Ny Mac gruppe!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-06 23:30

Hej

Forleden blev der oprettet en ny Mac gruppe for os, der stadig kan lide
og holder af både de gamle Macs og den gamle software.

Gruppen er oprettet under Google Groups, og man skal tilmelde sig for at
kunne sende til den.

Gruppesproget er engelsk, da den dækker worldwide.

Formålet med gruppen er at diskutere de gamle maskiner og de
problemer/spørgsmål, der kan være i den forbindelse, - at formidle og
udveksle erfaringer, samt formidle links til software, der er beregnet
for de gamle maskiner.

Du kan tilmelde dig her:
http://groups.google.com/group/Macabandonware

God fornøjelse

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-06-06 02:34

> [...]
> problemer/spørgsmål, der kan være i den forbindelse, - at formidle og
> udveksle erfaringer, samt formidle links til software, der er beregnet

Abandonware - betyder det at de udveksler gammel software frit?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-06-06 12:01

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Abandonware - betyder det at de udveksler gammel software frit?

Nej blot at de ikke ved hvad det betyder hvorfor dog ikke få gruppen
rigtigt oprettet istedet for på g groups..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-06 16:06

Hej Flemming

Flemming Lynggaard wrote:
>Peter Bjørn Perlsø wrote
>
> Nej blot at de ikke ved hvad det betyder

Det tror jeg nu nok, de véd. 'Abandon' kan betyde flere ting, og på US
engelsk bruges det primært i forb. med ting, der er 'frigivet' / 'frit
tilgængeligt'.

> hvorfor dog ikke få gruppen rigtigt oprettet
> istedet for på g groups..

Mener du en usenet gruppe? - Det er der nok ikke basis for... - Vi er jo
desværre ikke så mange tilbage, der gerne arbejder med de gamle maskiner...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-06-06 09:42

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message
Mener du en usenet gruppe? - Det er der nok ikke basis for... - Vi er jo
desværre ikke så mange tilbage, der gerne arbejder med de gamle maskiner...

Kræver jo ikke meget at få en newsgroup.. er da masser der er meget mindre
brugbare end den du der nævner

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-06 15:49

Hej Peter

Ja, sålænge det drejer sig om software, der allerede er frigivet.
mvh. Erik Richrd

Fra : Marcus Strömberg

Dato : 17-06-06 14:44

Erik Richard Sørensen skrev:

> Gruppen er oprettet under Google Groups, og man skal tilmelde sig
> for at kunne sende til den.

Vad är det för fel på *riktiga* Usenetgrupper?

--

Marcus

m9370@abc.se

Fra : Per Rønne

Dato : 17-06-06 16:48

> [...]
> kunne sende til den.
>
> Gruppesproget er engelsk, da den dækker worldwide.

Hvorfor ikke bare søge at få etableret nyhedsgruppen:

comp.sys.mac.oldies ?

Det er da langt lettere at håndtere end google groups.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-06 16:55

Hej Per

Som jeg mener, jeg allerede har svaret, så tager det meget lang tid at
komme gennem usenet hierakiet med at få oprettet en gruppe, så derfor...
mvh. Erik Richard

Fra : Asterix

Dato : 18-06-06 09:10

In article <449425d6$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Erik
> [...]

> Som jeg mener, jeg allerede har svaret, så tager det meget lang tid at
> komme gennem usenet hierakiet med at få oprettet en gruppe, så derfor...

Om ni har tillgång till binära grupper så finns ju.
alt.binaries.mac.applications.retro.

Där diskuteras redan allt det ni pratar om -
och dessutom - ja, ni vet...

--
I recommend Macs to my friends, and Windows machines
to those whom I don't mind billing by the hour