graftegnings program til mac ?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 08-01-01 15:15

Da jeg bruger min mac i forbindelse med naturvidenskabelige studier har
jeg ofte brug for et godt graf program. Der findes adskillige gode til
pc men jeg har ikke rigtigt kunne finde noget til mac. Jeg har set ældre
udgaver af sigma plot og delta graph men jeg synes ikke at de kan meget
mere end exel, hvilket ikke giver tilstrækkelig stor frihed. Jeg har
været inde på sigma plots hjemmeside og her er der et link til sigma
plot 5 til mac, men der hvor linket fører hen er der kun en beskrivelse
af en oversætter (sigmaplot til deltagraph)

Derfor, hvis der er nogen der har gode erfaringer med graf tegnings
programmer til mac vil jeg gerne høre om det

MVH

Jakob Højer Kristensen

--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 08-01-01 18:04

n94jhk@xxxnat.ou.dk (Jakob Højer Kristensen) writes:

> Da jeg bruger min mac i forbindelse med naturvidenskabelige studier har
> jeg ofte brug for et godt graf program. Der findes adskillige gode til

Har man sagt naturvidenskab må man også sige GNUPlot, brugervenlighed
eller ej

Kan findes på www.versiontracker.com. Du vil muligvis også have glæde
af Alpha teksteditoren. Kan findes på samme sted.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Peter Gersmann

Dato : 08-01-01 18:10

In article <yehwvc69ds2.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, bjorn@daimi.au.dk
(Thomas Bjørn Andersen) wrote:

> Har man sagt naturvidenskab må man også sige GNUPlot, brugervenlighed
> eller ej

Hvorfor ikke StatView fra SAS? http://www.statview.com/

//Peter

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 08-01-01 20:16

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Har man sagt naturvidenskab må man også sige GNUPlot, brugervenlighed
> eller ej

GNU. Det lyder da temmelig UNIX-agtigt. Ja vel X Windows.

Men så kan det vel kun bruges med Linux - og med MacOS X, når det er
klart.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 08-01-01 22:11

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> GNU. Det lyder da temmelig UNIX-agtigt. Ja vel X Windows.
>
> Men så kan det vel kun bruges med Linux - og med MacOS X, når det er
> klart.

Øhhh Per, har du overvejet at tænke _før_ du taster? [Hint: der var
en henvisning til versiontracker.com].

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-01-01 22:54

>Men så kan det vel kun bruges med Linux - og med MacOS X, når det er
>klart.

Nej der er en macos9 version og for den sags skyld en windows version

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 08-01-01 22:54

Såvidt jeg kan se er gnuplot til at afbilde matematiske formler
3-dimensionelt. Det er ikke lige det jeg har brug for. Jeg har brug for
at afbilde biologiske resultater i grafer med stor grad af frihed til at
styre layout selv. I princippet som graf delen af excel men med mere
frihed

Tak for buddet.

MVH

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-01-01 23:11

In article <1emxugw.1ywb5zuqqr1cN%n94jhk@xxxnat.ou.dk>,
n94jhk@xxxnat.ou.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> [...]
> at afbilde biologiske resultater i grafer med stor grad af frihed til at
> styre layout selv. I princippet som graf delen af excel men med mere

Prøv at kig på Kaleidagraph og se om det er noget du kan bruge.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"