Billig fladskærm i ALDI
Fra : Jesper

Dato : 29-03-06 17:35

Jeg var nede og købe en "flad" i ALDI i dag. Medion 20" Widescreen DVI
med 1680 x 1050 opløsning. Pris 3499 kr!

Min computer skabte sig lidt til at begynde med: Den ville først ikke
acceptere DVI signal fra skærmen, så satte jeg VGA stikket på, det ville
den gerne tage. Så forsøgte jeg igen med DVI, det ville den ikke og så
ville den pludselig heller ikke sende VGA signal. Min gamle Sony
Trinitron 17" CRT ville den heller ikke vise signal på, så åbnede jeg
min Dual G5 for at resette PRAM. Det hjalp! Nu er der DVI signal
igennem.

Lidt besværligt, men nu virker det!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : sdsf

Dato : 29-03-06 17:49

Jesper skrev:
> [...]
> Trinitron 17" CRT ville den heller ikke vise signal på, så åbnede jeg
> min Dual G5 for at resette PRAM. Det hjalp! Nu er der DVI signal

Hvad var der med skærmen af kabler/adaptere?

Fra : Jesper

Dato : 29-03-06 18:20

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Hvad var der med skærmen af kabler/adaptere?

Strømkabel, rund med 2 ben
Minijack til Minijack kabel
Sub-D til Sub-D kabel til VGA signal
DVI-D til DVI-D kabel
Minijack til 2 phono kabel
Sub-D til 3 phono kabel (til YPbPr)

--
Jesper
The saw is family!

Fra : sdsf

Dato : 29-03-06 19:41

Jesper skrev:

> Strømkabel, rund med 2 ben
> Minijack til Minijack kabel
> Sub-D til Sub-D kabel til VGA signal
> DVI-D til DVI-D kabel
> Minijack til 2 phono kabel
> Sub-D til 3 phono kabel (til YPbPr)

Tak for information.
Jeg forstår at der ikke var adaptere med.
På skærmen er der vel så stik til både VGA og DVI?

Hvad er det "Minijack til Minijack" kabel egentlig til ?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-03-06 20:16

sdsf wrote:

> Hvad er det "Minijack til Minijack" kabel egentlig til ?

Skal vi gætte på højtalere... ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-06 20:47

Hej

sdsf wrote:

> Tak for information.
> Jeg forstår at der ikke var adaptere med.
> På skærmen er der vel så stik til både VGA og DVI?

Ja, der er både VGA og DVI

> Hvad er det "Minijack til Minijack" kabel egentlig til ?

Hvis det er den, jeg så på ALDIs webside, så er der indbyggede
højttalere i den, så minijack->minijack er til at sætte fra computerens
hovedtlf./højttaler udgang til skærmens højttalerindgang.

Men hvis du vil have én, skal du nok være mere end heldig. De var væk
her i min lokale ALDI her over middag...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Åge

Dato : 30-03-06 00:11

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
Hej

sdsf wrote:

> [...]

Men hvis du vil have én, skal du nok være mere end heldig. De var væk
her i min lokale ALDI her over middag...

Så køb en Philips med bedre specifikationer til en lavere pris...

Fra : Jesper

Dato : 29-03-06 23:50

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Tak for information.
> Jeg forstår at der ikke var adaptere med.
> På skærmen er der vel så stik til både VGA og DVI?

Der er Sub-D til VGA signal og DVI til DVI-D signal

> Hvad er det "Minijack til Minijack" kabel egentlig til ?

Line-in audio til de 2 højttalere.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-06 20:19

Hej Jesper

Jesper wrote:
> Jeg var nede og købe en "flad" i ALDI i dag. Medion 20" Widescreen DVI
> med 1680 x 1050 opløsning. Pris 3499 kr!

Du har fået en forbavsende god skærm til en særdeles fornuftig pris! -
Jeg har set modellen i brug, og blev positivt overrasket. Jeg har altid
syntes, Medion skærmene var gode i forhold til prisen. Men den nye her
er endnu bedre, end jeg forventede.

> [...]
> Trinitron 17" CRT ville den heller ikke vise signal på, så åbnede jeg
> min Dual G5 for at resette PRAM. Det hjalp! Nu er der DVI signal

- Jeg købte for nylig en ny Philips 201B4 21" med både BNC og VGA. -
Jeg har desværre ingen BNC kabel endnu, så jeg måtte 'nøjes' med VGA. -
Det tog altså lige knap 2 min. for 10.3.9 og 10.4.5 at generere en
profil, men så kom den op med en hel nygenereret ColorSync profil, der
sandelig også var blevet navngivet 'Philips 201B4'. Af CRT skærme har
jeg kun set _én_, der er bedre, og det er den store 24" Sony...

Fra : Åge

Dato : 30-03-06 00:11

> [...]
> Trinitron 17" CRT ville den heller ikke vise signal på, så åbnede jeg
> min Dual G5 for at resette PRAM. Det hjalp! Nu er der DVI signal

Hvorfor skriver du "billig" i emnelinjen?

Fra : Jesper

Dato : 30-03-06 15:21

Åge <Klogesen@Âge.dk> wrote:

> Hvorfor skriver du "billig" i emnelinjen?

Øhhh...kender du en billigere skærm med samme eller bedre specs? Jeg gør
ikke!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Åge

Dato : 31-03-06 09:13

> Øhhh...kender du en billigere skærm med samme eller bedre specs? Jeg gør
> ikke!

F.eks. en Philips. 'Aldi' er ikke et tysk ord for 'billig'.

Fra : Jesper

Dato : 31-03-06 14:54

Åge <Klogesen@Âge.dk> wrote:

> ville

> F.eks. en Philips. 'Aldi' er ikke et tysk ord for 'billig'.

Jamen så find du én med samme eller bedre specs på
http://www.edbpriser.dk

Her er min søgning:

http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=40&Parent=&Sort=&Gallery=&Produc
ent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction32862=2&Sorted32862=20&Direction5
6=2&Sorted56=1764000&Equal159=&Check58=307&Direction477=2&Sorted477=&Dir
ection987=0&Sorted987=0%2C008&Direction60=2&Sorted60=300&Direction484=2&
Sorted484=800&Direction54=2&Sorted54=&Direction55=2&Sorted55=&Direction4
85=2&Sorted485=&Direction486=2&Sorted486=&Direction688=2&Sorted688=&Equa
l27016=&True1911=&Trueval1911=28193&True1910=1&Trueval1910=28191&True191
4=&Trueval1914=28199&True1912=&Trueval1912=28196&True1913=&Trueval1913=1
12113&True1915=&Trueval1915=96677&True6525=&Trueval6525=82854&Direction6
144=2&Sorted6144=&Direction2353=2&Sorted2353=&Direction26263=2&Sorted262
63=&Direction157=0&Sorted157=&Submit.x=28&Submit.y=3
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 31-03-06 18:41

> [...]
> Trinitron 17" CRT ville den heller ikke vise signal på, så åbnede jeg
> min Dual G5 for at resette PRAM. Det hjalp! Nu er der DVI signal

Det er en billig pris! Hvilke specs er der iøvrigt på den?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-04-06 11:39

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Det er en billig pris! Hvilke specs er der iøvrigt på den?
>
> Stig Leerbeck

Skærmstørrelse: 20,1" (50,8 CM)
Opløsning: 1680 x 1050 (WSXGA)
Billedgentagelsesfrekvenser: Max 75 Hz
Lysstyrke: 300 cd/m2
Kontrast: 800:1
Synsvinkel (horisontal/vertikal): 88°/88°
Reationstid: 8ms
Video indgang: Analog (15-bens mini Sub-D), Digital (24 bens DVI-D)
HDTV via DVI med HDCP: 1080i @ 50/60 Hz,720p @ 50/60 Hz,576I/p @ 50 Hz,
480i/p @ 60Hz
HDTV via VGA: 1080i @ 50/60 Hz,720p @ 50/60 Hz,576I/p @ 50 Hz, 480i/p @
60Hz
Brugerstyring: OSD, Strøm til/fra
Strømforbrug: max 50 W
Dimensioner: 472mm x 432mm x 227mm
Vægt (uden emballage) 8,2 kg
Højttaler: 2 x 2 W
Certifikationer: TCO '99, ISO 13406-2
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-06 17:11

Hej Jesper

Fremragende data til så stor en skærm! De fleste andre skærme i samme
str. har kun Kontrast: 500:1 - 600:1...
mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 01-04-06 18:34

> Hej Jesper
>
> Fremragende data til så stor en skærm! De fleste andre skærme i samme
> str. har kun Kontrast: 500:1 - 600:1...
> mvh. Erik Richard

Jamen jeg er skam også udmærket tilfreds med købet
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-04-06 19:48

> Jamen jeg er skam også udmærket tilfreds med købet

Rådden synsvinkel. Så er det jo ikke så svært.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-04-06 19:03

> Hej Jesper
>
> Fremragende data til så stor en skærm! De fleste andre skærme i samme
> str. har kun Kontrast: 500:1 - 600:1...
> mvh. Erik Richard

Jeg interesserer mig mere for synsvinklen. Nogen opgør den i forhold til
90°, andre i forhold til 180°. Jeg formoder derfor at de angivne 88° kan
oversættes til 176°. Det er ganske godt!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-06 19:52

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:

> Jeg interesserer mig mere for synsvinklen. Nogen opgør den i forhold til
> 90°, andre i forhold til 180°.

Jeg synes også, det re ret irriterende, at man ikke kan få lavet en IEC
standard på området.

> Jeg formoder derfor at de angivne 88° kan
> oversættes til 176°. Det er ganske godt!

Det er korrekt. På ALDIs hjemmeside stod der, svjh. 176°/175°, hvilket
jeg fandt temmelig imponerende på en widescreen. Normalt ligger den
lodrette så langt nede som omkring 150°-160°.