Hvordan kopieres/flyttes en 4,38Gb fra Min~
Fra : Lucian

Dato : 07-05-06 13:26

Hej
Har en MacMini og en PC med WinXP på samme netværk. Vil gerne kopiere
eller flytte en ISO fil fra Mac til PC.
Via netværk kører det meget langsom. Med Ipod stopper kopieringen ved
4,1 Gb. Mac Mini har kun CD bræder.
Er der andre muligheder eller programmer til overførsel af store filer ?

MVH
Lucian

Fra : Bruno

Dato : 07-05-06 14:09

Lucian wrote:
> [...]
> 4,1 Gb. Mac Mini har kun CD bræder.
> Er der andre muligheder eller programmer til overførsel af store filer ?

Jeg vil tro Ipod'en bruger FAT32 som filsystem, og der er en max
størrelse på filer som hedder 4 GB (Bemærk B=byte b=bit). Noget
tilsvarende vil du løbe ind i med andre eksterne diske, for FAT32 er
svjv eneste filsystem som kan bruges både af Mac og OSX.

Brug netværket og lad Mac'en styre kopieringen, det synes at være
væsentligt hurtigere end hvis du styrer kopieringen fra PC. Alternativt
må du splitte filen op, kopiere og så samle stumperne igen.

Mvh

Bruno

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-05-06 16:58

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
> væsentligt hurtigere end hvis du styrer kopieringen fra PC. Alternativt
> må du splitte filen op, kopiere og så samle stumperne igen.

Hvis det er en PPC Mac mini (som kun har 100Mbit ethernet), så kunne det
måske være en fordel at bruge IP over FireWire.