Skærmbillede
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-03-06 23:58

virker ikke mere hos mig i udsnitsfunktionen. Har for cirka to uger
siden opdateret til 10.4.5 i softwareopdaten (vistnok en kombineret?)
Er det dér hunden (Tigeren?) ligger begravet?

--
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-03-06 00:20

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
> virker ikke mere hos mig i udsnitsfunktionen.

Nå én mere.... Der har kørt flere tråde omkring 10.4.5 opdateringerne og
div. TiBooks og 15" PowerBooks i nogle af de engelsksprogede grupper...

> Har for cirka to uger
> siden opdateret til 10.4.5 i softwareopdaten (vistnok en kombineret?)
> Er det dér hunden (Tigeren?) ligger begravet?

En 'tiger' er nu altså en kat., men ja, det er dér, 'hunden' ligger
begravet. Iflg. de tråde - nævnt ovenfor - var løsningen at hente netop
'Mac OS X 10.4.5 Combo Update' og køre den på 'bøgerne'. -
Softwareupdate bruger kun 'Client' versionen og ikke Combo Update...

Alle dem, jeg har set melde tilbage, har rapporteret, at problemerne
forsvandt efter brugen af Combo Update....

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-06 23:34

> [...]
> 'Mac OS X 10.4.5 Combo Update' og køre den på 'bøgerne'. -
> Softwareupdate bruger kun 'Client' versionen og ikke Combo Update...

Ja, det var via softwareupdate. Den dér combo, du nævner, ligger vel og
fylder en ordentlig røvfuld bytes hos Apple. Updaten var noget med
omkring 110 Mb. Så jeg må hellere vente til jeg kommer på en hrutigere
forbindelse.

--
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-03-06 00:36

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Ja, det var via softwareupdate.

- Og desværre kan man ikke få lov at 'genopdatere', hvis der er et eller
andet galt, så en ny update er nødvendig. - Det kan man kun, hvis man
selv henter den....

> Den dér combo, du nævner, ligger vel og fylder en ordentlig
> røvfuld bytes hos Apple. Updaten var noget med omkring 110 Mb.

Nej, ikke 110mb - men 125mb.
http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=09641&cat=1&platform=osx&method=sa/MacOSXUpdCombo10.4.5PPC.dmg

> Så jeg må hellere vente til jeg kommer på en hrutigere forbindelse.

- Jeg troede da ellers Esenet var ret hurtig. - Men jeg skal da
gerne smide den på en CD og sende til dig, hvis du vil ha' den...

så send en mail på <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>, hvis du vil ha' den.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-06 20:59

..

> Nej, ikke 110mb - men 125mb.
> http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/
product=09641&cat=1&platform=osx&method=sa/
MacOSXUpdCombo10.4.5PPC.dmg <

Tak for henvisningen. Det er jo noget af en slant bytes.

> - Jeg troede da ellers Esenet var ret hurtig. - Men jeg skal da
> gerne smide den på en CD og sende til dig, hvis du vil ha' den...

Nå, ja, men jeg er ikke på Esenet (endnu), har blot et ISDN modem, så
det tager en halv krig at få så store filer hentet ned. Den estimerede 4
timer i updaten, men jeg havde puteren med i byen og lånte en
forbindelse. Der tog det omkring 30 minutter.

> så send en mail på <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>, hvis du vil ha' den.

Det var et venligt tilbud, men jeg tager nok lige puteren under armen og
bevæger mig ud i byen en af dagene

--
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-04-06 20:59

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Det var et venligt tilbud, men jeg tager nok lige puteren under armen og
> bevæger mig ud i byen en af dagene

Jeg har så været ude i byen på et hotel i Kbh., hvor de har den
udmærkede og /gratis/ service, at gæsterne kan koble sig op på en
trådløs forbindelse. Og det er sxxxxhamrende let på en Mac, slå AirPort
til, vupti er du på. Downloaden af opdateringen tog lige omkring 14
minutter. Hastigheden lå omkring 150Mb/s. Uha, det var lækkert og
hurtigt.
Nu har jeg så siddet og lagt Tigeren ind forfra og lavet
comboopdateringen. Det tog til gengæld mere end tre kvarter :(
Så nu håber jeg, at alt virker ...

--
Mich.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-06 06:21

Michsadr@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> minutter. Hastigheden lå omkring 150Mb/s. Uha, det var lækkert og

Det hotel vil jeg egentlig gerne bo på :) En cd på 4 sekunder...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-04-06 12:26

> Det hotel vil jeg egentlig gerne bo på :) En cd på 4 sekunder...

tja, jeg kunne snildt nøjes med harddisken.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-04-06 23:37

> tja, jeg kunne snildt nøjes med harddisken.

Ja, ja, ja, jeg opdager først nu, hvor morsomme I er. Og hvod dorsk jeg
selv er. Mære Korten og Thorbjørn: jeg tog desværre fejl af Kb og Mb.
Men det kan da vist sagtens? De er jo positioneret lige ved siden af
hinanden på tsataturet

Men ca. 150 Kb/s er da sgu da meget godt, når der ikke beregnes noget
særskilt for opkoblingen, ik'?

--
Mich.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 05:51

Michsadr@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Ja, ja, ja, jeg opdager først nu, hvor morsomme I er. Og hvod dorsk
> jeg selv er.

Sådan er det at være dorsk, ting tager sin tid...

> Men ca. 150 Kb/s er da sgu da meget godt, når der ikke beregnes noget
> særskilt for opkoblingen, ik'?

Det er meget interessant hvor hurtigt det egentligt går med at
Internet går fra at være eksklusivt, bøvlet og langsomt, til at være
noget på niveau med strøm i væggen - det SKAL der bare være og det
skal virke.

Fra : Esben

Dato : 25-04-06 12:14

> [...]
> Internet går fra at være eksklusivt, bøvlet og langsomt, til at være
> noget på niveau med strøm i væggen - det SKAL der bare være og det

Ja, det varer ikke længe inden det er lige så mærkværdigt som ikke at
have strøm eller vand. Lige som det nok ikke varer længe inden det
dikteres at alle skal have en email-adresse (pendant til bopæl), og der
så vil være nogen der har en tildelt som de ikke bruger. Digitalt
hjemløse...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-04-06 16:16

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> dikteres at alle skal have en email-adresse (pendant til bopæl), og der
> så vil være nogen der har en tildelt som de ikke bruger. Digitalt

Men indtil videre er det en klaustrofobisk oplevelse at tage sin PB med
på ferie i sommerhuset, hvor man skal ned og ligge ved telefonstikket
for at hente og sende mail gennem modem. Så bliver man hvert øjeblik
mindet om, hvormeget man egentlig bruger internettet i den daglige
virksomhed hjemme såvel som på arbejdspladsen.
Det kan da godt være, at der med tiden kommer helt andre tilstande. Men
sommerhusområder som Odsherred vil sikkert være blandt dem, der får
sidst.
Vil man alligevel have bredbånd i ferieboligen, skal man betale betale
lige så meget, som man i forvejen betaler på sin primære adresse. Jeg
undrer mig over, at udbyderne ikke forlængst er kommet med et tilbud,
der kommer den situation i møde.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 16:32

xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> på ferie i sommerhuset, hvor man skal ned og ligge ved telefonstikket
> for at hente og sende mail gennem modem. Så bliver man hvert øjeblik

Du _kunne_ jo købe et længere kabel...

> [...]
> lige så meget, som man i forvejen betaler på sin primære adresse. Jeg
> undrer mig over, at udbyderne ikke forlængst er kommet med et tilbud,

Du suser da bare til Odden og tager en returtur til Ebeltoft. Der er
hotspot på færgen :)

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-04-06 17:23

> Du _kunne_ jo købe et længere kabel...

> Du suser da bare til Odden og tager en returtur til Ebeltoft. Der er
> hotspot på færgen :)

Og det er gratis? Så må det prøves. - Du er sikker på, at du ikke har
bedre bud på problemt.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 18:33

xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Og det er gratis? Så må det prøves. - Du er sikker på, at du ikke har
> bedre bud på problemt.

Et mobilabbonnement med flatrate på datatrafik?

Der går nok et par år endnu.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-04-06 19:58

> Et mobilabbonnement med flatrate på datatrafik?
>
> Der går nok et par år endnu.

Har aldrig hørt om det før. Hvordan virker det?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 20:03

xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Har aldrig hørt om det før. Hvordan virker det?

Du betaler X kroner om måneden og har ubegrænset datatrafik via
mobilen.

Konkurrencen herhjemme er bare så beskeden på den slags endnu (også
fordi der skal tjenes store investeringer hjem), at der ikke er
specielt billige tilbud endnu.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 20:04

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Du betaler X kroner om måneden og har ubegrænset datatrafik via
> mobilen.

.... som du så tilgår via bluetooth fx.

Nettoeffektven er at mobilen giver internetadgang.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-04-06 22:51

> ... som du så tilgår via bluetooth fx.
>
> Nettoeffektven er at mobilen giver internetadgang.

Ja, det tænkte jeg nok. Er det noget, som de fleste udbydere har? Er der
en acceptabel overførselshastighed sammenlignet med bredbånd?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Esben

Dato : 25-04-06 23:02

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Ja, det tænkte jeg nok. Er det noget, som de fleste udbydere har? Er der
> en acceptabel overførselshastighed sammenlignet med bredbånd?

Det er kun 3 og Edge der duer og det er stadigt for dyrt for de fleste
private - check fx 3's hjemmeside www.3.dk

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-06 22:22

> [...]

> lige så meget, som man i forvejen betaler på sin primære adresse. Jeg
> undrer mig over, at udbyderne ikke forlængst er kommet med et tilbud,

Der er da ellers flere udbydere der tilyder opkoblinger hvor der
afregnes efter forbrug, men måske ikke som su selv nævne i odsherred.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-03-06 12:57

> [...]
> siden opdateret til 10.4.5 i softwareopdaten (vistnok en kombineret?)
> Er det dér hunden (Tigeren?) ligger begravet?

Tjek om mappingen af dine tastaturgenveje er i orden:

Systemindstillinger -> Tatstaur & Mus -> fanebladet "Tastaturgenveje".

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-06 23:34

> Tjek om mappingen af dine tastaturgenveje er i orden:
>
> Systemindstillinger -> Tatstaur & Mus -> fanebladet "Tastaturgenveje".

Genvejene var ikke i orden. Men udsnit i skærmbilledet virker stadigvæk
ikke.

--
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-06 20:59

> Tjek om mappingen af dine tastaturgenveje er i orden:
>
> Systemindstillinger -> Tatstaur & Mus -> fanebladet "Tastaturgenveje".

Fik rettet tastaturgenvejene til så de svarer til "Skærmbillede"s egne
genveje, men det hjalp ikke en tøddel. Den virker stadigvæk ikke.

--
Mich.