 21:58

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-06-06 09:00

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> den 8. juni 2006 kl. 20:54 +0100
skrev:
> [...]
>jeg manglede lidt inspiration til picnic-kurven.
>
>Idéen er, at hvert par laver lidt forskelligt, men hvad kunne være

Har I overvejet en eller to engangs-grill - det giver en masse gode
muligheder for at lave noget frisk mad på farten. Og selvom resultatet
ikke er lige så godt som på en rigtig grill, så synes jeg det er glimrende
til picnics.

Til børnene kunne pølsehorn eller måske mad-muffins med skinke el. lign.
være oplagte. Og det kan voksne vel også spise.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-06-06 11:14

Kasper Hyllested skrev:

> Har I overvejet en eller to engangs-grill - det giver en masse
> gode muligheder for at lave noget frisk mad på farten.

En transportabel røgeovn kan osse i løbet af kort tid forvandle
(evt. hjemmefanget) fisk til en delikatesse.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-06-06 09:18

Tja..dette forslag postede jeg 3. maj, mon ikke det stadig kan bruges som
inspiration?

Sidst jeg lavede en picnickurv var der dette indhold i den:

1 flaske Krimskoye (også kendt som Krim-sekt - smager bedre end de fleste
franske champagner) + et par gode belgiske øl.

Små hjemmebagte speltboller med fyld af rucola, ultratyndt skåret radise,
ultrafint snittet rød sød peber, skiver af røget laks og en creme lavet af
lidt græsk youghurt, rørt med honning og sennep.

Kolde stegte kyllinge lår

Små udhulede cherry tomater, fyld med rygeoste-creme: Lidt rygeost røres
op med lidt fløde, tilsættes lidt gurkemeje og lidt stødt ingefær

Grønne asparges omrullet med parmaskinke

Lidt forskellig ost: Primadonna, Masdamer og Emmenthaler skåret i passende
bidder

Lidt brie og cammebert samt en bette kniv til at skære det med

Noget svensk rødløgmarmelade, der er perfekt som dip til osten

En pakke bornholmske rugkiks

Det var deltagerne RET glade for

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311