Begrænsninger i Yamaha BW's NG 30km/t ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-06-01 22:59

Hej!

Hvad er forskellen (begrænsningerne) egentlig i BW's NG på 30 km/t i
forhold til 45km/t udgaven - og hvordan kommer man videre ??
At lukke blind-røret på udstødningen og fjerne skiven i variomatic'en
har givet lidt ekstra (ca. 50-60 km/t), men hvis jeg skal højere op,
hvad så ?? Anden cylinder/stempel + udstødning eller hvordan ??

Jeg vil foretrække at få højere hastighed gennem "normale" dele, dvs.
uden brug af voldsomme tun-dele, som Gert & Helge (eller Helga, som
den stride MC-betjent på Frb. også kaldes en gang imellem ikke
umiddelbart finder så interressante, som larmende og underligt
udseende tun-udstødninger..

/Brian

Fra : Rasmus Bernth Jensen

Dato : 18-06-01 09:46

Køb en 45'er cylinder, den larmer ikke ret meget og du vil kunne køre
omkring 70-80 km/t

Fra : Brian Ipsen

Dato : 18-06-01 19:48

On Mon, 18 Jun 2001 10:46:16 +0200, "Rasmus Bernth Jensen"
<rasmus_bernth@vip.cybercity.dk> wrote:

>Køb en 45'er cylinder, den larmer ikke ret meget og du vil kunne køre
>omkring 70-80 km/t

Ingen begrænsninger i kaborator el.lign ?? Hvis man nu ser hos T.
Hansen, så er der åbenbart også forskeln på 30 og 45-udstødninger...
Burde man så også anskaffe en 45'er udstødning ??

/Brian

Fra : Rasmus Bernth Jensen

Dato : 18-06-01 21:08

Jeg har også en Yamaha Bw's Ng. Jeg fjernede begrænsningerne + blindrøret.
Andet gjorde jeg ikke. Den kørte sgu godt.

Fra : Rasmus Bernth Jensen

Dato : 19-06-01 07:54

Du skal selvfølgelig omdyse karburatoren, til en større dyse.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 19-06-01 16:58

On Tue, 19 Jun 2001 08:54:24 +0200, "Rasmus Bernth Jensen"

>Du skal selvfølgelig omdyse karburatoren, til en større dyse.

Efter 45 km/t cylinder - klart nok - nogle anbefalinger mht.
dyse-størrelse, så man ikke skal købe sig fattig i dyser inden man
finder en brugbar

/Brian