ClamXav 1.0.3.h
Fra : Henrik

Dato : 12-05-06 10:50

Hej NG'er

Har netop opdateret min ClamXav fra 1.0.1 til 1.0.2.h og hold da fast
hvor det driller, umidelbart ser den ud til at virke efter gentagende
installationer, men den åbner ikke indstillings menuen når jeg trygger
på knappen har i andre oplevet det problem, overvejer seriøst at hente
1.0.1. igen for den virket bare...

Henrik

Fra : Erik Richard S¿rense~

Dato : 12-05-06 18:12

Hej Henrik

Henrik wrote:
> Har netop opdateret min ClamXav fra 1.0.1 til 1.0.2.h og hold da fast
> hvor det driller, umidelbart ser den ud til at virke efter gentagende
> installationer,

Den virker i baggrund her på min 10.4.6...

> men den åbner ikke indstillings menuen når jeg trygger
> på knappen har i andre oplevet det problem, overvejer seriøst at hente
> 1.0.1. igen for den virket bare...

Samme her. Men det ser da ud til, den bruger de indstillinger, der er
fra tidl. version, og den scanner fint og noget hurtigere end tidl....

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 12-05-06 18:53

On 2006-05-12 19:11:50 +0200, Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Den virker i baggrund her på min 10.4.6...

Ja men det ville være rart hvis man kunne ændre indstillingerne, men
måske kommer der snart en update.

> Samme her. Men det ser da ud til, den bruger de indstillinger, der er
> fra tidl. version, og den scanner fint og noget hurtigere end tidl....
Det har du helt ret i den ser ikke ud til at tage meget CPU tid.

MVH Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-06 10:20

On 2006-05-12 19:52:38 +0200, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Ja men det ville være rart hvis man kunne ændre indstillingerne, men
> måske kommer der snart en update.

> Det har du helt ret i den ser ikke ud til at tage meget CPU tid.

Hvis det går meget hurtigt, er det sikkert fordi, motoren ikke er
installeret, så den slet ikke scanner. Selve ClamXav er jo kun en
brugerflade. Nedenunder ligger scanner-motoren, der gør arbejdet. Man
kan installere motoren ved at højre- eller ctrl-klikke på ClamXav og
vælge at se indholdet af pakken. Under Resources kan man så finde en
installer til motoren. Men jeg må tilstå, at jeg alligevel ikke kan få
min til at virke ordentligt. Jeg kan ikke åbne indstillnger eller
sentry. Jeg vil lige rode lidt videre med det og vende tilbage, hvis
jeg finder en løsning.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-05-06 17:53

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Hvis det går meget hurtigt, er det sikkert fordi, motoren ikke er
> installeret, så den slet ikke scanner.

Motoren er installeret. - Men der er altså forskel på, om det tager
25min at scanne en disk og så nu kun 15min...

> [...]
> min til at virke ordentligt. Jeg kan ikke åbne indstillnger eller
> sentry. Jeg vil lige rode lidt videre med det og vende tilbage, hvis jeg

Når man åbner ClamXAV første gang, ber den selv om, om man vil
installere motoren eller bare bruge en 'surface scanning'...

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-06 22:11

On 2006-05-14 18:52:44 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Motoren er installeret. - Men der er altså forskel på, om det tager
> 25min at scanne en disk og så nu kun 15min...

Nå ja, det lyder rigtigt. Jeg var ude for, at min gjorde det på 3/4
sekund, og det var fordi motoren ikke var installeret.

> Når man åbner ClamXAV første gang, ber den selv om, om man vil
> installere motoren eller bare bruge en 'surface scanning'...

Det kan jeg godt læse mig til, men det gjorde min altså ikke. Jeg
installerede motoren manuelt, men der er noget galt. Den opdager først
motoren, når man har ledt efter opdateringer manuelt. Motorens og lidt
andre småting skal jo stå med ganske småt på en linie nederst i
vinduet. Jeg kan heller ikke åbne indstillinger eller sentry. Jeg må
lige rode lidt med det. Lige nu har jeg ikke så meget tid. Det betyder
jo heller ikke alverden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 16-05-06 10:49

Hejsa

[snip]

> vinduet. Jeg kan heller ikke åbne indstillinger eller sentry. Jeg må
> lige rode lidt med det. Lige nu har jeg ikke så meget tid. Det betyder
> jo heller ikke alverden.

I er altså ikke de eneste, der har problemet - jeg har faktisk haft det,
hver gang, jeg har opdateter ;(

Og jeg er vist blevet på 1.0.1 - rimeligt irriterende - kunne I ikke
skrive til udvikleren - han er meget flink.

/Sebastian