Brænd en CD
Fra : Martin René Pedersen

Dato : 12-05-06 12:46

Halløjsa,

Jeg tænkte, at jeg lige skulle brænde et par CDer - men med hvad ??
Hvad bruger man ude i den vide Mac verden ??

Kender jo godt Toast Titanium - og det kan jo blandt andet alt. Men
puhh altså 99$ er sørme mange penge for et program man ikke bruger
særligt meget... Finder der ikke noget, der er fint til at brænde en CD
eller en DVD engang imellem - og som er til at betale sig fra ??

Martin

Fra : Jesper

Dato : 12-05-06 13:04

Martin René Pedersen <martinrene@spam.martinrene.dk> wrote:

> [...]
> særligt meget... Finder der ikke noget, der er fint til at brænde en CD
> eller en DVD engang imellem - og som er til at betale sig fra ??

Faktisk er der et CD brænderprogram indbygget i MacOS X, der kan du
brænde CD'ere via iTunes, Finder, Diskværktøj, iPhoto og DVDere via
iDVD.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 13:10

> [...]

> særligt meget... Finder der ikke noget, der er fint til at brænde en CD
> eller en DVD engang imellem - og som er til at betale sig fra ??

du kan jo brænde musik cd'er fra iTunes, foto fra iPhoto, og alm. filer
direkte fra Finder.
Men der fides også nogle gratis programmer:

Her er en masse fra macupdate.com: http://tinyurl.com/n29g8

Jeg bruger mest Toast, men har også brugt det gratis YuBurner:
http://www.macupdate.com/info.php/id/12905

Denner her ser også ok ud: http://www.macupdate.com/info.php/id/19778

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Erik Richard S¿rense~

Dato : 12-05-06 18:23

Hej Martin

Martin René Pedersen wrote:
> Jeg tænkte, at jeg lige skulle brænde et par CDer - men med hvad ??
> Hvad bruger man ude i den vide Mac verden ??

Jeg bruger Toast Titanium. - Det er den bedste...

> [...]
> meget... Finder der ikke noget, der er fint til at brænde en CD eller en
> DVD engang imellem - og som er til at betale sig fra ??

Toast er det bedste, men fx. findes der også 'Discblaze 6.1.5', den er
såmænd udmærket til mange ting, men knap så pålidelig som Toast.
http://www.radicalbreeze.com/blaze/index.shtml

Der er jo også en gratis lite ver. af Toast, men det er kun en ver. 5.2,
og den understøtter ikke DVD brænding. Den kan hentes her. Toast Lite
5.2 virker på både OS 9.x og X - både 10.3.x og 10.4.x.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/318248/Toast_Lite_52_Updater.hqx

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 12-05-06 18:59

On 2006-05-12 13:45:34 +0200, Martin René Pedersen
<martinrene@spam.martinrene.dk> said:

> [...]
> særligt meget... Finder der ikke noget, der er fint til at brænde en CD
> eller en DVD engang imellem - og som er til at betale sig fra ??

Jeg bruger det brænder program der ligger i OSX, men har oplevet at når
jeg brænder en musik cd via Itunes så kan den ikke afspilles i mit
stereo anlæg, har tjekket indstillingerne, og de står umidelbart rigtig.

Diskformat: Audio-CD.... Hvad gør jeg galt???

MVH Henrik

Fra : Bruno

Dato : 16-05-06 17:05

Henrik wrote:
> Diskformat: Audio-CD.... Hvad gør jeg galt???

Det er ikke alle CD-afspillere der vil afspille brændte CD'er. Kan du
afspille andre brændte skiver på dit anlæg?

Prøv evt. med en rense CD, når et CD værk bliver snavset er det de
brændte skiver som først giver problemer.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik

Dato : 17-05-06 11:10

On 2006-05-16 18:05:11 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> [...]
>
> Prøv evt. med en rense CD, når et CD værk bliver snavset er det de
> brændte skiver som først giver problemer.

den vil ikke spille nogen steder men det er en cd-rw? det virker når
jeg brænder den på windåsen i Nero!!!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-05-06 18:00

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> den vil ikke spille nogen steder men det er en cd-rw? det virker når
> jeg brænder den på windåsen i Nero!!!

For min CD afspiller er det en fysisk umulighed at læse CD-RW - Mon
ikke også det gælder for de afspillere du har prøvet? Brænd istedet på
almindelige CD-R skiver.

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 15-05-06 20:56

Toast Lite findes også i version 6