digital signatur
Fra : Karl Antz

Dato : 24-04-06 11:33

.... hvordan var det nu lige den skulle omdøbes inden den kan importeres
i keychain?

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-04-06 12:06

Karl Antz skrev:
> ... hvordan var det nu lige den skulle omdøbes inden den kan importeres
> i keychain?

Arkivet med den digitale signatur ender på .pkcs12 som virker uden
videre fra og med Mac OS X 10.4.3. Hvis din OS X version er før dette,
skal du omdøbe arkivet til at ende på kun .p12 (altså fjerne "kcs").

Denne vejledning er i øvrigt værd at bogmærke:

--
Michael Rasmussen, also known as MiR on IRC: http://macintosh.irczone.dk
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-06 13:32

Michael Rasmussen skrev:

> Denne vejledning er i øvrigt værd at bogmærke:

Gad vide, hvad man egentlig gør, hvis man som jeg allerede har en
digital signatur installeret på Windows, men ønsker at bruge den
samme signatur på sin Mac eller kræver det mon, at man anskaffer
sig to digitale signaturer?

Hvis jeg tager en sikkerhedskopi af signaturen under Windows og
prøver at åbne den HTML-fil, som kommer ud af det på Mac'en i
Safari eller Firefox, får jeg blot meldingen 'Du kan ikke indlæse
Digital Signatur i denne browsertype. Du skal benytte Microsoft
Internet Explorer'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-04-06 17:15

> [...]
> digital signatur installeret på Windows, men ønsker at bruge den
> samme signatur på sin Mac eller kræver det mon, at man anskaffer

man eksporterer den vel

> [...]
> Safari eller Firefox, får jeg blot meldingen 'Du kan ikke indlæse
> Digital Signatur i denne browsertype. Du skal benytte Microsoft

hmm det må prøves, det må da kunne lade sig gøre.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-06 15:12

Brian S skrev:

> Jeg vil gerne flytte mit certifikat fra PC til Mac, men
> efternavnet på vertifikatet - når jeg prøver at eksportere det
> fra Outlook Express - er .p7b

Selvom en .p7b-fil ikke ser ud til at kunne åbnes med noget program i
OS X, så har jeg lige opdaget, at det faktisk åbner i Hovednøglering,
hvis man dobbeltklikker på sådan en fil. Det har jeg gjort og kan nu
både se TDC OCES CS-certifikatet og certifikatet med mit navn i
nøgleringen, men hvis jeg f.eks. prøver at logge ind på e-boks.dk med
den digitale signatur i Safari, får jeg at vide, at der ikke er valgt
en gyldig digital signatur.

Hvis jeg prøver at importere .p7b-filen i Firefox, så kan jeg godt
få lov til at indtaste kodeordet til signaturen, men den bliver ikke
synlig på listen.

Det ser ud til, at muligheden for at eksportere til .PKCS #12 er til
stede i Windows XP, men det er af en eller anden grund "grået" ud hos
mig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-06 17:46

Brian S skrev:

> [...]
> "grået" ud hos mig. "
>
> Hmm, jeg kan ikke få øje på den option - hverken grå eller sort.

Når du markerer nøglen i enten OE eller vha. dit Certificates
Snap-in i MMC og vælger Export, så starter 'Certificate Export
Wizard'. I vinduet 'Export Private Key', er der ikke mulighed
for at vælge 'Yes, export the private key'. Man har kun mulighed
for 'No, do not export the private key', hvilket muligvis er
årsagen til, at man heller ikke kan vælge .PKCS #12 i det næste
vindue: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/pkcs.png>.

> Måske er der hjælp at hente her (jeg har ikke selv nørklet med
> det endnu):
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sig_mem

Tak, men jeg bruger hverken Entourage eller Mail i OS X.
Klarer mig fint med Outlook og OE i WinXP, men har ofte haft brug
for at logge ind på diverse sider med den digitale signatur i OS X.
Helst via Safari - som den jo burde virke direkte i, hvis man har
gjort det rigtigt i hovednøgleringen jf. det link, som Michael har
sendt tidligere i denne tråd - eller via Firefox, som så nægter at
tage imod signaturen i de formater, jeg har mulighed for at gemme
i fra WinXP. Altså DER encoded binary X.509 (.CER), Base-64 encoded
X.509 (.CER) eller Cryptographic Message Syntax Standard - PKCS #7
Certificates (.P7B).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-06 18:53

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> man eksporterer den vel

Ja, det skulle man umiddelbart tro, men jeg kan ikke få skidtet
til at fungere. Må nok hellere nævne, at jeg har forsøgt fra
WinXP SP2 til OS 10.4.6.

> hmm det må prøves, det må da kunne lade sig gøre.

Det burde det kunne i hvert tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 25-04-06 09:54

On 24/04/06 19:52, in article e2jaa4.2no.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ja, det skulle man umiddelbart tro, men jeg kan ikke få skidtet
> til at fungere. Må nok hellere nævne, at jeg har forsøgt fra
> WinXP SP2 til OS 10.4.6.

> Det burde det kunne i hvert tilfælde.

Jeg gjorde sådan her fra min pc (win xp sp2 - hvor signaturen var
installeret):

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks_g

Endte med en .pkcs12 som jeg smed over på min mac (osx 10.3.9)... her
slettede jeg "kcs" fra endelsen... dobbeltklikkede... og så var den klar.

Og herved kom endnu en ting jeg kan undgå at bruge Pc'en til

Mvh RoJo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-06 19:14

Thomas G. Madsen skrev:

> Selvom en .p7b-fil ikke ser ud til at kunne åbnes med noget
> program i OS X, så har jeg lige opdaget, at det faktisk åbner i
> Hovednøglering, hvis man dobbeltklikker på sådan en fil.

Og det gør DER encoded binary X.509 (.CER)-filtypen også, som er
standardfiltypen, når man fra WinXP eksporterer en signatur.

Når man dobbeltklikker på sådan en fil i OS 10.4.6, åbner hoved-
nøgleringen med denne dialogboks:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/osx/digital_signatur/tilfoej_certifikat.png>.
Feltet 'Nøglering', er jeg i tvivl om. Man har valget imellem
'Login', 'Microsoft_Intermediate_Certificates', 'System' og
'X509Anchors', så jeg har prøvet dem alle, men resultatet er det
samme, når jeg i Safari forsøger at logge på e-boks.dk med den
digitale signatur.
Safari melder blot 'Du har ikke valgt en gyldig Digital Signatur.
Luk din browser og prøv igen. (0236)'

Hovednøgleringen ser ellers certifikatet som gyldigt, og jeg kan
se både det og rodcertifikatet i nøgleringen.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/osx/digital_signatur/gyldigt.png>
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/osx/digital_signatur/noeglering.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-04-06 20:39

RoJo skrev:

> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks_g

Tak for det link.

> Endte med en .pkcs12 som jeg smed over på min mac (osx 10.3.9)... her
> slettede jeg "kcs" fra endelsen... dobbeltklikkede... og så var den klar.

Og i 10.4.6 behøvede jeg så ikke at slette noget, men kunne bruge den
direkte og nu virker det. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-06 15:06

RoJo skrev:

> [...]
> dobbeltklikkede... og så var den klar.
>
> Og herved kom endnu en ting jeg kan undgå at bruge Pc'en til

Er det lykkedes for dig at få den digitale signatur til at virke
i Acrobat under OS X, eller den bruger du måske ikke der?

På Windows kan Acrobat 7.x Pro finde signaturfilen i samme øjeblik
signaturen er installeret i Windows, men på Mac skal den peges
hen til signaturfilen, og jeg aner ikke, hvor den gemmer sig.
En søgning på systemdisken efter *.pkcs2 og *.p12 finder intet.

PS. Desværre så virker ovenstående link hos TDC ikke mere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 13-07-06 16:12

On 13/07/06 16:05, in article e95r0v.1i4.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
> [...]

> En søgning på systemdisken efter *.pkcs2 og *.p12 finder intet.
>
> PS. Desværre så virker ovenstående link hos TDC ikke mere.

Hej Thomas

Jeg har aldrig været ude for, at den skulle bruges i acrobat, så det ved jeg
ikke. (hvor skal man det?)

Med "*.pkcs2" finder du intet - det er ".pkcs12"

Hvis du ikke kan finde noget ved at søge på ".pkcs12" eller ".p12", så er
den ikke installeret.

Ellers prøv her:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_pkcs

Mvh Ronni

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 13-07-06 18:30

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
[...]
> PS. Desværre så virker ovenstående link hos TDC ikke mere.

Prøv i stedet med:

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_os_eks

HUSK AT DU SKAL SIKRE DIG, AT DU TILSTADIGHED HAR PASSWORD-BESKYTTET DIN
DIGITALE SIGATUR

Venlig hilsen
Peter Lind Damkjær
(Der her skriver som privatperson)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-06 21:16

RoJo skrev:

> Jeg har aldrig været ude for, at den skulle bruges i acrobat, så
> det ved jeg ikke. (hvor skal man det?)

Hvis man nu f.eks. ønsker at beskytte en PDF-fil imod ændring
vha. den digitale signatur eller blot signere den digitalt.

> Med "*.pkcs2" finder du intet - det er ".pkcs12"

Jeg mente også .pkcs12, men fik skrevet .pkcs2.

> Hvis du ikke kan finde noget ved at søge på ".pkcs12" eller
> ".p12", så er den ikke installeret.

Eller også er det bare det sædvanlige elendige Spotlight-skrammel,
som ikke kan finde den. Signaturen er installeret ifølge nøgleringen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 13-07-06 22:24

On 13/07/06 22:15, in article e96gmk.324.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
> [...]

> Eller også er det bare det sædvanlige elendige Spotlight-skrammel,
> som ikke kan finde den. Signaturen er installeret ifølge nøgleringen.

Nu har jeg lige installeret den i min acrobat - Advanced > Security Settings
> Add ID ... og så valgte jeg min *.p12-fil

Signaturerne kommer ikke automatisk ind i programmerne - den skal importeres

Mvh RoJo

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-06 22:59

On 2006-07-13 23:23:31 +0200, RoJo <Geckodk@fjerndettehotmail.com> said:

> Signaturerne kommer ikke automatisk ind i programmerne - den skal importeres

Den kommer da ret automatisk ind i Mail med det resultat, at flere
klager over problemer med at læse vores e-mail. Sjovt nok er det trods
alt ret få. Jeg ved ikke, hvorfor de fleste ikke har problemer. Vi
installerede signatur på vores computere for at kunne skrive
selvangivelse og den slags. Vi har aldrig ønsket at kryptere e-mail.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-06 21:21

Peter Lind Damkjær skrev:

> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_os_eks

Ja så får jeg en *.pkcs12, som jeg blot kan installere ved at
dobbeltklikke på den under OS X, men det får ikke Acrobat til
automatisk at se den, som det gør under Windows. Jeg bliver
nødt til at guide Acrobat hen til dens placering på OS X, som
jeg ikke kender.

Så skal jeg da lade *.pkcs12-filen ligge et eller andet sted,
men den må da være et sted på disken i forvejen, når man har
installeret den, og kan se den i nøgleringen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-06 21:39

Peter Lind Damkjær skrev:

> Prøv i stedet med:
>
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_os_eks

Nu har jeg prøvet at eksportere min digitale signatur fra Windows
endnu engang og har så omdøbt .pkcs12-filen til .pk12, for ellers
kan Acrobat under OS X ikke se den som en gyldig signaturfil.

Derefter har jeg smidt den i en mappe på systemdisken og kan så
vælge den i Acrobat. Noget tyder på, at Acrobat ikke har kontakt
til hovednøgleringen under OS X siden den ikke kan se, at jeg
allerede har signaturen installeret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-06 09:59

RoJo skrev:

> Nu har jeg lige installeret den i min acrobat - Advanced >
> Security Settings > Add ID ... og så valgte jeg min *.p12-fil

Hvor var så din *.p12-fil i systemet, eller du har den måske også
bare liggende i en tilfældig mappe?

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 14-07-06 11:19

On 14/07/06 10:58, in article e97tde.2r4.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Hvor var så din *.p12-fil i systemet, eller du har den måske også
> bare liggende i en tilfældig mappe?

Den ligger bare i en tilfældig mappe
Jeg kan godt finde den ved at søge på .p12

Måske du på et tidspunkt her fjernet den fra et program, og den så er blevet
slettet?
Da jeg fjernede den fra Acrobat blev den slettet fra min mappe

Fra : RoJo

Dato : 14-07-06 11:22

On 14/07/06 10:58, in article e97tde.2r4.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Hvor var så din *.p12-fil i systemet, eller du har den måske også
> bare liggende i en tilfældig mappe?

Hvis du har den installeret i firefox, kan du bare lave en sikkerhedskopi
derfra... så kan du jo bruge den fil

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-06 11:38

RoJo skrev:

> Jeg kan godt finde den ved at søge på .p12

Det kan jeg sikkert også nu, men nu ved jeg jo, hvilken mappe den
befinder sig i, så der er ingen grund til at søge.

> Måske du på et tidspunkt her fjernet den fra et program, og den
> så er blevet slettet?

Da jeg installerede den første gang, dobbeltklikkede jeg blot på
den (news:e2m4ss.3bc.1@tgm.dyndns.dk). Derefter var den synlig i
nøgleringen og jeg gik derfor ud fra, at den var tilgængelig i de
programmer, som kan noget med en digital signatur, for det er man
jo vant til fra Windows.

Derfor undrede jeg mig over, at Acrobat ikke kunne finde den og
ej heller søgefunktionen i OS X, før jeg igen fik eksporteret
signaturen fra Windows og gemt *.p12-filen i en tilfældig mappe
på Mac'en.

Jeg aner heller ikke hvor signaturfilen befinder sig på harddisken
på min Windows-maskine, men det er der heller ikke behov for at
vide, fordi den altid er tilgængelig i de programmer, som forstår
at bruge en digital signatur. Sådan er det så bare åbenbart ikke
under OS X.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-06 11:45

RoJo skrev:

> Hvis du har den installeret i firefox, kan du bare lave en
> sikkerhedskopi derfra... så kan du jo bruge den fil

Jeg har Firefox installeret (v1.5.0.4), men opdager lige, at jeg
heller ikke kan se signaturen i den, for den skal vel kunne ses
inde under Avanceret -> Sikkerhed -> Vis certifater, ikke?

Noget tyder på, at det ikke er megen idé i blot at dobbeltklikke
på en *.p12-fil, så den ryger ind i nøgleringen, for der er vist
ikke mange tredjepartsprogrammer, som har adgang til den nøglering.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karl Antz

Dato : 14-07-06 12:08

> [...]
> på en *.p12-fil, så den ryger ind i nøgleringen, for der er vist
> ikke mange tredjepartsprogrammer, som har adgang til den nøglering.

Jeg kan med min bedste vilje ikke huske at jeg skulle have installeret
certifikatet i Firefox - men det virker også i firefox.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : RoJo

Dato : 14-07-06 12:09

On 14/07/06 13:07, in article 1higuyz.1jmklrdxqmclcN%karl@antz.dk, "Karl
Antz" <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg kan med min bedste vilje ikke huske at jeg skulle have installeret
> certifikatet i Firefox - men det virker også i firefox.

Det skulle jeg...

Fra : RoJo

Dato : 14-07-06 12:06

On 14/07/06 12:44, in article e983jj.37o.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
> [...]

> heller ikke kan se signaturen i den, for den skal vel kunne ses
> inde under Avanceret -> Sikkerhed -> Vis certifater, ikke?

Jo

> Noget tyder på, at det ikke er megen idé i blot at dobbeltklikke
> på en *.p12-fil, så den ryger ind i nøgleringen, for der er vist
> ikke mange tredjepartsprogrammer, som har adgang til den nøglering.

Nååå... jamen, den skal både i nøgleringen som du har gjort... derefter skal
den ind i de forskellige programmer.
Safari klarede det vist nok på en anden måde - det må jeg indrømme at jeg
har glemt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-06 12:33

RoJo skrev:

> Nååå... jamen, den skal både i nøgleringen som du har gjort...
> derefter skal den ind i de forskellige programmer.

Spørgsmålet er, om den overhovedet behøver at være i nøgleringen,
når stort set ingen programmer kan finde ud af at hente den derfra.

> Safari klarede det vist nok på en anden måde - det må jeg
> indrømme at jeg har glemt.

Jeg kan ikke finde noget om certifikater i Safaris præferencer.

Det er i øvrigt pudsigt, at Firefox ser det som en advarsel,
når et certifikat bliver importeret eller eksporteret korrekt.
Man tror først, at det ikke gik til held, indtil man nærlæser
teksten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian S

Dato : 24-04-06 13:32

Jeg vil gerne flytte mit certifikat fra PC til Mac, men efternavnet på
vertifikatet - når jeg prøver at eksportere det fra Outlook Express -
er .p7b

Kan det lægges ind i Thunderbird, monstro?

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-06 09:17

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... hvordan var det nu lige den skulle omdøbes inden den kan importeres
> i keychain?
>
> hilsen ka'l

Nogen der kan logge på
https://webreg.dk/frifor/default/login.do
med digi. cert ?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 26-04-06 14:38

Michael Holm wrote:

> Nogen der kan logge på
> https://webreg.dk/frifor/default/login.do
> med digi. cert ?

Yeps, gik fint her, Firefox 1.5.0.2

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-06 18:03

Alex Henriksen / OZ2AFY <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Yeps, gik fint her, Firefox 1.5.0.2

æv den har jeg også, jeg kan godt logge på www.skat.dk og e-boks.dk med
mit cert. men ikke på webreg.dk... Gad vide om det er fordi jeg er på en
MacBook (Intel) -
Har du en "normal" mac?
Er du også på 10.4.6 ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-04-06 18:32

Michael Holm skrev:

> Nogen der kan logge på
> https://webreg.dk/frifor/default/login.do
> med digi. cert ?

Ikke her med 10.4.6 og en PPC G5.
I feltet 'Certifikat', står der 'Ingen Certifikat' og knappen
'Underskriv' er derfor "grået ud". Jeg har kun forsøgt i Safari,
hvor siden i øvrigt også ser ret så underlig ud. Det ser ud som
om at teksten er for bred til den kolonne, den står i.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/osx/digital_signatur/virkdk.png>.

Det skal dog nok også nævnes, at jeg på WinXP godt kan vælge min
digitale signatur, men når jeg klikker på 'Underskriv', og har
indtastet adgangskoden, så går der en rum tid, hvorefter følgende
melding kommer: "Din digitale signatur kan ikke verificeres i
øjeblikket. Prøv igen senere', så den side har jeg ikke den store
tiltro til. Der er ingen problemer med at logge på andre af de
sider, jeg normalt logger på med den digitale signatur på PC'en.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-06 18:48

> [...]
> forsøgt i Safari, hvor siden i øvrigt også ser ret så underlig ud. Det ser
> ud som om at teksten er for bred til den kolonne, den står i.

Tak det er samme symptomer jeg har :(

> [...]
> senere', så den side har jeg ikke den store tiltro til. Der er ingen
> problemer med at logge på andre af de sider, jeg normalt logger på med den

Hvordan med virk.dk (den driller også her - men de to sites er vist ret
tæt forbundet, selv om de har forskellige log-in sider..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-04-06 20:13

Michael Holm skrev:

> Hvordan med virk.dk

Den kan jeg godt komme ind på med WinXP, men ikke med Mac'en.
Der kommer aldrig en mulighed for at logge på med signaturen
i Safari, selvom man vælger 'Log på med digital signatur'.
Der kommer blot et stort hvidt felt, hvor der øverst står:
'Log på med digital signatur' med blå skrift.

I øvrigt så er <https://webreg.dk/frifor/default/login.do>
tilsyneladende lukket lige pt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-07-06 11:30

RoJo <Geckodk@fjerndettehotmail.com> writes:

> Hvis du har den installeret i firefox, kan du bare lave en sikkerhedskopi
> derfra... så kan du jo bruge den fil

Kan Firefox håndtere danske bogstaver i navne? Jeg har kun oplevet
problemer med det under Linux.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : RoJo

Dato : 14-07-06 12:07

On 14/07/06 12:29, in article 86u05ko4x8.fsf@dusk.gen-v.net, "Thomas Bjorn
Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Kan Firefox håndtere danske bogstaver i navne? Jeg har kun oplevet
> problemer med det under Linux.

Ved jeg faktisk ikke - men mon ikke? i hvert fald i den danske version

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-07-06 13:32

RoJo <Geckodk@fjerndettehotmail.com> writes:

> Ved jeg faktisk ikke - men mon ikke? i hvert fald i den danske version

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=217305

Jeg kan ikke gennemskue om fejlen er løst eller ej, og heller ikke om
den findes på Mac OS udgaverne.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH