Blank - for en sjælden
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 09:59

Jeg er ved et uheld kommet til at tage noget skinkesmåkød op, og føler mig
for en sjælden gangs skyld helt blank: Jeg gider ikke lave wok-mad - det
har vi lige fået. Noget gris i karry tænder ikke rigtigt her hvor sommeren
er ved at blive en realitet. Havde tænkt lidt på noget indisk inspireret,
men synes ikke rigtig jeg rammer noget der tænder mig. Nogen der har lidt
inspiration?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 10:20

> [...]
> men synes ikke rigtig jeg rammer noget der tænder mig. Nogen der har lidt

plejer at lave det med mørbrad, men here goes..

Smid dit kød på panden, og bluner du det hurtigt.
Derefter smider du en hel buko pikant ost på panden, og alt efter hvor
tyndt/tykt du vil ha det kan du jo spæde med mælk eller fløde..
Og så nogle ½ve ovnbagte kartofler, og salat til.. mums

Mvh
Morten

Fra : Padre

Dato : 07-06-06 10:25

Frank Løkkegaard skrev:

> men synes ikke rigtig jeg rammer noget der tænder mig. Nogen der har lidt
> inspiration?

Mjø - hvad med at lave nogle krebinet-agtige sager med skalotteløg og
muskatnød, grille dem og servere dem ude i haven med lidt pickles,
kolde små nye kartofler, nybagt brød og en falske rosé?

--
padre

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 10:47

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> on onsdag 7. juni 2006 at 11:24 +0100
wrote:
>Mjø - hvad med at lave nogle krebinet-agtige sager med skalotteløg og
>muskatnød, grille dem og servere dem ude i haven med lidt pickles,
>kolde små nye kartofler, nybagt brød og en falske rosé?

Hmmm, det lyder sgutte dumt.
Hold op hvor er det irriterende at gå blank for ideer - navnlig lige efter
at jeg i weekenden har stået og ført mig frem med, at jeg aldrig, aldrig
går tør for ideer ))
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Padre

Dato : 07-06-06 11:21

Frank Løkkegaard skrev:

> Hold op hvor er det irriterende at gå blank for ideer - navnlig lige efter
> at jeg i weekenden har stået og ført mig frem med, at jeg aldrig, aldrig
> går tør for ideer ))

Du var med andre ord skråsikker

Men seriøst - kig i Jan Pedersens "Hjemme i mit eget køkken"

http://www.antikvariat.net/search.cgi?open=KIR04171

--
padre

Fra : Padre

Dato : 07-06-06 11:22

Men husk nu - det er vigtigt, at det er en falsk rosé.

--
padre

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 11:36

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> on onsdag 7. juni 2006 at 12:21 +0100
wrote:
>Du var med andre ord skråsikker

Jeps - tåbe - intet mindre

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 11:37

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> on onsdag 7. juni 2006 at 12:22 +0100
wrote:
>Men husk nu - det er vigtigt, at det er en falsk rosé.

ja for hulen da - man skulle jo nødigt ødelægge noget…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Leo

Dato : 07-06-06 12:15

Jeg ville hakke det groft og blande det med lige så meget grovhakket lever -
blande en god håndfuld persille deri, lidt revet citronskal - og skulle der
snige sig en opblødt franskbrødshumpel og lidt fløde deri, så gør det ikke
sagen ringere - lav en lidt fast dej - salt, peber og evt lidt løg. Er du
glad for citron - så byt persillen med en håndfuld citronmelisse.
Bag pateen i en form - eller pak skefulde ind i fedtnet - og bag dem i
ovnen.

Jeg ville vælge en god tomatsalat, brød med en god skorpe - og en frisk
hvidvin.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 02-08-06 10:30

Frank Løkkegaard skrev:
> [...]
> men synes ikke rigtig jeg rammer noget der tænder mig. Nogen der har lidt

Hejsa

JA det er godt nok ved at være længe siden, og skinkekødet er nok
forlængst spist. Men jeg kom lige i tanke om en opskrift jeg ofte har
lavet. Jeg bruger i reglen kyllingesmåkød men indimellem også skinkekød.
Here goes

"Chicken" Tikka Masala

Tag kødet og dryp det med et par spsk citronsaft. Lad det trække 20 min.
Bland sødmælksyoghurt med garam masala, hvidløg, chili og peber.
Tag kødet med citronsaft og hæld det i yoghurtmarinaden. Lad det trække
nogle timer.

Tag kødstykkerne med det marinade som hænger ved og sæt dem på en
bageplade. Drys lidt salt over. Bag i ovnen ca 25-30 min ved 200 grader.

Kødet spises med en kraftig indisk tomatsovs (svits hvidløg, chili,
korianderfrø, kardemommekapsler, paprika, spidskommen, garam masala,
løg, ingefær, salt, peber sammen og tilsæt nogle hakkede tomater og kog
det op). Spises med ris - gerne kogt med sennepskorn, chili og
koriander. (Rispilau)

Hilsen Jesper