Logge på site gennem Dreamweaver
Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 10:54

Med henblik på at opdatere en hjemmeside, skal jeg logge på en site
gennem Dreamweaver, men det er ikke lykkedes endnu. Og for at gøre det
lidt lettere kan jeg nævne nogle »dummy« navne, da jeg naturligvis ikke
kan oplyse »de rigtige« her på usenet:

Sted: www2.korps.dk
Gruppe: gruppe.
Password: løsen.

Kopler jeg op fra unix-promptet får jeg:

G4 per$ ftp gruppe@www2.korps.dk
Connected to www2.korps.dk.
220 Velkommen til korps FTP server
331 Password required for gruppe.
Password: løsen
230 User gruppe logged in.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp>

Så den går glat igennem.

men går jeg ind i Dreamweaver kommer problemerne. jeg går ind i
Site->Manage Site->Edit, og er altså i Configure SErver.

gruppe«.

Access type: ftp.
FTP host: ftp://www2.korps.dk
Host directory [hvad er det]
Login: gruppe
Password løsen

URL prefix ftp://www2.korps.dk//
==

Ja, hvad er det der går galt? »Test« fejler i hvert fald. Med
fejlmeddelelsen:

An FTP error occured - cannot make connection to
host.
The remote host cannot be found.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-06 12:13

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> FTP host: ftp://www2.korps.dk

Prøv at skrive www2.korps.dk i stedet her.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 12:25

> Prøv at skrive www2.korps.dk i stedet her.

Tak, det virkede [samtidig med at jeg fik andet rettet] .

Så nu kan jeg rette gruppens hjemmeside til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-04-06 14:54

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev:

Du har fået løst dit accessproblem.

> Host directory [hvad er det]

Det er hvis du vil pege ned i en bestemt mappe i din remotestruktur.
F.eks. har jeg unoeuro, hvor hovedmappen hedder public_html, som jeg så kan
pege direkte ned i.

--
Kurt Lund

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 15:42

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er hvis du vil pege ned i en bestemt mappe i din remotestruktur.
> F.eks. har jeg unoeuro, hvor hovedmappen hedder public_html, som jeg så kan

OK. Det ville måske have gjort det lettere om man havde kaldt det
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 07-04-06 10:18

> OK. Det ville måske have gjort det lettere om man havde kaldt det

Det hedder 'Host directory', og det passer meget godt med, at det er den
mappe, der er vært for websitet.
Det er serverslang, men det er korrekt nok.
Samtidig er det så i indstillingerne for Remote server (Remote info), så det
er egentlig temmelig logisk

På Local info hedder den samme mappe Root folder.

Man er nødt til at ahve den indstilling med, for det er ikke altid, at
adgangen til Remote server går direkte til den rigtige mappe.
Der kan feks. også befinde sig flere websites på samme server, og så er det
meget rart at kunne opsætte site definitioner til hver af dem.

/Per

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 11:36

per christoffersen <pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> Der kan feks. også befinde sig flere websites på samme server, og så er det
> meget rart at kunne opsætte site definitioner til hver af dem.

Og det gøres så i Dreamweaver ved at definere en »Site« for hver website
.... idet der er særskilt userid/password for hver enkelt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 07-04-06 13:02

> Og det gøres så i Dreamweaver ved at definere en »Site« for hver website
> ... idet der er særskilt userid/password for hver enkelt.

Der behøver ikke at være særskilt userid/pw. Det er jo ikke alle, der
opererer på webhoteller

/Per

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 14:01

per christoffersen <pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> Der behøver ikke at være særskilt userid/pw. Det er jo ikke alle, der
> opererer på webhoteller

Næh, min private hjemmeside ligger faktisk på den maskine, jeg lige nu
arbejder på, så når den er slukket eller på standby, kan man ikke komme
ind på den ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk