Opsætning af netværk - hjælp!
Fra : funkpost

Dato : 23-05-06 11:11

Hejsa.

Jeg har følgende:

1 extreme basestation
1 standard basestation
1 10mbit/1mbit forbindelse via adsl modem
1 100 mbit 5 port switch
1 netværksprinter (via ethernetkabel)

Jeg skal have dette fordundet således, at jeg får fuld hastighed på
min extremebasestation, men også sådan, at jeg kan nu printeren via
begge baser.

Hvordan sætter jeg dette sammen, og skal jeg bruge krydsede kable
andre steder, end hvis jeg sætter mit modem i switchen?

Mvh
Gunnar

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-06 13:22

funkpost <funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvordan sætter jeg dette sammen, og skal jeg bruge krydsede kable
> andre steder, end hvis jeg sætter mit modem i switchen?

Hej

Du forbinder således:

ADSL ---> Std Base (som router) --> Ethernet switch ---> Extreme Base
(som bridge)

Printer

Altså printer og extreeme basen i switchen.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : funkpost

Dato : 23-05-06 14:07

Standard basen har ikke ethernet ud, så det kan man ikke rigtigt...?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-06 14:08

funkpost <funkpost@mac.com> wrote:

> Standard basen har ikke ethernet ud, så det kan man ikke rigtigt...?

er det en helt gammel std. base ? .. er den grå eller hvis ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : funkpost

Dato : 23-05-06 17:18

Ja, og den er nødvendig fordi min kæreste har en iBook G3 med gammelt
Airport kort. Kører hun over extremen, så ryger hastigheden.

Fra : funkpost

Dato : 25-05-06 10:37

Hej.

Jeg har nu fået alt udstyret, og sat ADSL, de to baser samt printeren
i den nye switch. Det virker fint, med undtagelse af printeren.

Hvis denne skal sættes op som IP, hvor finder jeg så en guide til
dette? (Det er en Epson C4100)

Mvh
Gunnar