billigste ram til en macbook
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-05-06 21:48

Heysan

Jeg er på jagt efter 2gb ram til en macbook - jeg så nogen nævne priser på
ca 990kr pr gb - kan det ikke gøres billigere..

Ram er jo lidt en jungle og vil ikke ret gerne fejl købe

Fra : Jesper

Dato : 28-05-06 22:10

Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> wrote:

> Heysan
>
> Jeg er på jagt efter 2gb ram til en macbook - jeg så nogen nævne priser på
> ca 990kr pr gb - kan det ikke gøres billigere..
>
> Ram er jo lidt en jungle og vil ikke ret gerne fejl købe

Ikke meget...og så vil du sikkert også gerne have en rimelig god ram som
du kan stole på.

Noname RAM kan derfor ikke anbefales.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-05-06 08:58

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Ikke meget...og så vil du sikkert også gerne have en rimelig god ram som
> du kan stole på.
>
> Noname RAM kan derfor ikke anbefales.

Men hvis jeg nu var den der type der var ligeglad (og gerne ville vide
hvilken type jeg skal kigge efter)

Kan du så smide et link fx til edbpriser..

Takker

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-05-06 09:29

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> writes:

> Men hvis jeg nu var den der type der var ligeglad (og gerne ville vide
> hvilken type jeg skal kigge efter)

200 pin SO-DIMM DDR2 5300 PC667

Min egen KVR667D2S5 klods er i restordre, men regn med ca. 900 kroner
per GB, uanset hvor no-name de bliver.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : N/A

Dato : 29-05-06 21:35

Fra : N/A

Dato : 29-05-06 21:35

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-05-06 21:35

On 2006-05-29 19:31:56 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> 2 ens og regn med at de skal være helt ens for ellers er der problemer,
> så køb et kit!

Som hovedregel gælder det vel maskinerne med integreret grafikkort, som
deler RAM med processoren. De har nemlig fordel af at kunne køre
dobbelt bus. Det er dog mit indtryk, at forskellen trods alt ikke er
enorm. Jeg synes, jeg har hørt noget med 10%. Derimod er det
ligegyldigt i iMac og MacBook Pro, der har separat grafikkort.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bruno

Dato : 29-05-06 22:02

Henrik Münster wrote:

> [...]
> synes, jeg har hørt noget med 10%. Derimod er det ligegyldigt i iMac og
> MacBook Pro, der har separat grafikkort.

Memory performance er bestemt ikke ligegyldig for CPU'en, sådan er det
ihvertfald på P4 platformen og jeg kan ikke forestille mig det er
anderledes med en Core CPU. Har du set nogle test der siger anderledes?

Præcis hvad memory performance betyder for hastigheden afhænger af
opgaven, er det en lille datamængde der arbejdes kan opgaven måske blive
i CPU'en cache og så er forskellen minimal mens det med mange data kan
gøre en stor forskel.

Mvh

Bruno

PS. Man kan endda forestille sig maskinen ikke vil starte med kun et
hukommelsesmodul, men det ved jeg ikke om er tilfældet. P4 PC'ere kan
godt køre med kun et modul.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-05-06 23:54

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Memory performance er bestemt ikke ligegyldig for CPU'en, sådan er det
> ihvertfald på P4 platformen og jeg kan ikke forestille mig det er
> anderledes med en Core CPU. Har du set nogle test der siger anderledes?

Jep - jeg har tidligers postet et url om subj. Pga af den forholdsvis
langsomme FSB og den genrøse L2 cache har det kun anemisk betydning på
core dual platformen såfremt man ikke bruger et integreret grafikkort.

> PS. Man kan endda forestille sig maskinen ikke vil starte med kun et
> hukommelsesmodul, men det ved jeg ikke om er tilfældet. P4 PC'ere kan
> godt køre med kun et modul.

den kan godt starte med kun ét modul.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-06 21:52

On 2006-05-30 00:53:36 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Jep - jeg har tidligers postet et url om subj. Pga af den forholdsvis
> langsomme FSB og den genrøse L2 cache har det kun anemisk betydning på
> core dual platformen såfremt man ikke bruger et integreret grafikkort.

Det fremgår også af den bestykning, Apple sælger computerne med.
MacBook Pro kan således købes med én RAM-blok på 1 GB mod en mindre
merpris. Så kan man selv sætte en tilsvarende blok i den anden
RAM-plads, når man har sparet lidt sammen igen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster