Adress Book og lange SMS'er
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-03-06 20:11

Nogen der har et hint til hvordan man kan få Adress Book til at kunne
sende SMS'er der er længere end de 160 anslag ??
Eller evt. logge både ind og udkomne beskeder ?

Fra : Morten Lind

Dato : 21-03-06 21:02

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Nogen der har et hint til hvordan man kan få Adress Book til at kunne
> sende SMS'er der er længere end de 160 anslag ??
> Eller evt. logge både ind og udkomne beskeder ?

Hej Henry - jeg valgte at købe BluePhoneElite - den kan det hele
<http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/>
M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-03-06 07:08

Morten Lind wrote:

> Hej Henry - jeg valgte at købe BluePhoneElite - den kan det hele
> <http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/>
> M.

Jeg ser på den, tak for det !

Fra : Esben

Dato : 22-03-06 11:32

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej Henry - jeg valgte at købe BluePhoneElite - den kan det hele
> <http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/>
> M.

Ja, det er et fantastisk produkt - jeg tror mange herinde kan anbefale
det.

Alle de småting der kunne rettes op på, har han lovet ville blive rettet
i næste større opgradering.

Pengene værd og mere til....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-03-06 18:02

Esben wrote:

> [...]
> det.
>
> Alle de småting der kunne rettes op på, har han lovet ville blive rettet

Har allerede været til lommerne og ja det ser sgu godt ud !

Fra : Esben

Dato : 22-03-06 21:01

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Har allerede været til lommerne og ja det ser sgu godt ud !

BluePhone rulez!

Esben

Fra : fjerndette

Dato : 22-03-06 22:57

> BluePhone rulez!
>
> Esben

Der er nu osse PhoneAgent - fås her: http://www.macmedia.sk/

Knippelt godt program til visse SonyEricsson og ditto Nokia telefoner.

Bruger selv begge programmer, men PhoneAgent har funktioner, BluePhone
ikke har - bl.a. afsendelse af gruppesms'er og MMS'er.
Dog kan PhoneAgent ikke sende "lange sms'er".

PhoneAgent bruger telefonens telefonbog - BluePhone bruger mac'ens
adressebog.
PhoneAgent er efter min ringe opfattelse mere driftsikker end BluePhone,
som jævnligt afviser at sende sms'er - især, hvis de er lange...

Kører 10.4.5 på mine macs og bruger programmerne til T600
(tjenestetlf.), Z800 og Z1010
Selvom PhoneAgent ikke meddeler, at programmet understøtter Z800 og
Z1010, fungerer telefonerne ganske udemærket her.

PhoneAgent er lidt kringlet at sætte op, men når det er sket, fungerer
programmet upåklageligt.
På den ene af mine MAC's (Pismo) bruger jeg en D-link DBT-120, og her er
der jævnligt problemer med at etablere kontakt mellem telefoner og MAC
ved brug af BluePhone. På min AluBook er der ingen problemer...

Vgst
Kristian Stange

Fra : Esben

Dato : 23-03-06 19:19

Kristian Stange <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> Der er nu osse PhoneAgent - fås her: http://www.macmedia.sk/
>
> Knippelt godt program til visse SonyEricsson og ditto Nokia telefoner.

OK - dengang jeg startede på BP beta var PhoneAgent ikke noget værdigt
alternativ

> Bruger selv begge programmer, men PhoneAgent har funktioner, BluePhone
> ikke har - bl.a. afsendelse af gruppesms'er og MMS'er.
> Dog kan PhoneAgent ikke sende "lange sms'er".

Hvilket var hvad Henry efterlyste og noget jeg finder et must

> [...]
> PhoneAgent er efter min ringe opfattelse mere driftsikker end BluePhone,
> som jævnligt afviser at sende sms'er - især, hvis de er lange...

Rigtigt at BP har visse problemer, især på det område, men der er
fantastisk mange gode features i BP. Teknikken til de lange SMS'er er
åbenbart ikke det nemmeste at programmmere....

> [...]
> der jævnligt problemer med at etablere kontakt mellem telefoner og MAC
> ved brug af BluePhone. På min AluBook er der ingen problemer...

En vigtig grund til at jeg i sin tid opgraderede til ALU-model! (især at
jeg opdagede jeg hele tiden skulle bruge BT)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-03-06 08:09

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> En vigtig grund til at jeg i sin tid opgraderede til ALU-model! (især at
> jeg opdagede jeg hele tiden skulle bruge BT)

Jeg bruger en Allnet "ALL1574" USB-BT adapter og det fungerer næsten
problemløst, der har i al fald aldrig været problemer med at forbinde
trådløst til BT-enheder. Problemet med den er at OSX nogen gange ikke
kan finde den. Det resulterer i at man skal hive den ud og sætte den i
usb-porten igen, hvis maccen har en dårlig dag (det er kun et problem
under opstart).

~ Jørgen

Fra : Esben

Dato : 24-03-06 13:40

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> [...]
> kan finde den. Det resulterer i at man skal hive den ud og sætte den i
> usb-porten igen, hvis maccen har en dårlig dag (det er kun et problem

Det var mere banalt end det, at så meget som jeg brugte den som bærbar,
gik det ikke med noget strittende ud bag i og med bøvlet med kobling,
syncer også med Palm over BT hele tiden.

VH

Esben

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-03-06 19:24

Esben wrote:
allerede været til lommerne og ja det ser sgu godt ud !

> BluePhone rulez!
>
> Esben

Argh... nu er jeg ikke længere så glad for det, for kan ikke sende
SMS'er mere "unknown Error" og for at det ikke skal være løgn kan jeg
heller ikke sende via Address Book længere, fatter ikke hvad der er gået
galt ??

Fra : Esben

Dato : 27-03-06 21:30

> [...]

> SMS'er mere "unknown Error" og for at det ikke skal være løgn kan jeg
> heller ikke sende via Address Book længere, fatter ikke hvad der er gået

Hvilken telefon har du? Check hvad han skriver om din model. TYpisk
løsning. Sluk din mobil og quit BP. Tænd din mobil og start BP.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-06 20:57

> [...]

> SMS'er mere "unknown Error" og for at det ikke skal være løgn kan jeg
> heller ikke sende via Address Book længere, fatter ikke hvad der er gået

du har mistet din parring.

Fra : Esben

Dato : 28-03-06 09:23

> du har mistet din parring.