/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Reklamer og lokalsprøjter - Nej tak..
Fra : Gert


Dato : 29-05-06 12:03

Hej gruppe,

jeg har et "reklamer - nej tak" mærke på min postkasse - det fungerer
såmænd meget godt når vi taler Post Danmark omdelte reklamer.

Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det
absolut ikke.

Postbudet fylder fortsat diverse aviser i min postkasse.

Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

 
 
Max (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-05-06 12:07

Hej Gert

> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Det naturlige ville jo være at ringe til aviserne og postmestren.

Mvh Max



Gert (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 29-05-06 12:26

On Mon, 29 May 2006 13:07:21 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:


>Det naturlige ville jo være at ringe til aviserne og postmestren.

Enig, men det er forsøgt !

Max (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-05-06 12:30

Hej Gert

> Enig, men det er forsøgt !

Så er der kun 3 løsninger, pil din postkasse ned og
hent din post på postkontoret, lær at leve med det
eller find et andet sted at bo.

Mvh Max



Gert (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 29-05-06 13:28

On Mon, 29 May 2006 13:29:39 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:


>eller find et andet sted at bo.

Tjah, og så håbe på nogle mere intelligente postbude det nye sted

.\(5750\)giller (29-05-2006)
Kommentar
Fra : .\(5750\)giller


Dato : 29-05-06 13:30



"Gert" <Gert@-post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:lhml72thpftlilabaqmup14tanovhvv9ac@4ax.com...
> On Mon, 29 May 2006 13:07:21 +0200, "Max"
> <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
>
>
>>Det naturlige ville jo være at ringe til aviserne og postmestren.
>
> Enig, men det er forsøgt !

saml en stak sammen, vær hejmme når posten kommer og aflever det til ham/
hende og sig det er noget der er kommet forkert. så kan de lære det kan de
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
http://www.roenhave.dk ~~~~
( husk at redigere mail adressen ved svar )



F.Hansen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : F.Hansen


Dato : 29-05-06 15:15


".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
news:2PBeg.44$hf.24@news.get2net.dk...
>
>
> "Gert" <Gert@-post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:lhml72thpftlilabaqmup14tanovhvv9ac@4ax.com...
> > On Mon, 29 May 2006 13:07:21 +0200, "Max"
> > <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> >
> >
> >>Det naturlige ville jo være at ringe til aviserne og postmestren.
> >
> > Enig, men det er forsøgt !
>
> saml en stak sammen, vær hejmme når posten kommer og aflever det til ham/
> hende og sig det er noget der er kommet forkert. så kan de lære det kan de
> --
Eller brug postkassen (den store røde, ikke din egen) som
genbrugs-papir-afleveringsstation.



Max (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-05-06 15:22

Hej

> Eller brug postkassen (den store røde, ikke din egen) som
> genbrugs-papir-afleveringsstation.

Hvorfor synke så dybt ?

Mvh Max



Q (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 30-05-06 01:10


".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
news:2PBeg.44$hf.24@news.get2net.dk...
>
> saml en stak sammen, vær hejmme når posten kommer og aflever det til ham/
> hende og sig det er noget der er kommet forkert. så kan de lære det kan de

Jeg ved ikke om det er Post DK eller om det er "reklameperkeren", men
someone her i området får sat plastsække med bundtede reklamer ind i
opgangene som budet så distribuerer.. Jeg har en tendens til at kyle sækkene
i containeren hvis de jeg ser dem ..

Jeg kan sku ikke forstå en snotklud som "søndagsavisen" kan have lov at
kalde sig avis - der er stortset ikke andet end reklamer og crap i den...Kan
man ikke via forbrugerombudsmanden og en sigtelse for falsk varedeklaration
få omdøbt søndagsavisen til "søndagsreklamehæfte som du får selvom du har
frabedt dig reklamer".. Den "avis" er omkring ligeså brugbar som de 25
eksemplarer af "Helse" der bliver sendt til min arbejdsplads hver måned...

/p



Mads Lie Jensen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 30-05-06 06:39

On Tue, 30 May 2006 02:09:33 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>Jeg kan sku ikke forstå en snotklud som "søndagsavisen" kan have lov at
>kalde sig avis - der er stortset ikke andet end reklamer og crap i den...Kan
>man ikke via forbrugerombudsmanden og en sigtelse for falsk varedeklaration
>få omdøbt søndagsavisen til "søndagsreklamehæfte som du får selvom du har
>frabedt dig reklamer".. Den "avis" er omkring ligeså brugbar som de 25
>eksemplarer af "Helse" der bliver sendt til min arbejdsplads hver måned...

Nu er det ret ligegyldigt om den kaldes en avis eller en reklame, hvis
de ikke selv vil overholde et nej tak til reklamer.

For mig bekendt er det noget som producenten af tryksagen selv
bestemmer, når det er husstandsomdelt.
Personligt adresserede reklamer kan man jo få noteret i et register et
sted, at man ikke vil have.
--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

JJ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 29-05-06 15:33


"Gert" <Gert@-post.tele.dk> wrote in message
news:gokl72peremr0icjllivsoa1rcvlc1e5et@4ax.com...
> Hej gruppe,
>
> jeg har et "reklamer - nej tak" mærke på min postkasse - det fungerer
> såmænd meget godt når vi taler Post Danmark omdelte reklamer.
>
> Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
> et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det
> absolut ikke.


Er du sikker på at der er et "vi respekterer et nej tak" på lokal avisen,
det er der ikke på nogen af de lokal aviser som vi får, og det er der en god
grund til, det er nemlig ikke reklamer, og det er her i komunen ofentilggør
til til borgerne, og de skal omdeles til alle, så ingen kan komme at sige,
at de ikke har fået besked om nye regler og love.

JJ



Carsten Finn Rasmuss~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 29-05-06 16:00

JJ wrote:
>
>
> Er du sikker på at der er et "vi respekterer et nej tak" på lokal
> avisen, det er der ikke på nogen af de lokal aviser som vi får, og
> det er der en god grund til, det er nemlig ikke reklamer, og det er
> her i komunen ofentilggør til til borgerne, og de skal omdeles til
> alle, så ingen kan komme at sige, at de ikke har fået besked om nye
> regler og love.

Enig. Jeg kender heller ikke nogen lokalaviser der respekterer et "Nej Tak".
Det samme gælder i øvrigt adresseløse forsendelser, af almen interesse,
udgivet af offentlige myndigheder.

--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info



Michael Rasmussen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 29-05-06 15:33



"Gert" <Gert@-post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:gokl72peremr0icjllivsoa1rcvlc1e5et@4ax.com...
> Hej gruppe,
>
> jeg har et "reklamer - nej tak" mærke på min postkasse - det fungerer
> såmænd meget godt når vi taler Post Danmark omdelte reklamer.
>
> Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
> et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det
> absolut ikke.
>
> Postbudet fylder fortsat diverse aviser i min postkasse.
>
> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Reelt har du vist ikke nogle muligheder, men snak eventuelt med dit
post-/reklamebud, mon ikke de hellere end gerne vil slippe for ulejligheden.

Lokalaviser skal omdeles uanset du ikke ønsker det - og så vidt jeg ved er
begrundelsen at offentlige myndigheder og andre kan bringe informationer i
disse som man som borger har pligt til at læse!.

Mvh
Michael



Allan Vebel (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 30-05-06 00:50

Michael Rasmussen skrev:

> Lokalaviser skal omdeles uanset du ikke ønsker
> det - og så vidt jeg ved er begrundelsen at offentlige
> myndigheder og andre kan bringe informationer i
> disse som man som borger har pligt til at læse!.

Den information kan man læse på de offentenlige
myndigheders hjemmeside, hvorfor skal man besvære
sig med en tyk avis, og være tvunget til at se alle de
reklamer der er?

Jeg ser hverken reklamer eller lokalaviser, jeg kan godt
finde relevant information alligevel.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



JJ (30-05-2006)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 30-05-06 15:08


"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message
news:447b88d6$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Den information kan man læse på de offentenlige
> myndigheders hjemmeside,


Nu er det jo ikke alle, det har internet adgang.

JJ



Daniel W Johansen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Daniel W Johansen


Dato : 30-05-06 17:08

Burde dem der har, så ikke ha mulighed for at gå ind og fravælge at få
disse lokal aviser?

JJ skrev:
> "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message
> news:447b88d6$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Den information kan man læse på de offentenlige
>>myndigheders hjemmeside,
>
>
>
> Nu er det jo ikke alle, det har internet adgang.
>
> JJ
>
>

Carsten Finn Rasmuss~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 29-05-06 15:41

Gert wrote:
>
> Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
> et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det
> absolut ikke.

Ring til de lokale aviser og klag din nød. Hvis de opfylder betingelserne
( http://www.postdanmark.dk/index.jsp ), vil de klare problemet for dig.

>
> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Snak dog med postbudet. Han/hun vil hellere end gerne være fri for at slæbe
på dine uønskede aviser.

Carsten,
der ikke forstår at man interesserer så lidt for det område man bor i, at
man ikke gider modtage de lokale gratisaviser.

--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info



Martin Bak (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 29-05-06 15:56


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:447b07f5$0$187$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Gert wrote:
>> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?
>
> Snak dog med postbudet. Han/hun vil hellere end gerne være fri for at
> slæbe på dine uønskede aviser.
>
> Carsten,
> der ikke forstår at man interesserer så lidt for det område man bor i, at
> man ikke gider modtage de lokale gratisaviser.
>
>
De to ting hænger altså ikke nødvendigvis sammen, Carsten. I min lokale
ugeavis er der stort set ingen lokale nyheder. Den er fyldt med
pressemeddelelser for faber persienner, triptrap træpleje og andre herlige
"artikler" der kan få de lokale forhandlere til at købe 3-spaltede annoncer.
I forhold til formidling om lokalsamfundet er den absolut intet værd. Men
den er da ok at fyre op med.

Martin



Anders Majland (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-05-06 16:08

> I forhold til formidling om lokalsamfundet er den absolut intet værd. Men
> den er da ok at fyre op med.

Bare ikke for miljøet

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177578
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409072
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste