"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
news:445cc1da$0$38699$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
De skandinaviske keltere indtil 500-tallet
> dyrkede sågar skovånder, før de blev presset ud af de germanske
> Ase-dyrkere. Folks religion synes at gå hånd i hånd med hvad man har brug
> for i den pågældende civilisationsfase og ligger ellers for en stor del
> under for røvkedelige tilfældigheder.
>
> Det er så en anden grund til at jeg ikke tror på Islam i fremtidens
> Europa, for så faens stor forskel er der heller ikke på Islam og
> kristendom, og hvis vi skifter religion i Europa bliver det fordi vi får
> brug for noget radikalt anderledes der skal opfylde nye behov. Kristne og
> muslimer er jøder, de kaldes bare noget andet af ældgamle sociale årsager.
> (Det var så den konstellation Muhammed måtte kalde for Bogens Folk, for
> gøre araberne til 'jøder' kunne han åbenbart ikke overtale folk til...)
>
Nu lyder du næsten som Jørgen Nielsen eller Jørgen Bæk Simonsen, altså at
alle principforskelle mellem Muhamedanisme og andre trosforestillinger uden
videre kan ignoreres. I resten af dit indlæg var der også nogle
misforståelser, men lad os nøjes med at se på erobringstankegangen, som også
Khadaffi var inde på.
Kristendommens missionsbefaling er ikke noget der ligner en erobringskrig på
linje med djihad. Heller ikke vikingerne havde en religiøs pligt til at
erobre verdensherredømmet. Det er kun hos muhamedanerne at erobringer er en
uadskillelig del af ideologien. Her nogle uddybende citater om emnet:
En frafalden muslim, Adnan Wahab fra Odense skrev 15 sep 91 i
Jyllands-Posten:
"Muslimerne skal øges og atter øges i antal. Når tiden er inde,
indledes den blodige krig Djihad"."Terror og kampe er en
obligatorisk religiøs pligt i alle lande, hvor muslimer udgør ti
procent af hele befolkningen."
8 jan 96 havde Jyllands-Posten igen opsøgt Wahab:
"Adnan Wahab fører en forsigtig tilværelse, efter at han er
blevet truet på livet for anti-islamiske synspunkter. Men da
Jyllands-Posten spurgte om hans opfattelse af begrebet jihad, var
han villig til at bryde længere tids tavshed, fordi han føler det
magtpåliggende at fortælle, hvad han opfatter som sandheden:
"Danskere foretrækker at tage let på jihad, fordi det stemmer
bedst med deres billede af livet. Men jihad skal opfattes som
alvor. Tro mig, jeg har studeret islam i mere end 30 år. I
øjeblikket er der ingen fare, for endnu er antallet i Danmark
ikke stort. Men når de bliver mange nok, skal de udføre Allahs
ordre om at udbrede islam ved sværdets magt," siger han. "Det er
en obligatorisk pligt at gennemtvinge islam som religion,
livsstil og politisk lære. Det skal ske overalt i verden, hvor
muslimer enten invaderer et land eller kommer til at udgøre en
gruppe, der er tilstrækkelig stor," siger Adnan Wahab."
O Profet, bliv ved med at opildne de troende til kamp [qital].
Hvis der er tyve af jer, som er udholdende, så skal de besejre to
hundrede, og hvis der er hundrede af jer, så skal de besejre
tusind af dem, som ikke tror, fordi de er et folk, som ikke
forstår.
Korancitatet er taget fra Jihad-siden på
www.islam.dk .
----------------
Hizb-ut-Tahrir, Det islamiske Befrielsespartis, belæring om
Djihad klippet fra deres nu lukkede hjemmeside
http://www.omar.subnet.dk/ :
Jihads ihenhold til Islamisk terminologi.
Jihad er et arabisk ord som sprogligt betyder at stræbe, dvs. at
anstrenge sig. I den islamiske terminologi betyder det at kæmpe
militært for at Allahs ord bliver det suveræne (dvs. at det
islamiske livssystem bliver det herskende verden over), være
initivtagerne militært, yde penge, ideer, øgende menneskehjælp
eller ligende for den offensive militære kamp eller for
bevogtelsen af muslimerne og deres jord, ejendom osv.
Islams måde at udsprede sig selv
Islams smukke, unikke og universelle metode hvorpå den
udspreder sig, er defineret og fastsat i de islamiske
lovgivningskilder:
Koranen og Sunnah.
Disse to udgør muslimernes eneste referencer i hele livet og alle
dets aspekter. Allah siger:
"Kæmp imod dem, der ikke tror på Allah og Dommedagen"
[Al-Tauba:29]
"Kamp (Jihad) er obligatorisk for jer"
[Al-Baqara:216]
"Og kæmp imod polyteisterne som en helhed, som de kæmper imod jer
som en helhed" Sig (Muhammad): O menneskehed, jeg er et Sendebud
til jer alle (hele verden) fra Allah".
[Al-Tauba-36]
"Dem der er virkelig troende, kæmper for Allahs sag"
[Al-Nisa:76]
"Og kæmp dem indtil der ikke er fitnah (kufr) og indtil hele
Deen'en er for Allah" (dvs. at Allahs deen (Islam)er suveræn over
hele kloden)
[Al-Anfal:39]
Ovenstående er den Islamiske metode "Jihad" at udsprede sig selv
på. Altså har Allah påskrevet os jihad som metoden til islams
udspredelse, og hvilket Allahs Sendebud også anvendte i sin tid
sammen med sine Sahabah. Jihad er også den eneste metode som den
islamiske nation altid har udøvet for islams udspredelse, helt
indtil dene beærede islamiske nation af vesten fik udryddet sin
Khilafah stat i 1924.
Jihad: at fjerne materiel hindring
Følgelig er Jihad kamp for at
Allahs ord og system bliver implementeret, jihad er til for at
afskaffe alle materielle forhindringer (hære og menneskabte kufr
styrer) der står som hindring mellem det islamiske livssystem og
menneskeheden dvs. mellem sandheden og falskheden, mellem
retledningen og vildledningen (dvs. menneskeskabte systemer).
Målet med jihad er ikke at dræbe ikke-muslimer, ødelægge
synagoger eller ligende, hvilket også klart fremgår at de
profetiske udtalelser "Lad vær med at dræbe kvinder, børn, ældre,
præster og munke" der blot tror at de tilbeder Allah. Dette har
Islam illegaliseret at gøre, Medmindre det ovenstående bliver
udøvet mod muslimer. Således er det entydigt og absolut opklaret
at jihad udelukkende udøves for islams dominans og udbredelse til
hele menneskeheden. Alle muslimske retslærde er enige om
ovenstående, ikke så meget som en enkel retslærd er uenig i
dette. Sendebuddet siger også "Jihad vil vare ved til
Dommedagen".
Misfortolninger og løgne om jihad
Der er utallige af vers og hadeeths, som viser at jihad er en
offensiv forpligtelse og et invaderende og erobrende angreb.
Jihad er et entydigt aqeeda emne, der er entydige vers der
klargører jihads betydning og indhold i Islam. Derfor er
benægtelse af jihad eller i det mindste tvivl om det som
obligatorisk eller offensiv, kufr, og gør den pågældende, som
benægter dette, til kafir. At påstå at jihad kun er til forsvar,
er uden tvilv kufr, hvis tilfældet er sådan at personen eller
gruppen har en generel viden om Islam. En udtalelse som denne
kommer oftest fra folk med dybe mindreværdskomplekser,
efterlignere af vesten, forvrængere (skjulere) af Islam, folk som
er bestukket, stats 'ulama (som er ansat til at forvrænge Islam),
uvidenhed og ligende uacceptable undskyldninger.
-----
Af Birgitte Rahbek og Torben Benner
Politikens netavis
Politiken søndag: Den islamiske bevægelse Hizb-ut-tahrir vinder
frem på Nørrebro i København. Gennem opsøgende arbejde blandt
unge, har partiet fået flere tilhængere - også i Vollsmose i
Odense og i Århus. Kritikere mener, at bevægelsen skader
integrationen og advarer om, at unge, der føler sig udstødt, er
et let mål for fundamentalisme.
Med budskabet om den sande islam og en forkastelse af vestlige
værdier og integration i Danmark, har partiet blandt andet fået
fat i en del af de tidligere kriminelle etniske unge på Nørrebro.
Aktiv på gadeplan
Bevægelsen kendes af de muslimske organisationer i området og
betegnes som uhyre aktiv på gadeplan. Det er i høj grad
Hizb-ut-tahrirs arbejde, der har medvirket til, at kriminaliteten
på Nørrebro er faldet markant, lyder det fra flere sider.
»De kan nå dem, ingen andre får fat i. De har fået mange unge til
at skifte livsstil fra at være kriminelle til at satse på et
familieliv, uddannelse og arbejde«, siger formanden for
Forældreforeningen på Nørrebro, Khalid Alsubeihi.
Mange tilhørere
Ingen ved, hvor mange tilhængere der er i
Danmark, men partiet har kunnet samle op til 1.000 tilhørere til
arrangementer i København.
Professor Jørgen Bæk Simonsen, der har et nært kendskab til det
muslimske miljø i Danmark, bekræfter, at Hizb-ut-tahrir har fået
mange ud af det kriminelle miljø.
»Det er ikke Hizb-ut-tahrir alene, der har trukket læsset, men de
har haft en gennemslagskraft, og det skal de have anerkendelse
for. De appellerer til de unge, fordi de selv er unge. De er
præget af et utroligt engagement«, siger han.
Religiøse kriminelle
Også nærpolitiet på Nørrebro har registreret, at tidligere
kriminelle unge nu er blevet stærkt religiøse.
»Vi er godt bekendt med, at nogle af de unge har fået et kald, og
de går rundt og udbreder islam til andre«, siger politiassistent
Flemming Gulløv.
-----------------------------------------------------------------
Printet fra
www.politiken.dk Søndag 9. sep 2001
-----------------
Nedenstående visdomsord er samlet af en dansksindet, midtjysk,
kristen sognepræst
Vestlige muslimske lederes udtalelser om Vesten
Den islamiske menneskeretsekspert Sultahussein Tabandeh
(Den islamiske menneskeretskonference 1968) ifl. Gerhard
Konzelmann: "Den is-lamiske udfordring", Gads Forlag:
"De ikke-troende (ateister) sætter sig på et udviklingstade som
dyr...de må betragtes som udstødte. De hører ikke med i
menneskehedens kreds. Deres eksistens må erkendes som skadelig
for menneskene...jøder og nazarenere (kristne) må anses for
stående noget over de gudløse. Deres tro har ikke nået islams
høje stade. De følger andre love end Koranens forskrifter
(Sharialoven) - de er blevet stående på et lavere stade; de kan
derfor ikke stilles side om side med muslimerne som
ligeberettigede ...Islam henviser ikke-muslimer til et lavere
eksistensstade. Hvis nu en muslim dræber en sådan ikke-muslim, så
må han ikke idømmes dødsstraf, for hans udviklingstade er højere
end den dræbtes". Den, der forlader islam gør sig lig med et dyr
og har forskertset sit liv, "religionsskifte er kun mulig fra et
lavere stade til det højere stade, fra kristendom til islam."
Det islamiske blad: Morgendæmringen, nov./dec. 1992 3.30 f.
"Islam er grundet på Tawhid, som forkaster autoriteten af enhver
instans (enhver lovgivning og politisk instans) udover Allah (og
hans lov)".
Najmi Rafiq, leder af MID (muslim i Danmark).
Om Jihad (Hellig krig), islams erobringer i Mellemøsten og
Europa, Spanien, Portugal, Balkan, Ungarn, ect..
"Prøver man at gå tilbage i islams historie, viser det sig, at de
første 9 år...prøvede muslimerne stort set kun at forsvare sig
fra fjendtlige arabiske stammers angreb, siden muslimerne lige
havde oprettet deres stat, og de manglede økonomisk og militær
hjælp til selv at indlede et angreb. Men fra det niende
år...startede en periode af erobringer, som viste sig at indebære
en frigørelse af mennesket fra undertrykkelse, uretfærdighed,
had, racisme, nationalisme og andre onder. Takket være disse
erobringer, som var i forsvarssammenhæng, fik mennesket for
første gang i historien mulighed for at følge sin egen indre
overbevisning." (august 1995).
Jamahir F. Abdallah (formand for den danske "Islamic Student
Organization):
Til Ekstra Bladet 06-04-1997:
"...vi er stolte af at være muslimer og finder os ikke mere i at
blive hundset med af ikke-troende. Vi er ikke nogens kulier
mere...den tid er forbi...Vi rejser derhen, hvor det passer os,
det skal ingen blande sig i. Muslimerne er frie mennesker,
danskere er slaver af druk og
mistro til tilværelsen. At muslimer får flere børn end danskerne,
at det sociale system bliver udnyttet, o.s.v., kan I kun takke
jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge".
M. A. Rassoul (ledende muslimsk tyrk og islamisk forfatter i Köln
Tyskland sept. 1997): "Tiden arbejder for os. vore kvinder har
altid tyk mave. De kristne får stadig færre børn...Grundloven
skal væk og Koranen regere. De regerende skal være muslimer" (i
Professor A. Mertenssacker: "Muslime erobern Deutschland", 1998).
Samme kilde:
"At få børn er meget vigtigt for at indtage landet. Det sker
gennem børnefødsler, og socialkontoret betaler jo. Hvad de (vore)
mænd ikke klarede, da de skulle indtage Wien, det klarer vi nu.
Det er vi Allah skyldig. Vi føder jer kaput."
Dr. A. M. Naqawi i det tyske islamiske blad "Morgendämmerung",
nr. 7/8 s.49:
"Sande muslimer forstår sig selv som erobrere. De forlader deres
hjemlande for at vinde Europa for Islam. Målet er et islamisk
land. Midlet er Jihad, den hellige krig. for at nå målet følges
en bestemt strategi: "skridt for skridt". Udvandring er et
fundamentalt pricip i Islam. Udvandring er lig med Jihad, at
anstrenge sig på Allahs veje...I Islam forlader man hjemlandet
for troens skyld, og således er udvandringen ikke kun en pligt,
men at være imod udvandringen for troens sag er et forræderi mod
det islamiske samfund. "Er Allahs jord ikke vid nok for jer, at I
kan udvandre?" (Sura 4.97). De, som tror og udvandrer og med
deres gods og med blod kæmper for Allahs sag, indta-ger den
højeste rang hos Allah, og de er det,
som vil sejre"(Sura 9.20).
-------------------------
Citater fra Mogens Glistrup: De Fremmede i Landet, 1994
Fra kap. 45:
Direktøren for Islamarkivet i Tyskland, Mohammed Salim Abdullah
udtaler: »I 1683 trængte islamiske hære frem til Wien, men måtte
vende om med
uforrettet sag. For mig står det fast: Allah sender arbejderne
til Vesten for at føre Islam til sejr. Derfor ville en
tilbagevenden af de islamiske arbejdere
betyde et nyt tilbagetog fra Vesten«.
---------------------
Nogle udpluk fra kap.44 i Glistrups 1994-bog:
"Hussein Shehadeh er palæstinenser. Opvokset i Jerusalem og bosat
i Danmark fra 1967. I Exil december 1992 skriver han: »En
vesterlænding kan have svært ved at forstå, at en araber med en
høj teoretisk, verdslig uddannelse stadig kan tro, at Gud følger
alle hans skridt, men det tror han faktisk på. Den traditionelle
vestlige opfattelse er, at mennesket principielt er universets
herre, og hvad der endnu ikke er underlagt det, kan med tiden
underlægges gennem videnskabelige fremskridt. Sådanne tankegange
er totalt fremmede for en muslim.«
Ud fra en organisationsmæssig målestok er det mest fabelagtigt
beundringsværdige i muhamedanerhistorien, at man har formået at
holde massernes entusiasme på højdepunktet og undgå alvorlige
splittelser. Hovedforklaringen på, at muhamedanismen så
imponerende har kunnet holde sig så stærk og uændret over
kæmpeområder i tre verdensdele gennem de 14 århundreders
kæmpeforandringer, er, at den griber ind i dagligdagen på langt
stærkere vis, end nogen religion nogensinde har domineret os
vesterlændinge. Uanset at Muhamed formentlig var analfabet, er
han målt med PR- alen stadig verdensrekordindehaver i
markedsføring. Det er for snævert at kalde ham hjernevasker. Mere
præcist er den videregående glose: Totalsjælevasker.
I det hele er muslimens liv gennemsyret af bestandig at skulle
spænde opmærksomheden for at efterkomme de detaljerede
forskrifter for et hav af ritualer. Muhameds allerstørste
snedighed var hans spil på sociale mekanismer hos brede masser i
hans lære om, at jordelivet kun er et kort, ret ligegyldigt
forspil.
Koranens Undsigelses Sura 47, Vers 17-18 fastslår, at de vantros
gerninger er forspildte. De skal alligevel til evig tid forblive
i Helvedes Ild. Og i vers 4 hedder det til de rettroende: »Dræber
afgudsdyrkerne, hvor I træffer dem, fanger dem og belejrer dem og
led dem op i hvert skjulested. Når du møder de vantro, så hug
deres hoveder af, og når du har strakt
dem til jorden, så bind dem fast«.
Dette er den grundlæggende forpligtelse til djihad - hellig krig
»De, som er imod at slå nogen ihjel, har ingen plads i Islam. Vor
profet dræbte med sine egne velsignede hænder. Vor Imam Ali
dræbte mere end syv hundrede på én dag. Hvis troens overlevelse
nødvendiggør, at der udgydes blod, så er vi der for at udføre vor
pligt« (Ayatollah Sadeq Khalkhali, islamisk dommer). »Hvis vi får
heldet med os, vil vi sejre for troen. Hvis ikke, vil vi falde
som martyrer på slagmarken. Hvis vi frygter døden, som skæbnen
har indviet os til og foretrækker at leve som hunde, så fortjener
vi både vore forfædres og efterkommeres forbandelse. Hvis vi har
mod til at gå i døden, vil vi sikre frihed og lykke for dem, der
følger os« (Enver Pasha, tyrkisk minister og ved sin død i 1922
Túrkestans Emir).
Stifteren af Det muslimske Broderskab, Hassan al Banna
uddyber: »Det er Islams natur at dominere, ikke at blive
domineret. At påtvinge alle nationer Islams regler og udvide sin
magt til den hele planet.« »Fred med ikke-muslimske stater kan
kun være provisorisk, da djihad skal vare ved, indtil Islam
hersker overalt.« (Jes P. Asmussen, p.269).
Kampiveren detaljedokumenteres i skildringer af svig, snigmord,
massakrer osv. i Buhls »Muhameds Liv«. For eksempel på siderne
231, 242- 245, 271 og 287. Den således af Muhamed opfundne
totale krig mod de vantro skal vare lige indtil »Religionen
overalt er Guds« (Sura 8 vers 39). Eller som Jens Christensen
udtrykte det: »Islam er ikke, hvad den skulle være, før ethvert
land bøjer knæ for et islamisk overherredømme.« Tranholm-
Mikkelsens formulering (side 95) er: »Enten hersker Islam i et
område, eller også er det den islamiske fyrstes pligt at søge det
underlagt«.
De seneste 1360 år har gjort muhamedanerangribere til eksperter i
ikke at gå forhastet frem, men målbevidst - ofte i det skjulte -
at påvirke det pågældende område til at blive modent til at blive
magterobret. Når muhamedanerne kommer til et ikke-muslimsk land
og i begyndelsen er få og svage, dækker de deres slette spil
under forholdsvis gode miner . Indædt, vedholdende, uden at
trættes og ofte med generationers afventende tålmodighed, har de
med vold søgt dominans, når mulighed herfor var opstået. Til
trods for vidtforskellige påvirkninger. Indsmigringsattituden
aftager nemlig efterhånden, som de bliver stærkere til at tilrane
sig magt .
V.S. Naipaul har skrevet bogen »Blandt de rettroende -
en islamisk rejse«.
Heri hævdes, at bag meget af den pakistanske udvandring ligger
noget af en planlægning udført af sagkyndige: Man undersøgte,
hvilke lande det var nemmest at komme ind i, hvordan man kan tage
myndighederne ved næsen, få arbejdstilladelse osv. Ankommet til
et fremmed land skal man søge kontakt med borgerrettighedskredse.
Man skal appellere til følelser, »trykke på de rette knapper«: I
Vesteuropa tales om lighed, socialret, broderskab, fred,
uværdighed ved racediskrimination osv. Man skal danne
pressionsgrupper. Naipaul mere end antyder, at mange muslimer har
den opfattelse, at de ikke i forhold til fremmede behøver at
holde samme regler som over for deres egne.
---------
Fra indlæg på ep-klub 2001-12-04 af Åse Clausen Bjerg:
Nu træder jeg ind i diskussionen som cand. mag. i
religironshistorie. Man skal sætte sig grundigt ind i formålet
med indvandringen og dennes del af den hellige krig for at kunne
udtale sig. Indvandringen blev påbudt alle, der bekendte sig til
Muhammed, da Muhamed levede, og den del af Koranen, hvor det
står, efterleves i dag. Der er anvist i Koranen, hvordan de skal
indtage de vantros lande og gøre alle til Muhamedanere. Alt, hvad
der foregår i Danmarkforegår liger efter bogen. Derudover kan det
bekræftes af de moderne islamiske statsteorier, hvoraf de seneste
er skrevet i 1993 (Den Islamiske Statsforfatning)Hvis ikke man er
klar over muhamedanernes hensigt med hele indvandringen, så hører
man ikke hjemme i fremskridtspartiet. Det er dokumenteret af
muhamedanerne selv, hvad formålet er. De, der ikke er klar over
det, hører hjemme i et andet borgerligt parti. Her vil jeg lige
gøre opmærksom på en bog, som jeg skriver, og som forhåbentlig
udkommer engang efter jul. Den hedder "NPR ET FOLK VIL DØ" så
bliver sandhed til løgn og løgn til sandhed.
---------------
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat:aid=12497
Af Henning Duus
Det er således veldokumenteret, at Saudi-Arabien har opbygget en
meget differentieret strategi for at udbrede islam til alle
ikke-islamiske lande, også i Europa, sådan som jeg kort gjorde
rede for det i min kronik i Kristeligt Dagblad den 28. april i
år. For videre dokumentation vil jeg henvise til Reinhard
Schulzes store doktordisputats, »Islamischer Internationalismus
im 20. Jahrhundert« fra 1990 om World Muslim League. Som
supplement til Schulze vil jeg henvise til Peter Heine: »Allah
und der Rest der Welt« fra 2000 og mere bredt til Giles
Kepel: »Allah im Westen« fra 1996.
Peter Tudvad kritiserer mig for, at de fundamentalistiske
muslimer »nærmest kan betragtes som et forstørrelsesglas for mere
almindelige muslimers vrede«. Det betyder, siger Tudvad, at jeg
ikke accepterer nogen væsentlig skelnen mellem fundamentalister
og moderate muslimer. Det har Tudvad for så vidt ret i. Det er
meget vanskeligt at foretage en sådan skelnen. De såkaldte
moderate muslimer er som oftest moderate på nogle områder, men
bestemt ikke på andre. Jeg afviser dog ikke, at enkeltpersoner
blandt muslimerne kan være moderate på alle om-råder, men
generelt er der ingen væsentlig forskel.
---------------------
fra
www.yab29.subnet.dk
Den 3. marts 1924 var datoen og dagen for Khilafah-systemets og
khaleefah-postens eksistentielle ophør. Derved faldt Khilafah-
staten, som havde eksisteret i over 13 århundreder, hvor Islam
blev praktiseret, og hvor retfærdigheden og barmhjertigheden
spredtes blandt borgerne. Islam blev udbredt som et
retledningsbudskab til menneskeheden for at få dem ud af
uvidenhedens mørke til Islams lys og for at få dem væk fra
tilbedelsen af andre end Allah til tilbedelsen af den eneste
skaber. Khilafah faldt, mens Ummah måbende så til begivenhedernes
gang, tvungen uden muligheder, hjælpeløs og ude af stand til at
forstå, hvad der foregik.
Der er nogle absolutte tekster i Quranen, hvor Allah (swt) lover
muslimerne sejr og Khilafah-styre, og at Allah (swt) vil lade
Islam dominere over alle andre religioner, ideologier og
livssystemer:
"Allah har lovet dem af jer, som tror og udfører de gode
handlinger, at Han vil give dem Khilafah-styre på Jorden, ligesom
Han gav det til dem, som var før, og Han vil grundfæste for dem
deres Deen (Islam), som Han har udvalgt for dem, og Han vil
udskifte deres frygt med sikkerhed" [OQM. Al- Nur: 55]
Og Allah (swt) siger:
"Vi vil visselig give vores budbringere og de troende sejr i det
jordiske liv og på den dag, vidnerne træder frem" [OQM. Ghafir:
51]
Og Allah (swt) siger:
"De ønsker at udslukke Allah's lys med deres munde, og Allah vil
visselig fuldende sit lys, selv hvis de vantro måtte hade det.
Det er Ham, som har sendt sit sendebud med retledningen og
sandhedens Deen, for at Han kan lade den sejre over alle andre
Deen (ideologier, religioner og livssystemer), selv om
polyteisterne måtte hade det" [OQM. Al-Saff: 8-9]
Ligeledes har Allah's sendebud (saw) i en hadith forudsagt
glædelige nyheder til muslimerne om Konstantinopels Istanbuls) og
Roms erobring. Og Allah's sendebud (saw) sagde: "Denne sag
(Islam) vil nå det, natten og dagen har nået (dvs. hele Jorden),
og Allah (swt) vil lade denne Deen indtræde ethvert hus, enten
ved æren af en ærefuld person eller ved nedværdigelsen af en
nedværdiget person. En ære som Allah (swt) tildeler personen
gennem (adopteringen af) Islam og en nedværdigelse af personen
opnået gennem (adopteringen af) kufr".
Så forny jeres tillid til Allah, jer selv og jeres evner, O
muslimer, og ihukom, at alle de verdensomspændende systemer har
fejlet, hvor nogle er faldet, mens andre er rystende
faldefærdige, og ihukom også, at jeres islamiske ideologi er den
eneste, som har stået stand over for de andre ideologiers
udfordringer, som nu er faldet, hvorimod den islamiske ideologi
tårner sig overlegent over alt andet. Og ihukom, at jeres frelse
ligger i jeres Deen. Så befri jer selv ved udelukkende at tilbede
Allah, hvormed I vil befri jeres Ummah og jeres landområder, og
hvorved I vil redde hele menneskeheden fra korruption, elendighed
og lidelse, og det er ikke en del af jeres Deen, at I afventende
tøver med at redde andre end jer selv. Allah (swt) siger:
"Hvad fejler jer da, at I ikke kæmper for Allah's sag og for de
svage iblandt mændene og kvinderne og børnene - dem der siger:
Vor Herre, bring os ud af denne by, hvis beboere er
undertrykkere, og skænk os en beskytter fra Dig Selv, og skænk os
en medhjælper fra Dig Selv" [OQM. Al- Nisa': 75]
og derved vil I være
"den bedste Ummah, der er frembragt til menneskeheden: I påbyder
det rette og forbyder det onde og tror på Allah" [OQM. Al-Imran:
110]
og Allah (swt) siger:
"og Allah fører sin befaling sejrrigt igennem, men de fleste
mennesker ved det ikke" [OQM. Yusuf: 21]
___________________
Kommentar eller spørgsmål bedes sendes til adressen
y...@hotmail.com
-------
Fra Desi-debat
www.opsa.dk :
???
Power Member
Denmark
870 Posts
Posted - 11/01/2002 : 22:44:38
Og endnu en sjov ting...: Som du nok har lagt mærke til, er de
fleste danskere ikke så "stærke" i deres tro... og bliver der
noget... lad os sige "jihad" - SAND Jihad... som du som muslim
SKAL følge... hvad så?... hvis du skal kæmpe mod USA...? -
Sandsynligheden er der... og du vil straks blive opfattet som en
"ekstremist" og inden længe: "Terrorist"...
Hvis ikke du fortæller dine børn hvor de er fra, og hvad de er...
vil de efter tiden sidde fast i saksen... for Danskerne vil jo
ikke have noget at gøre med "TERRORISTER" eller "Ekstremister"
som jo er omvandrende bomber... så bare kald dem for indvandrer
eller muslimer... så er danskerne stadig
uplettet...
Så pas du på med hvad du ønsker dig min gode ven... - Og husk
dine rødder... bare fordi at DU er i udlandet... betyder ikke at
du er en anden... og heller ikke din identitet... for som du
sagde... Islam... og ikke Pakistan... og Islam, er utrolig meget
imod meget af de som danskere gør!... Islam er meget
afstandstagende fra den danske kultur, som bygger på halvglemte
korrupte kristne værdier... for de er jo ikke engang religiøse...
eller længere "bogens folk"... Deres bog er ændret i ... og de
har glemt hvem de er... og nu prøver de desperat at holde fast i
det lille de har tilbage...: den matrielle Jul, og ferierene...,
samt de helligedage som de ikke aner hvad står for... - men hva'
fanden... man har vel fri!... så det er jo helt ok!...
Håber at du tænker lidt over dette, ikke som en kritik men som
min mening og holdning... At Vi er Pakistanere, betyder at vi
også har del i den Muslimske
kultur... at vi er en del af Ummah'e-Mustafa (saws)... Og at vi
er det på VORES måde - Den Pakistanske...
W'salaam...