Smøring af sværd på elektrisk hækkesaks
Fra : Mogens Lunde

Dato : 16-06-01 12:56

På skeden til min hækkesaks står at man skal fylde denne med olie /
petroleum i forholdet 1 : 2. Jeg erindrer at man skal bruge lampeolie,
er dette korrekt ? Umiddelbart vil jeg mene at smøreolie vil være
noget griseri, idet drypperi jo ikke helt kan undgås.

Mogens Lunde

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 16-06-01 15:40

I artiklen <3b2b4894.71972307@news.inet.tele.dk>,
skrev Mogens Lunde <m_lunde@post8.tele.dk>:

> [...]
> er dette korrekt ? Umiddelbart vil jeg mene at smøreolie vil være
> noget griseri, idet drypperi jo ikke helt kan undgås.

Svineri eller ej, så skal kniven smøres jævnligt, det gøres bedst på den
foreskrevne måde. Petroleum opløser belægninger af harpiks, saft og andre
planterester og behøver ikke at være lampeolie.

--
Helge.
StrongArm RiscPC - RISC OS 3.70

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-06-01 18:25

> [...]
> foreskrevne måde. Petroleum opløser belægninger af harpiks, saft og andre
> planterester og behøver ikke at være lampeolie.

Mon ikke tændvæske gør det ud for petroleum, og det kan jo skaffes overalt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Calle

Dato : 16-06-01 21:17

Kan du måske ikke få petroleum overalt? bortset fra bageren, slagteren +
div. levnedsmiddelsforretninger.

Calle

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 18-06-01 06:38

Petroleum, lampeolie og tændvæske er så nært beslægtede produker, at de kan
bruges i flæng. Blot er lugten lidt ubehagelig ved petroleum (ikke så slem
ved 'lugtfri' petroleum)

/Tommy
Calle <Calle@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rAPW6.3370$VQ4.440502@news010.worldonline.dk...

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 29-06-01 01:19

ja, jeg bruger altså kædesavsolie med petroleum, den hænger bedre fast