IE 6.0
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 05-04-06 08:21

Hej

I forbindelse med fodbold skal jeg ind på en hjemmeside der hedder
www.kluboffice2.dbu.dk herefter skal jeg indtaste et password.

Desværre ser det ud til at man kun kan bruge en bestem browers nemelig
IE 6.0, er der nogen som kender mac browers som kan det samme. (har
prøvet Opera).

Hilsen
Nyeboe

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-06 12:39

J.K. Nyeboe skrev:

> [...]
>
> Desværre ser det ud til at man kun kan bruge en bestem browers nemelig
> IE 6.0, er der nogen som kender mac browers som kan det samme. (har

Det er fordi, det er lavet i .Net fra Microsoft. Microsofts produkter er
sjældent kompatible, og de forsøger på den måde at tvinge folk til at
bruge deres andre produkter. Det er nogen tid siden, jeg forsøgte sidst,
og jeg kunne ikke få det til at virke på en Mac. Du må endelig skrive
til DBU og klage din nød. Da jeg skrev sidste år, havde de _aldrig_ hørt
om, at man ikke kan bruge Kluboffice 2 på f.eks. en Mac. Hvis flere
klager, begynder de måske at overveje at bruge nogle mere åbne
standarder, når de næste gang skal opdatere eller lave noget nyt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 05-04-06 12:19

On 2006-04-05 13:38:31 +0200, Henrik Münster <news@muenster.dk> said:

> [...]
> Hvis flere klager, begynder de måske at overveje at bruge nogle mere
> åbne standarder, når de næste gang skal opdatere eller lave noget nyt.

Ja så må jeg heller klage min nød med det samme.

Tak for hjælpen

Hilsen
Nyeboe

Fra : Ole

Dato : 05-04-06 20:28

In article <44336fe5$0$172$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, J.K. Nyeboe
<jan@nyeboe.dk> wrote:

> [...]
>
> Desværre ser det ud til at man kun kan bruge en bestem browers nemelig
> IE 6.0, er der nogen som kender mac browers som kan det samme. (har

Jeg har af og til haft held med at bruge Safari's debug menu, hvor du
kan indstille den til at virke som IE 6.0. (Debug > User Agent)

Menuen er der ikke som standard men skal aktiveres ved hjælp at et
hjælpeprogram (søg evt. på VersionTracker) eller via Terminalen som
vist her:

http://www.activewin.com/tips/tips/apple/safari/1.shtml

Jeg har lige prøvet på www.kluboffice2.dbu.dk og kommer da frem til et
log in vindue, om det så virker der fra, ved jeg ikke.

Mvh

Ole

Fra : Morten Lind

Dato : 05-04-06 20:37

> [...]

> Desværre ser det ud til at man kun kan bruge en bestem browers nemelig
> IE 6.0, er der nogen som kender mac browers som kan det samme. (har

Du bruger blot Safari.......i debugmenuen sætter du spionen, undskyld
agenten til at være MSIE 6+, så virker det hele. Der kommer dog nogle
sjove MSlignende skilte, der siger, at du ikke får hjælp og må klare dig
selv, men til det siger du bare, at det kan du godt

Så den virker fint
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-04-06 14:30

On 2006-04-05 21:37:02 +0200,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) said:

> [...]
> sjove MSlignende skilte, der siger, at du ikke får hjælp og må klare dig
> selv, men til det siger du bare, at det kan du godt

Er det noget, du har prøvet andre steder, eller har du helt konkret
fået DBU's Kluboffice2 til at virke på en Mac på den måde? I så fald er
det da alle tiders.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 07-04-06 17:38

> Er det noget, du har prøvet andre steder, eller har du helt konkret
> fået DBU's Kluboffice2 til at virke på en Mac på den måde? I så fald er
> det da alle tiders.

Helt konkret kom jeg til DBUs kluboffice2s log-in skilt, der kræver
brugernavn og password.
Dette har jeg jo ikke, men jeg formoder da, at har man det, kommer man
ind
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-06 13:13

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Helt konkret kom jeg til DBUs kluboffice2s log-in skilt, der kræver
> brugernavn og password.
> Dette har jeg jo ikke, men jeg formoder da, at har man det, kommer man
> ind

Ikke nødvendigvis.

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-06 17:27

> Ikke nødvendigvis.

Naturligvis, men chancen er jo 50%, hvilket er temmeligt godt, og Nyeboe
afprøver det vel, og så hører vi vel nærmere(?).
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-06 17:00

Morten Lind <fornavnogefternavn@macintoshudenintosh.com> wrote:

> Naturligvis, men chancen er jo 50%

hvordan når du frem til den sansynlighed?

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-06 06:35

> hvordan når du frem til den sansynlighed?

Hæ, hæ, enten eller, ikke sandt?
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-06 23:01

> Hæ, hæ, enten eller, ikke sandt?

dvs jeg har 50% chance for at vinde i lotto?, det er gode ods.

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 11-04-06 21:54

On 2006-04-08 14:13:17 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Ikke nødvendigvis.

Nej jeg kunne ikke kommet ind. Ganske rigtig virker det hele godt nok
til Log in, med derefter er der ingen "kære lille mor", browseren skal
kunne bruge .net.

/Nyeboe

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 11-04-06 21:56

On 2006-04-08 14:13:17 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Ikke nødvendigvis.

Jeg har måtte installer mit Virtual PC igen.

Men jeg bliver jo meget gamle med det program ; o)

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 05-04-06 22:02

> [...]

> Desværre ser det ud til at man kun kan bruge en bestem browers nemelig
> IE 6.0, er der nogen som kender mac browers som kan det samme. (har

Du kan med Camitools få Camino-browseren til at narre websteder til at
tro, at du bruger en anden browser (efter eget frie valg, selvfølgelig.
IE 6.0 + Windows XP er blandt disse.

Prøv det, det kan være, det virker.

Men jeg ville dog stadig klage til DBU, hvis jeg var dig,
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-06 23:55

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@musefaeldegmail.com> wrote:

> Du kan med Camitools få Camino-browseren til at narre websteder til at
> tro, at du bruger en anden browser (efter eget frie valg, selvfølgelig.
> IE 6.0 + Windows XP er blandt disse.

> Prøv det, det kan være, det virker.

det hjælper næppe når der skal afvikles .net applikationer.