Nedlukning ag Mac os 9.2 maskine
Fra : Søren

Dato : 18-04-06 13:00

Hej

Min gamle Mac der kører Mac OS9 vil ikke længere lukke korrekt ned. Når
jeg vælger luk ned kommer følgende besked frem:

"Computeren kan ikke lukke ned, fordi et af de åbne programmer ikke
kunne slukkes. Prøv at skifte til programmerne og vælge slut på
arkivmenuen."

Jeg har selvfølgelig prøvet at lukke progarmmerne ned først, men det
hjælper ikke.

For at få maskine lukket ned bliver jeg nød til at tage strømmen fra.

Jeg benytter Quark, Illustrator og Photoshop på maskinen.

Hvis jeg starter maskinen og ikke åbner nogen programmer, vil den godt
lave en normal nedlukning.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Søren

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-04-06 21:21

Hej Søren

Søren wrote:
> [...]
> arkivmenuen."
>
> Jeg har selvfølgelig prøvet at lukke progarmmerne ned først, men det

Der er tilsyneladende et eller andet, der vedbliver med at køre i
baggrund. Det kunne tyde på noget i forb. med enten Quark eller Illustrator.

> For at få maskine lukket ned bliver jeg nød til at tage strømmen fra.

Det er just ikke særlig sundt for den.

> Jeg benytter Quark, Illustrator og Photoshop på maskinen.
>
> Hvis jeg starter maskinen og ikke åbner nogen programmer, vil den godt
> lave en normal nedlukning.

Hm, et eller andet hjælpeværktøj / plugin /skrivestyring ved brugen af
de programmer...

> Er der nogen der kan hjælpe ?

Tja, måske... Du kan selvfølgelig prøve at slette alle indstillingerne
til de programmer + 'Finder indstillinger' og 'Mac OS indstillinger', -
og så genopbygge skrivebordet ved genstart - COM+ALT holdt nede under
opstarten...

Jeg går ud fra din adresse virker, når det nødvendige er slettet, så jeg
sender dig lige et lille program og et CSM modul, der vil lukke alle
programmer med undtagelse af Finder. - Jeg har selv problemet med nogle
lidt ældre Adobe programmer, så jeg bruger altid dette lille program.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-04-06 22:04

Søren <srl_fjerndette@get2net.dk> wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe ?

Det er sikkert et bagrundsprogram der hænger. Du bør finde enprocess
managere der kan fortælle dig hvilet, samt tillader dig at slå det
uvorne program ned.
Det er mange år siden jeg har brugt Mac OS 9, men jeg mener der
fandtes et glimendre program ved navn "Peek-A-Boo"

Fra : Søren

Dato : 19-04-06 16:24

Tak for hjælpen, og tak for det lille program Erik.

Er lige væk fra min Mac et par dage, checker i morgen om det viker.

Søren