tetex og fink
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 20-04-06 20:27

Hej

Jeg har netop installeret tetex via fink, og det fungerer egentlig meget
fint. Men jeg har problemer med at tilføje nye .sty-filer.

Hvis jeg lægger filen i en eller anden mappe under
/sw/share/texmf-dist/tex
og kører texhash fungerer det fint.

Men hvis jeg lægger filen under
/sw/etc/texmf.local eller ~/Library/texmf
eller et andet passende sted, så kan latex ikke finde den.

Er det nogen af de mange kloge hoveder her som kan forklare det?

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-04-06 00:28

On 2006-04-20 20:26:55 +0100, Thomas Bendsen <tbendsen@stofanet.dk> said:

> [...]
> eller et andet passende sted, så kan latex ikke finde den.
>
> Er det nogen af de mange kloge hoveder her som kan forklare det?

Næh, ikke direkte. Jeg har brugt i-Installer*, netop fordi jeg ikke
kunne få det til at spille med tetex-distributionen fra fink (kan dog
ikke huske hvad der ikke virkede), og ved at smide .sty-filer ned i
~/Library/texmf virkede de fint.

~/j

* <http://ii2.sourceforge.net/>

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 25-04-06 07:51

Jonas Voss wrote:

> [...]
> kunne få det til at spille med tetex-distributionen fra fink (kan dog
> ikke huske hvad der ikke virkede), og ved at smide .sty-filer ned i

Hej Jonas

Tak for din kommentar. Jeg tror nu at jeg beholder fink-installationen
da den fungerer i praksis. Men det generer mig nu altså lidt at jeg ikke
kan smide mine sty-filer i ~/Library/texmf.

MVH Thomas