Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anmeldelse af IXUS 800 IS
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 01-05-06 21:16

Hej!

Jeg har ledt på de større digicam sites men endnu ikke fundet en
anmeldelse af IXUS 800 IS (som vist for øvrigt hedder SD700IS også)

Nogen som har fundet en sådan?

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : KT

Dato : 01-05-06 21:34

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> Lars Brink
> Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Et lille mindre seriøst review:
http://reviews-zdnet.com.com/Canon_PowerShot_SD700_IS/4505-6501_16-31740585-2.html?tag=sub

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 01-05-06 22:25

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en
meddelelse news:44566bd1$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg har ledt på de større digicam sites men endnu ikke fundet en
> anmeldelse af IXUS 800 IS (som vist for øvrigt hedder SD700IS også)
>
> Nogen som har fundet en sådan?

Nej, det findes vist ikke endnu. Heller ikke den amerikanske
udgave, som hedder SD700 IS er vist seriøst testet endnu.
Det er vist heller ikke i nogen danske butikker endnu, jeg har
ihvertfald ikke fundet det. Er selv ude efter det. Ikke engang i
Tyskland fås det vist endnu.

Mvh, Kim

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 02-05-06 07:05

Kim wrote:

> [...]
> Det er vist heller ikke i nogen danske butikker endnu, jeg har
> ihvertfald ikke fundet det. Er selv ude efter det. Ikke engang i

Vi er flere der venter.. :( Og ikke engang Canon Danmark kan/vil sige,
hvornår de tager sig sammen og sender det ud i butikkerne.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 02-05-06 07:37

Hej Bjarke,

> Vi er flere der venter.. :( Og ikke engang Canon Danmark kan/vil sige,
> hvornår de tager sig sammen og sender det ud i butikkerne.

Der har været priser på EDB-priser mindst siden uge 11, men vi må vente
og se hvad der sker.

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-05-06 20:35

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Vi er flere der venter.. :( Og ikke engang Canon Danmark kan/vil sige,
> hvornår de tager sig sammen og sender det ud i butikkerne.

Jeg fik i dag af vide, at der er salgsstart på 800 IS og S3 IS d. 9/5.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim S

Dato : 02-05-06 21:07

>Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse
> Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
>
> Jeg fik i dag af vide, at der er salgsstart på 800 IS og S3 IS d. 9/5.

Og hvem har så fortalt dig det ?
Der findes åbenbart en del bud på det

Mvh, Kim
(Som i dag har bestilt med lovning på, at det var på
lager fra d. 4/5...)

Fra : Dennis

Dato : 03-05-06 09:03

Kim S wrote:

> Og hvem har så fortalt dig det ?
> Der findes åbenbart en del bud på det

Ja, men Sankt Pauls foto i Århus siger, at de endelige har fået en dato
af Canon, og det skulle efter sigende været den 10. maj - altså den dato
de modtager dem.

> (Som i dag har bestilt med lovning på, at det var på
> lager fra d. 4/5...)

Da jeg bestilte det, skulle det havde været på lager allerede den 31.
marts. Leveringsdatoen er så blevet flytte 5 gange siden. Nu siger de
den 15. maj. (Hos en internet butik.)

/Dennis

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-05-06 20:03

Kim S wrote:

> Og hvem har så fortalt dig det ?

Det var vores salgsrep. fra Canon der fortalte det, da han var på besøg.

> Der findes åbenbart en del bud på det

Ja og det undrer mig egentlig heller ikke.
De har heller ikke altid selv helt styr på det hos Canon.

> Mvh, Kim
> (Som i dag har bestilt med lovning på, at det var på
> lager fra d. 4/5...)

Jeg sad og legede med det her i går, og det må da siges, at det er et
rimelig dejligt kamera. Skærmen er heldigvis i sædvanlig Ixus kvalitet, og
ikke i Powershot A610/A620 / S2/S3 "kvalitet".
Går man lidt op i ISO, bare til 400, kan man allerede ane støj i billedet,
men det må man vel også regne med, når man nu har med så lille en sensor at
gøre.. (selvom jeg synes Sonys nye W serie er lidt bedre på det punkt). Og
jeg gider egentlig ikke skrive mere om det kamera.. Det føles som den
sædvanlige Canon kvalitet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim

Dato : 04-05-06 05:20

> [...]
> at
> gøre.. (selvom jeg synes Sonys nye W serie er lidt bedre på det punkt).

Lille ? Den er da større end deres ellers meget roste S80. 1/2.5" mod
1/1.8".

Mvh, Kim

Fra : Dennis

Dato : 03-05-06 08:57

Anders Houmark wrote:
> Jeg fik i dag af vide, at der er salgsstart på 800 IS og S3 IS d. 9/5.

S3 findes allerede - jeg har set den i vinduet hos Japanfoto i Århus.

/Dennis

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 02-05-06 07:33

Hej Kim,

> Det er vist heller ikke i nogen danske butikker endnu, jeg har
> ihvertfald ikke fundet det. Er selv ude efter det. Ikke engang i
> Tyskland fås det vist endnu.

Du må gerne sige til når/hvis du finder det. Nu har jeg besluttet mig
for at købe det og et S3 IS til min samling og så er der ingen der har
dem, øv øv!

Fra : Kim S

Dato : 02-05-06 10:28

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en
meddelelse news:4456fc75$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du må gerne sige til når/hvis du finder det. Nu har jeg besluttet mig for
> at købe det og et S3 IS til min samling og så er der ingen der har dem, øv
> øv!

Dette er det eneste sted de påstår at have det på lager:
http://cgi.ebay.de/CANON-IXUS-800-IS-NEU_W0QQitemZ7613539716QQcategoryZ26073QQrdZ1QQcmdZViewItem

Mvh, Kim

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 03-05-06 19:00

Hej Kim,

> Dette er det eneste sted de påstår at have det på lager:

Hos Platan Foto på Frb. står de nu som lager vare!

Fra : Lundtofte

Dato : 02-05-06 16:16

> [...]
>
> --
> Lars Brink
> Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Jeg har lige købt og fået leveret et fra www.compuland.de
/Jens

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 02-05-06 17:06

"Lundtofte" <udsigten@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige købt og fået leveret et fra www.compuland.de
> /Jens

Der er ikke flere :( Kan man betale med visa på compuland?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-05-06 11:57

Lars Brink [2650] skrev:

> Du må gerne sige til når/hvis du finder det. Nu har jeg besluttet mig
> for at købe det og et S3 IS til min samling og så er der ingen der
> har dem, øv øv!

Høh. I gamle dage samlede folk på Leica, for at
vise de havde råd. Hvorfor skulle man samle
på Canon?

Peter Schrøder

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 03-05-06 18:59

Hej Peter,

> Høh. I gamle dage samlede folk på Leica, for at
> vise de havde råd. Hvorfor skulle man samle
> på Canon?

Det er lidt tilfældigt må jeg sige. Det er nu heller ikke en samling da
jeg har et gammelt Sony digicam lige nu. Jeg startede med at ville have
et nyt kamera. Det blev så til et S3 IS og et IXUS 800 i stedet for et
350D som er for meget for mig og jeg kan få et helt kompakt og et godt
zoom med IS kamera for de samme penge som et 350D ville koste.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-05-06 16:06

On Mon, 01 May 2006 22:15:42 +0200, "Lars Brink [2650]"
<usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> wrote:

>Jeg har ledt på de større digicam sites men endnu ikke fundet en
>anmeldelse af IXUS 800 IS (som vist for øvrigt hedder SD700IS også)
>
>Nogen som har fundet en sådan?

Jeg postede også dette link for et par dage siden med et lille mini
review:

http://www.floris.nu/?postid=60

Her er mere om Ixus 800 fra en bruger i Spanien der bestilte kameraet
i Japan:

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=163131
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=163885
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=163360

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.