alkoholfri øl
Fra : Keith Held

Dato : 30-05-06 21:58

Hvilke alkoholfrie øl er der på det danske marked?

Er der nogen butikker hvor man kan købe udenlandske alkoholfrie øl??

Fra : Peter Westh

Dato : 31-05-06 08:56

"Keith Held (slet MRVID)" <keith@MRVIDvictor.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke alkoholfrie øl er der på det danske marked?
>
> Er der nogen butikker hvor man kan købe udenlandske alkoholfrie øl??

Jeg smagte for nylig en Erdinger alkoholfri hvedeøl, som jeg købte i Irma.
Den smagte i hvert fald bedre end de alkoholfri Tuborg, min gamle far
drikker.

/P

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-05-06 09:28

Peter Westh skrev:

> Jeg smagte for nylig en Erdinger alkoholfri hvedeøl, som jeg
> købte i Irma. Den smagte i hvert fald bedre end de alkoholfri
> Tuborg, min gamle far drikker.

Fra de tyske rastepladsrestauranter kender jeg et godt
mærke i alkoholfri øl: Clausthaler.
Der er både en Clausthaler Classic Alkoholfrei og en
Clausthaler Hefeweizen Premium Alholfrei.

Men jeg ved ikke om Clausthaler forhandles i Danmark.
<
http://www.dooyoo.de/bier/clausthaler-hefeweizen-premium-alholfrei/

--
:·)

Fra : LarsJ

Dato : 31-05-06 17:44

Keith Held (slet MRVID) skrev:
> Hvilke alkoholfrie øl er der på det danske marked?

Blandt de danske er der Faxe Free og Tuborg Superlight - den sidste er
den bedste, men begge skal drikkes absolut kolde. Er mere til
tørstslukning end egentlig nydelse, efter min mening

Fra : Ole Andersen

Dato : 01-06-06 00:59

"Keith Held (slet MRVID)" <keith@MRVIDvictor.mail.dk> wrote in message

> Hvilke alkoholfrie øl er der på det danske marked?
>
> Er der nogen butikker hvor man kan købe udenlandske alkoholfrie øl??

Hvorfor dog drikke øl uden alkohol?

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-06-06 16:26

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-06-06 16:26

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-06-06 16:42

> Hvorfor dog drikke øl uden alkohol?

Nu er det jo ikke alle der tåler alkohol. Fx. er en del af jordens befokning
genetisk disponeret uden det enzym der nedbryder alkohol i leveren, og lider
af Aldehyd dehydrogenase, så de i større eller mindre grad bliver ekstremt
syge af selv helt små mængder alkohol (mere udbredt hos bl.a. asiater, hvor
ca. 50 % lider af problemet i større eller mindre grad).

Selv om der er meget lidt fokus på problemet herhjemme er allergisk reaktion
på alkohol ikke ukendt hos vesterlændinge heller. Derudover findes der
deciderede ethanol allergikere (dog meget sjældent), samt folk der er under
medicinering der gør at de ikke må indtage alkohol, folk med sygdomme i
lever, nyrer og mavesæk, der forhindrer dem i at drikke alkohol og sidst men
ikke mindst, tidligere alkolholikere eller folk på Antabus der ønsker at
holde sig fra alkoholiske drikke.

Alt i alt en ret stor mængde danskere, når man regner dem sammen. Det kunne
jo være, at disse mennesker også syntes det var hyggeligt at drikke en øl
til pinsefrokosten uden at skulle på hospitalet bagefter

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Dorthe

Dato : 04-06-06 18:05

Ole Andersen skrev:
> "Keith Held (slet MRVID)" <keith@MRVIDvictor.mail.dk> wrote in message

> Hvorfor dog drikke øl uden alkohol?

Et svar kunne være: fordi man er gravid og gerne vil have noget der bare
smager en smule af noget....

Fra : Max

Dato : 04-06-06 19:02

Hej Dorthe

> Et svar kunne være: fordi man er gravid og gerne vil have noget der
> bare smager en smule af noget....

Ja, og kan man ikke få den rigtige vare, ja så syntes jeg
det er bedre at undvære :)

Mvh Max

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-06-06 16:06

On Tue, 30 May 2006 20:58:02 +0000, Keith Held wrote:

> Hvilke alkoholfrie øl er der på det danske marked?
>
> Er der nogen butikker hvor man kan købe udenlandske alkoholfrie øl??

Irma har Tuborg superlight, Faxe free og Erdinger. Tuborg er den der
smager mest som øl og de to sidste er meget søde i smagen, men fælles for
dem alle er at de smager aldeles rædselsfuldt.

Tomas

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-06-06 16:34

On Thu, 01 Jun 2006 17:05:52 +0200, Tomas Pedersen wrote:

> Irma har Tuborg superlight, Faxe free og Erdinger alkoholfrei.

Og royal free.

Tomas

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 16:35

Keith Held <keith@MRVIDvictor.mail.dk> (slet MRVID) on tirsdag 30. maj
2006 at 22:58 +0100 wrote:
>Hvilke alkoholfrie øl er der på det danske marked?
>
>Er der nogen butikker hvor man kan købe udenlandske alkoholfrie øl??

Alkoholfrie øl - det lyder jo nærmest naturstridigt

Der er vist ikke meget andet end Tuborgs og Faxes udgaver, og de er sgutte
ret sjove - jeg synes faktisk de smager direkte grimt.
Der findes et par tyske fra Clausthaler, der er nogenlunde drikkelige, men
noget hit bliver de aldrig.
Jeg tror nok. at jeg ville finde på noget andet at drikke, hvis jeg af den
ene eller anden grund skulle holde mig fra alkohol.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311