Skinkesalat
Fra : Basil

Dato : 08-06-06 15:24

Hej.
Hvordan ville i lave dressingen til en hjemmelavet skinkesalet (til en
frokost) hvis den ikke må indeholde mælkeprodukter ?
Kai

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-06 15:39

On Thu, 08 Jun 2006 16:24:00 +0200
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Hej.
> Hvordan ville i lave dressingen til en hjemmelavet skinkesalet (til
> en frokost) hvis den ikke må indeholde mælkeprodukter ?
> Kai

nu er jeg lidt i tvivl om hvad en skinkesalat er for dig, men jeg
gætter på at det er ala sådan nogen k-salat/graasten/whatever bøtter
man kan købe i div. supermarkeder.

Jeg ville nok lave en god hjemmerørt mayonaise (æg, olie, krydderier)
og så for at den ikke skal blive for ved ville jeg spæde skinke/mayo
blandingen op med f.eks. fine skiver af radise, hakket forårsløg,
purløg, og hvad du nu ellers har lyst til.

Fra : Basil

Dato : 08-06-06 16:07

Kim Schulz formulerede spørgsmålet:

> nu er jeg lidt i tvivl om hvad en skinkesalat er for dig, men jeg
> gætter på at det er ala sådan nogen k-salat/graasten/whatever bøtter
> man kan købe i div. supermarkeder.

Just presis

> [...]
> blandingen op med f.eks. fine skiver af radise, hakket forårsløg,
> purløg, og hvad du nu ellers har lyst til.

Altså bare basere det på mayo og krydderurter + det løse ?

Det jeg ledte efter var om der var et alternativ til mayo, som heller
ikke er mælk (det burde jeg have skrevet).
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 17:06

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Det jeg ledte efter var om der var et alternativ til mayo, som heller
> ikke er mælk (det burde jeg have skrevet).

Du kan sikkert finde et eller andet sojabønne-spladder, som måske ligner
mayo/mælkeprodukter, men som bestemt ikke kommer hen i nærheden af en
tålelig smag i en skinkesalat. Kig i en helsekostbutik efter et sådan
produkt.

Derudover: Nej, du kan ikke finde noget der hverken er mayo eller mælk, og
som smager hen ad disse.

Tina

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 10-06-06 12:52

Tina A. wrote:

> Derudover: Nej, du kan ikke finde noget der hverken er mayo eller mælk, og
> som smager hen ad disse.

Enig. Jeg ville aldrig putte andet end hjemmegjort mayo i min
skinkesalat. Til gengæld spiser jeg det kun højst 2 gange om året, men
så er fryden desto større.

Mvh
Kevin Edelvang