Shell V-Power
Fra : Mich@el H.

Dato : 17-06-01 14:44

Kære N.G.

Jeg har en P.G.O. Dr. Big... kan den kører på Shell V-Power benzin ? Og vil
det i givet falt, give nogen mærkbar forandring ?

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr

Fra : Morten Larsen

Dato : 17-06-01 15:05

Mich@el H. skrev i meddelelsen <9gic59$105r$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
Og vil
>det i givet falt, give nogen mærkbar forandring ?

v-power benzinen er lavet for at fjerne belægninger
på ventilerne i en 4-takts motor, så du får nok ikke
meget ud af det, bortset fra en højere regning.

Morten

Fra : Mich@el H.

Dato : 17-06-01 15:25

> v-power benzinen er lavet for at fjerne belægninger
> på ventilerne i en 4-takts motor, så du får nok ikke
> meget ud af det, bortset fra en højere regning.

Okey!

Fra : Mich@el H.

Dato : 18-06-01 10:28

> v-power benzinen er lavet for at fjerne belægninger
> på ventilerne i en 4-takts motor, så du får nok ikke
> meget ud af det, bortset fra en højere regning.

Men er der virlelig så stor forskel på en 4-takter og en 2-taker.... at
benzinen ikke kan rense ventilrene på en 2-takter, men kun på en 4-takter ?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-06-01 10:33

"Mich@el H." <michael-h@email.dk>
> Men er der virlelig så stor forskel på en 4-takter og en 2-taker.... at
> benzinen ikke kan rense ventilrene på en 2-takter, men kun på en 4-takter
?

lol - nu er der ikke så mange ventiler i en 2-takter .... Men størstedelen
af det koks der kommer i en 2takter er fra olien. Så start med at købe en
god syntetisk olie. V-power skader nok ikke noget, men jeg tvivler på at det
er mer-prisen værd ....

/A

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-01 12:09

V-power har ikke nogen indflydelse på en 2 takter, det har de fortalt mig på
en Shell station, man kommer af med flere penge end godt er, og så er det jo
lige meget.

Kim Larsen

Fra : Mich@el H.

Dato : 18-06-01 11:44

> [...]

> en Shell station, man kommer af med flere penge end godt er, og så er det

Og mig fortalte de at den godt nok ikke har nogen dokumenteret virkning på
2-takere, men at de har fået en god tilbagemeldning fra de der har prøvet
V-Power benzinen på bl.a. knallerter... tjahh... jeg vil da lige prøve det
bare en enkelt gang eller to, kan jeg ikke mærke forskel, skifter jeg bare
tilbage til grøn 95.

Mvh.

Michael!

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-06-01 15:27

"Mich@el H." <michael-h@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare en enkelt gang eller to, kan jeg ikke mærke forskel, skifter jeg bare

Jeg stod og tankede 95 på min offroader på den lokale shell, og pludselig
står der en shellmand og spørger om jeg har prøvet den nye V-power på min
offroader!

Det havde jeg ikke sagde jeg... Han kendte nemlig en derkørte croos, og hans
maskine kunne ta 200 extra omdrejninger efter han begyndte på V-power.. Så
han var vældig glad for det!

Om det virker ved jeg ikke, men det er 100% sikkert at det ikke skader.. Det
kan vel i det mindste tage noget koks i udstødningen eller på stemplet!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Mikkel

Dato : 20-06-01 06:25

> Med Venlig Hilsen
> Mads Stetter
> Yamaha DT125R

Hvis du prøver at smide det på din, og det har en effekt, poster du så ikke
lige en besked?

Mikkel

TDR125