Anmeldelse: Elgato eyetv for DTT
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-04-06 17:10

Har netop købt subj. via Applestore (Man vil jo gerne være cutting edge
idisse dvb-t tider.)

Kort fortalt så fungerer den lille dvb-t modtager rigtig fint. Desværre
var signalet for dårligt med den medfølgende lille antenne (kunne maks
få 63%). Det betød at billedet frøs og lyden hakkede. Om dagen var det
så ofte at det ikke var til at holde ud, men om natten var det (næsten)
uden betydning. Heldigvis sender vores lokale antenneforening dvb-t
signalet, så nu er der signal nok

Den medfølgende software, eye tv 2.0, er fantastsik let at gå til. Hvis
bare vores video var li' så let at programmere! 30 sek. instruktion var
nok til at hele familien nu kan programmere optagelser via den indbygget
EPG. P.T. rækker EPG'en 4 dage frem og det måtte jo gerne blive endnu
flere dag... men ellers må man ty til manuel programmering.

Skulle jeg sige lidt negativt så ku' det være noget om tv billedets
opløsning/opbygning der bevirker at fuldskærmsvisning på iMac'en giver
et lidt uldent billede. Men det er jo ikke kun et problem for Elgatos
produkt. Jvf. Morten R. lange indlæg: Message-ID:
<fa3gf3-tl8.ln1@G5.reippuert.dk>

Så nu går tankerne i retning af et "Mac mini mediacenter"...

--
Mvh Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 05-04-06 08:23

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> <fa3gf3-tl8.ln1@G5.reippuert.dk>
>
> Så nu går tankerne i retning af et "Mac mini mediacenter"...

Jeg vil gerne vide hvordan du får EPG'en till at virke. Jeg har en lille
USB-tuner til analogt signal. Det fungerer helt OK sammen med EyeTV, men
jeg kan ikke se at jeg kan anvende EPG'en.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-04-06 15:38

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Jeg vil gerne vide hvordan du får EPG'en till at virke. Jeg har en lille
> USB-tuner til analogt signal. Det fungerer helt OK sammen med EyeTV, men
> jeg kan ikke se at jeg kan anvende EPG'en.

EPG'en udsendes af DR og TV2 som en del af det digitale TV signal, så
med en analog modtager er kommer det jo så ikke ind med dit signal

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-06 22:58

> [...]

> USB-tuner til analogt signal. Det fungerer helt OK sammen med EyeTV, men
> jeg kan ikke se at jeg kan anvende EPG'en.

opret en konto hos <http://www.tvtv.co.uk> eller <http://www.tvtv.de>.
De har langt fra lle danske kanaler, men de svenske findes og de har
just tilføjet DR1 og Tv2.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-06 10:53

> [...]

> EPG. P.T. rækker EPG'en 4 dage frem og det måtte jo gerne blive endnu
> flere dag... men ellers må man ty til manuel programmering.

ehh .. dansk EPG ? Trode ikke det duede til EyeTV ?

/thomas
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-04-06 15:38

> ehh .. dansk EPG ? Trode ikke det duede til EyeTV ?

Det virker fint med eyeTV. I de første par dage rækkede EPG'en kun 24
timer frem, men på det sidste er det udvidet en del: 4 dage med tv2 og 7
(tror jeg nok det er) med DR. Det minder lidt om et vandret iCal vindue
som grafisk viser programmets længde og angivelse af programtitel -
ingen omtale eller noget. Men det er nok til at reducere programmeringen
af optagelser med eyeTV til "point 'n click".

Men det er altså en EPG som er "indbygget" i det digitale signal og ikke
et 3. parts website produkt ala tvtv.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-06 16:05

> [...]
> af optagelser med eyeTV til "point 'n click".
>
> Men det er altså en EPG som er "indbygget" i det digitale signal og ikke

aaaaaah ok, nu er jeg med :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-06 22:55

> Det virker fint med eyeTV. I de første par dage rækkede EPG'en kun 24
> timer frem, men på det sidste er det udvidet en del: 4 dage med tv2 og 7
> (tror jeg nok det er) med DR.

Det lader til at tvtv endelig har fået smidt en hel del af de kanaler
vi kan tage herhjemme ind i deres EPG i løbet af de sidste 2-3 uger -
samt forøget anatalet af dage.
(desvære stadig ingen dr2 eller zullu)

> Men det er altså en EPG som er "indbygget" i det digitale signal og ikke
> et 3. parts website produkt ala tvtv.

Dvs du hiver kun epg ind fra tv signalet? Hvilke kanaler kan du
iøvrigt tage i Jelling?

Kan din eyeTV finde ud af at vise det seperate undertext signal? og kan
eyeTV optage det?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-04-06 23:46

> Dvs du hiver kun epg ind fra tv signalet? Hvilke kanaler kan du
> iøvrigt tage i Jelling?

Ja epg'en kommer med signalet. Jeg kom iøvrigt til at skrive at der ikke
var nogen omtale af programmerne og det er ikke rigtigt. DR bringer
faktisk omtale af deres programmer mens tv2s programmer i epg'en kun
viser navnet på udsendelsen. Se nedenstående eksempel på epg'en og
omtale:

<http://www.talentmedia.dk/epg1.png>
<http://www.talentmedia.dk/epg2.png>

I Jelling er vi jo stolte over at ha' Danmarks dåbsattest,
Jellingstenen, stående (... og ikke Jellingéstenen som man ofte hører
det udtalt af Sjællandere så her taler vi dansk... og kun dansk.
Ingen tyske eller svenske kanaler kan det blive til. Jeg ville godt ha'
haft de svenske mens manglen på tyske tvkanaler kun er et plus!!

> Kan din eyeTV finde ud af at vise det seperate undertext signal? og kan
> eyeTV optage det?

Ja og ja. Der er dog det underlige at teksterne på dr og dr2 har et
ekstra grimt sort bånd mens tv2 er perfekt. Se eksempler her:

<http://talentmedia.dk/dr.png>
<http://talentmedia.dk/tv2.png>

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-06 00:35

> [...]

> Ingen tyske eller svenske kanaler kan det blive til. Jeg ville godt ha'
> haft de svenske mens manglen på tyske tvkanaler kun er et plus!!

De viser eller sikkelløb på ADR og ZDF i ny og næ

> Ja og ja. Der er dog det underlige at teksterne på dr og dr2 har et
> ekstra grimt sort bånd mens tv2 er perfekt. Se eksempler her:

> <http://talentmedia.dk/dr.png>
> <http://talentmedia.dk/tv2.png>

nice. Og den kan osse hitte ud af at _undelade_ at vise textere? Det
tyder på at EyeTV's DVB løsning er ganske fornuftig.

Fra : Gnyffe

Dato : 06-04-06 06:13

On 06/04/06 1:35, in article hq0eg3-t93.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]

Det skulle skyldes at DR bruger tekst tv til at tekste med mend TV2 bruger
en anden metode. TV2 tekster har så den ulempe at teksten står på skærmen
indtil den næste tekst skal på, det ser lidt fjollet ud når der er lang tid
imellem.

> nice. Og den kan osse hitte ud af at _undelade_ at vise textere? Det
> tyder på at EyeTV's DVB løsning er ganske fornuftig.

Jep, men man kan ikke eksportere filmen og tekst, det er kun filmen som
Fx. Kan overføres til Toast. Lidt trist. Har skrevet det til dem, men det
er ikke sikkert at de vil gøre noget ved det.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-04-06 13:57

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> wrote:

> [...]
> indtil den næste tekst skal på, det ser lidt fjollet ud når der er lang tid

Ja "de klistre" de TV2 undertekster. Men er det kun i eyeTV de nævnte
problemer findes (sort bånd på DR og klistertekst på TV2) eller er det
sådan med alle dvb-t modtagere uanset soft-/hardware?

> Jep, men man kan ikke eksportere filmen og tekst, det er kun filmen som
> Fx. Kan overføres til Toast. Lidt trist. Har skrevet det til dem, men det
> er ikke sikkert at de vil gøre noget ved de

Okay, jeg var ikke klar over at undertekster ikke fulgte med på en
dvd-kopi. Men de følger dog med når man optager en udsendelse på hdd'en
og afspiller den igen via eyetv.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-04-06 13:57

> Og den kan osse hitte ud af at _undelade_ at vise textere?

Det går også helt fint.
--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-06 07:47

> [...]

> Ingen tyske eller svenske kanaler kan det blive til. Jeg ville godt ha'
> haft de svenske mens manglen på tyske tvkanaler kun er et plus!!

hovhov ... hvad er der nu galt med tysk tv ?!

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-04-06 13:57

> hovhov ... hvad er der nu galt med tysk tv ?!

At det er lavet af tyskere

(Her må jeg så indskyde at min far er født op opvokset i Hamburg, og jeg
selv er opvokset (og har arbejdet i butik) på Fanø, som jo om sommeren
indvaderes af tyske turister. Så jeg kender både dem og deres fjernsyn.
Jo, der blev leget "Winnitou og Old Shatterhand" i stor stil i de dage:
"Hände hoch!")

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-06 21:18

> [...]

> indvaderes af tyske turister. Så jeg kender både dem og deres fjernsyn.
> Jo, der blev leget "Winnitou og Old Shatterhand" i stor stil i de dage:

Syns du ik' osse at det er skuffende at dansk tv konsekvent
synkroniserer Tom Selec's fine Hessen dialekt?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-04-06 11:21

> Syns du ik' osse at det er skuffende at dansk tv konsekvent
> synkroniserer Tom Selec's fine Hessen dialekt?

Na klar Higgins!

--
Mvh Martin