Vågeblus
Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-03-06 09:13

Hej,

Jeg har et pludselig opstået problem, min Mac vil ikke blive på
vågeblus, men vågner straks til live igen, efter at den netop er gået på
vågeblus.

Jeg har rep. disktilladelser 3 - 5 gange samt rep. disk.

Jeg har ikke installeret nye "sager" i forbindelse med problemets
opståen. Og jeg har ingen startemner som
ikke hidtil har været tilstede.

Spec.: iMac G5 1.8 GHz - OS X 10.4.5

Jeg håber nogen kan komme med forslag til en løsning

Mange hilsner
Karen Seiersen

--
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,

Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-03-06 16:13

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]
> ikke hidtil har været tilstede.
>
> Spec.: iMac G5 1.8 GHz - OS X 10.4.5
>
> Jeg håber nogen kan komme med forslag til en løsning

Hej,

Problemet ser ud som løst, jeg lavede indstillingerne om i
energibesparelse og genstartede, satte de samme indstilinger tilbage
hvor de altid har stået genstartede, nu sover "dyret" når jeg beder om
det

Mange hilsner Karen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-03-06 18:50

> [...]

> energibesparelse og genstartede, satte de samme indstilinger tilbage
> hvor de altid har stået genstartede, nu sover "dyret" når jeg beder om

Hej,

Nej problemet er alligevel ikke løst, men opstår åbenbart perioisk

Mange hilsner Karen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-03-06 19:40

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Nej problemet er alligevel ikke løst, men opstår åbenbart perioisk

Jeg kan desværre ikke komme med nogen løsning med blot meddele at min
iMac har haft det samme problem. Men hvorfor det stoppede kan jeg bare
ikke huske...

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-03-06 00:12

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg kan desværre ikke komme med nogen løsning med blot meddele at min
> iMac har haft det samme problem. Men hvorfor det stoppede kan jeg bare
> ikke huske...

Min iMac vil ikke sove af sig selv. Jeg kan tvinge den med power knappen
eller menupunktet, men den vil ikke af sig selv. Skærmen slukker som den
skal, men det sker ikke længere dersom jeg streamer noget i Quicktime,
selv om det så kun er audio. Tidligere ville maskinen sove selv om man
spillede en film i Quicktime Player, hvilket var ret irriterende, men
til gengæld kunne man sætte en podcast til at spille i iTunes og høre
den inden man faldt i søvn og iMac ville så falde i søvn af sig selv når
den var færdig. Det kan man ikke mere, nu er det ud af sengen og trykke
på knappen.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-03-06 08:58

> [...]
> den inden man faldt i søvn og iMac ville så falde i søvn af sig selv når
> den var færdig. Det kan man ikke mere, nu er det ud af sengen og trykke

Normalt har jeg ikke sat den til automatisk vågeblus, jeg har mest brugt
genvejstaster, netop pga. af det du selv nævner, og det har ellers
fungeret upåklageligt hidtil.

Mange hilsner Karen

Fra : Terje Kleverud

Dato : 29-03-06 17:03

> [...]
> den inden man faldt i søvn og iMac ville så falde i søvn af sig selv når
> den var færdig. Det kan man ikke mere, nu er det ud af sengen og trykke

Hvis du henter ned Aurora, et lite gratisprogram som setter Macen i
søvn, f.eks. etter at podcasten er ferdig, kan du bli under den varme
dynen til neste morgen
<http://www.macupdate.com/info.php/id/20766>

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-03-06 19:40

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Nej problemet er alligevel ikke løst, men opstår åbenbart perioisk

Hvad siger din Console? - eller hvad den hedder i 10.4 DK-versionen.

Der kan være baggrundsprocessor som kører og holder din Mac vågen.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-03-06 21:44

> Hvad siger din Console? - eller hvad den hedder i 10.4 DK-versionen.
>
> Der kan være baggrundsprocessor som kører og holder din Mac vågen.

Nu har jeg også nulstillet Pram!

Nu kender jeg OS X rimelig godt men ikke på "nørdstadiet" og konsol
rækker mine evener ikke, men den "siger":
Mac OS X Version 10.4.5 (Build 8H14)
2006-03-28 22:30:17 +0200
2006-03-28 22:30:17.807 loginwindow[74] FSResolveAliasWithMountFlags
returned err = -43
Waiting for MirrorAgent to launch and respond to
CFMessagePortCreateRemote(). [94]
2006-03-28 22:30:19.741 loginwindow[74] FSResolveAliasWithMountFlags
returned err = -43
2006-03-28 22:30:19.787 loginwindow[74] FSResolveAliasWithMountFlags
returned err = -43
Waiting for MirrorAgent to launch and respond to
CFMessagePortCreateRemote(). [94]
2006-03-28 22:30:37.906 Psst![217] "launch_volume: 1,75"
2006-03-28 22:30:37.912 Psst![217] "shutdown_volume: 0"
2006-03-28 22:31:25.799 cocoAspell[245] Attempting to regirster 22
dictionaries
2006-03-28 22:31:25.801 cocoAspell[245] cocoAspell registered Danish
from /Users/karenseiersen/Library/Application
Support/cocoAspell/aspell-da-0.50.1-0/da
2006-03-28 22:31:25.801 cocoAspell[245] Starting Aspell SpellChecker.
Mar 28 22:36:48 Karen-Seiersens-computer-2 configd[40]: AppleTalk
shutdown failed, status = 71 (retrying)
Mar 28 22:36:48 Karen-Seiersens-computer-2 /usr/sbin/AppleFileServer:
AFPServer::AbnormalATListenerShutDown - clear listener
Mar 28 22:36:49 Karen-Seiersens-computer-2 webdavd[237]:
stream_get_transaction: CFStreamError: domain 1, error 50

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-03-06 22:00

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Nu har jeg også nulstillet Pram!
>
> Nu kender jeg OS X rimelig godt men ikke på "nørdstadiet" og konsol
> rækker mine evener ikke, men den "siger":

<snip>

Jeg mente, at du skulle kigge i din log der, lige før og lige efter du
forsøger med vågeblus og se om du ikke kan finde oplysninger om en
baggrundsprocess der evt kan være årsag din Macs "søvnløshed".

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-03-06 08:58

> [...]
> forsøger med vågeblus og se om du ikke kan finde oplysninger om en
> baggrundsprocess der evt kan være årsag din Macs "søvnløshed".

Nu har jeg så prøvet flere gange, og prøvet at læse mig til hvad log'en
"siger" mon det har noget ed appleTalk at gøre ?? afskrift af log:
Mac OS X Version 10.4.5 (Build 8H14)
2006-03-29 09:34:17 +0200
2006-03-29 09:34:17.791 loginwindow[74] FSResolveAliasWithMountFlags
returned err = -43
2006-03-29 09:34:18.243 loginwindow[74] FSResolveAliasWithMountFlags
returned err = -43
2006-03-29 09:34:18.244 loginwindow[74] FSResolveAliasWithMountFlags
returned err = -43
2006-03-29 09:34:33.199 Psst![228] "launch_volume: 1,75"
2006-03-29 09:34:33.203 Psst![228] "shutdown_volume: 0"
Mar 29 09:35:15 Karen-Seiersens-computer-2 configd[40]: AppleTalk
shutdown failed, status = 71 (retrying)
Mar 29 09:35:15 Karen-Seiersens-computer-2 /usr/sbin/AppleFileServer:
AFPServer::AbnormalATListenerShutDown - clear listener
Mar 29 09:36:05 Karen-Seiersens-computer-2 webdavd[233]:
stream_transaction: CFStreamError: domain 1, error 49
Mar 29 09:36:07 Karen-Seiersens-computer-2 mDNSResponder: Repeated
transitions for interface en0 (FE80:0000:0000:0000:0211:24FF:FE32:C8CC);
delaying packets by 5 seconds
Mar 29 09:36:11 Karen-Seiersens-computer-2 mDNSResponder: Repeated
transitions for interface en0 (192.168.1.100); delaying packets by 5
seconds
Mar 29 09:42:28 Karen-Seiersens-computer-2 /usr/sbin/AppleFileServer:
AFPServer::AbnormalATListenerShutDown - clear listener
Mar 29 09:42:28 Karen-Seiersens-computer-2 configd[40]: AppleTalk
shutdown failed, status = 71 (retrying)
Mar 29 09:43:27 Karen-Seiersens-computer-2 webdavd[256]:
stream_transaction: CFStreamError: domain 1, error 49
Mar 29 09:47:50 Karen-Seiersens-computer-2 /usr/sbin/AppleFileServer:
AFPServer::AbnormalATListenerShutDown - clear listener
Mar 29 09:47:50 Karen-Seiersens-computer-2 configd[40]: AppleTalk
shutdown failed, status = 71 (retrying)
Mar 29 09:48:31 Karen-Seiersens-computer-2 webdavd[267]:
stream_transaction: CFStreamError: domain 12, error 7
Mar 29 09:48:33 Karen-Seiersens-computer-2 mDNSResponder: Repeated
transitions for interface en0 (FE80:0000:0000:0000:0211:24FF:FE32:C8CC);
delaying packets by 5 seconds
Mar 29 09:48:37 Karen-Seiersens-computer-2 mDNSResponder: Repeated
transitions for interface en0 (192.168.1.100); delaying packets by 5
seconds

mange hilsner Karen