Reklamer og lokalsprøjter - Nej tak..
Fra : Gert

Dato : 29-05-06 12:03

Hej gruppe,

jeg har et "reklamer - nej tak" mærke på min postkasse - det fungerer
såmænd meget godt når vi taler Post Danmark omdelte reklamer.

Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det
absolut ikke.

Postbudet fylder fortsat diverse aviser i min postkasse.

Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Fra : Max

Dato : 29-05-06 12:07

Hej Gert

> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Det naturlige ville jo være at ringe til aviserne og postmestren.

Mvh Max

Fra : Gert

Dato : 29-05-06 12:26

On Mon, 29 May 2006 13:07:21 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Det naturlige ville jo være at ringe til aviserne og postmestren.

Enig, men det er forsøgt !

Fra : Max

Dato : 29-05-06 12:30

Hej Gert

> Enig, men det er forsøgt !

Så er der kun 3 løsninger, pil din postkasse ned og
hent din post på postkontoret, lær at leve med det
eller find et andet sted at bo.

Mvh Max

Fra : Gert

Dato : 29-05-06 13:28

On Mon, 29 May 2006 13:29:39 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>eller find et andet sted at bo.

Tjah, og så håbe på nogle mere intelligente postbude det nye sted

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 29-05-06 13:30

"Gert" <Gert@-post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, men det er forsøgt !

saml en stak sammen, vær hejmme når posten kommer og aflever det til ham/
hende og sig det er noget der er kommet forkert. så kan de lære det kan de
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : F.Hansen

Dato : 29-05-06 15:15

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hende og sig det er noget der er kommet forkert. så kan de lære det kan de
Eller brug postkassen (den store røde, ikke din egen) som
genbrugs-papir-afleveringsstation.

Fra : Max

Dato : 29-05-06 15:22

Hej

> Eller brug postkassen (den store røde, ikke din egen) som
> genbrugs-papir-afleveringsstation.

Hvorfor synke så dybt ?

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 30-05-06 01:10

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse

> saml en stak sammen, vær hejmme når posten kommer og aflever det til ham/
> hende og sig det er noget der er kommet forkert. så kan de lære det kan de

Jeg ved ikke om det er Post DK eller om det er "reklameperkeren", men
someone her i området får sat plastsække med bundtede reklamer ind i
opgangene som budet så distribuerer.. Jeg har en tendens til at kyle sækkene
i containeren hvis de jeg ser dem ..

Jeg kan sku ikke forstå en snotklud som "søndagsavisen" kan have lov at
kalde sig avis - der er stortset ikke andet end reklamer og crap i den...Kan
man ikke via forbrugerombudsmanden og en sigtelse for falsk varedeklaration
få omdøbt søndagsavisen til "søndagsreklamehæfte som du får selvom du har
frabedt dig reklamer".. Den "avis" er omkring ligeså brugbar som de 25
eksemplarer af "Helse" der bliver sendt til min arbejdsplads hver måned...

/p

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-05-06 06:39

On Tue, 30 May 2006 02:09:33 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

> [...]
>frabedt dig reklamer".. Den "avis" er omkring ligeså brugbar som de 25
>eksemplarer af "Helse" der bliver sendt til min arbejdsplads hver måned...

Nu er det ret ligegyldigt om den kaldes en avis eller en reklame, hvis
de ikke selv vil overholde et nej tak til reklamer.

For mig bekendt er det noget som producenten af tryksagen selv
bestemmer, når det er husstandsomdelt.
Personligt adresserede reklamer kan man jo få noteret i et register et
sted, at man ikke vil have.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : JJ

Dato : 29-05-06 15:33

"Gert" <Gert@-post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
> et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det

Er du sikker på at der er et "vi respekterer et nej tak" på lokal avisen,
det er der ikke på nogen af de lokal aviser som vi får, og det er der en god
grund til, det er nemlig ikke reklamer, og det er her i komunen ofentilggør
til til borgerne, og de skal omdeles til alle, så ingen kan komme at sige,
at de ikke har fået besked om nye regler og love.

JJ

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-05-06 16:00

JJ wrote:

> [...]
> her i komunen ofentilggør til til borgerne, og de skal omdeles til
> alle, så ingen kan komme at sige, at de ikke har fået besked om nye

Enig. Jeg kender heller ikke nogen lokalaviser der respekterer et "Nej Tak".
Det samme gælder i øvrigt adresseløse forsendelser, af almen interesse,
udgivet af offentlige myndigheder.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-06 15:33

> [...]
>
> Postbudet fylder fortsat diverse aviser i min postkasse.
>
> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Reelt har du vist ikke nogle muligheder, men snak eventuelt med dit
post-/reklamebud, mon ikke de hellere end gerne vil slippe for ulejligheden.

Lokalaviser skal omdeles uanset du ikke ønsker det - og så vidt jeg ved er
begrundelsen at offentlige myndigheder og andre kan bringe informationer i
disse som man som borger har pligt til at læse!.

Mvh
Michael

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-06 00:50

Michael Rasmussen skrev:

> Lokalaviser skal omdeles uanset du ikke ønsker
> det - og så vidt jeg ved er begrundelsen at offentlige
> myndigheder og andre kan bringe informationer i
> disse som man som borger har pligt til at læse!.

Den information kan man læse på de offentenlige
myndigheders hjemmeside, hvorfor skal man besvære
sig med en tyk avis, og være tvunget til at se alle de
reklamer der er?

Jeg ser hverken reklamer eller lokalaviser, jeg kan godt
finde relevant information alligevel.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : JJ

Dato : 30-05-06 15:08

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message
> Den information kan man læse på de offentenlige
> myndigheders hjemmeside,

Nu er det jo ikke alle, det har internet adgang.

JJ

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 30-05-06 17:08

Burde dem der har, så ikke ha mulighed for at gå ind og fravælge at få
disse lokal aviser?

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-05-06 15:41

Gert wrote:

> Men når vi taler Post Danmark omdelte lokal aviser (selv om disse har
> et "vi respekterer et nej tak" logo på forsiden) så fungerer det
> absolut ikke.

Ring til de lokale aviser og klag din nød. Hvis de opfylder betingelserne
( http://www.postdanmark.dk/index.jsp ), vil de klare problemet for dig.

> Er der nogle gode forslag til, hvordan man stopper dette uvæsen ?

Snak dog med postbudet. Han/hun vil hellere end gerne være fri for at slæbe
på dine uønskede aviser.

Carsten,
der ikke forstår at man interesserer så lidt for det område man bor i, at
man ikke gider modtage de lokale gratisaviser.

Fra : Martin Bak

Dato : 29-05-06 15:56

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke forstår at man interesserer så lidt for det område man bor i, at
> man ikke gider modtage de lokale gratisaviser.

De to ting hænger altså ikke nødvendigvis sammen, Carsten. I min lokale
ugeavis er der stort set ingen lokale nyheder. Den er fyldt med
pressemeddelelser for faber persienner, triptrap træpleje og andre herlige
"artikler" der kan få de lokale forhandlere til at købe 3-spaltede annoncer.
I forhold til formidling om lokalsamfundet er den absolut intet værd. Men
den er da ok at fyre op med.

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 29-05-06 16:08

> I forhold til formidling om lokalsamfundet er den absolut intet værd. Men
> den er da ok at fyre op med.

Bare ikke for miljøet

/A