iCal på "Google'sk"
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-04-06 10:11

Så fik Google åbnet op for sin web 2.0 online kalender. Det er nærmest
en 100% kopi af iCal (med manglende uge nr. og det hele). Det virker
rigtig godt - det er den første online kalender der falder i min smag i
hvert fald.

http://www.google.com/calendar

--
Mvh Martin

Fra : Allan

Dato : 15-04-06 16:45

syntes den ser meget spændende ud. Og har fået kalenderen ned, så
jeg kan se den i iCal. Er der nogle der ved hvorledes man kan
synkronisere iCal og google calender ?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-04-06 18:49

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> syntes den ser meget spændende ud. Og har fået kalenderen ned, så
> jeg kan se den i iCal. Er der nogle der ved hvorledes man kan
> synkronisere iCal og google calender ?

P.t. går det jo kun en vej: google -> ical men det er jo ikke godt nok
hvis man vil bruge ical til indtastning (hvis man skulle være et sted
unden netforbindelse - Gud forbyde det!) eller endnu værre hvis man vil
bruge sin mobil/palm så kan man jo ikke få aftalerne helt op til Google.

Mon det kommer i fremtiden? "Problemet" er jo at Google gerne vil ha'
brugerne forbi nogle tekst-reklamer, og det får de jo ikke hvis deres
kalender blot kommer til at virke som kalenderserver.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-06 13:20

On 2006-04-15 19:48:56 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> [...]
> brugerne forbi nogle tekst-reklamer, og det får de jo ikke hvis deres
> kalender blot kommer til at virke som kalenderserver.

Det skal jo finansieres på en eller anden måde. Man kan jo ikke
forvente at få noget gratis. Hvis man ikke vil se reklamer, kan man jo
få et .Mac-abonnement og dermed selv betale.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-04-06 15:01

> Det skal jo finansieres på en eller anden måde. Man kan jo ikke
> forvente at få noget gratis. Hvis man ikke vil se reklamer, kan man jo
> få et .Mac-abonnement og dermed selv betale.

Opensource programmer må siges at være de eneste reklamefri produkter
uden bagtanke. Ik' at man ikke gerne må betale, men det bestemmer man jo
selv.

Der findes faktisk gratis alternativer til .mac hvis man blot ønsker en
kalender server. Jeg har i en del år efterhånden brugt www.icalx.com.
Det har virket fint. Her kan man også se sin kalender på nettet, men
desværre ikke redigere i dem. Det er her Googles bud skinner igennem.

--
Mvh Martin

Fra : Allan

Dato : 16-04-06 10:49

man kan jo håbe..Men macfolk bliver jo sjældent forkælede af google
:(.
Jeg kan se at der snart kommer integration med gmail, så hvis man får
en mail med en dato i, så kan man tilføje den med det samme.

http://tech.cybernetnews.com/2006/04/15/gmail-updated-with-the-links-bar-and-calendar-integration/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-04-06 12:36

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> man kan jo håbe..Men macfolk bliver jo sjældent forkælede af google
> :(.

Tja, det har du da for det meste ret i, men f.eks. bemærkede jeg at
Google nævner iCal som den første calender man kan importere fra. Det er
da meget betænksomt af dem

http://www.google.com/support/calendar/bin/topic.py?topic=8566

> Jeg kan se at der snart kommer integration med gmail, så hvis man får
> en mail med en dato i, så kan man tilføje den med det samme.

De skulle vist allerede fungere:

http://www.google.com/support/calendar/bin/topic.py?topic=8569

--
Mvh Martin