Spil og system-krav
Fra : Jan A.

Dato : 23-04-06 00:52

Når der i system-krav til et spil står, at der kræves "An English
version of Microsoft Windows 98SE/ME/2000//XP" (The Movies), det skal så
tages så bogstaveligt, at spillet ikke kan installeres på en PC med en
dansk XP?

Jan

Fra : OliMic

Dato : 23-04-06 04:34

Naaa, mon dog. Du kan roligt bruge den danske version
http://www.gamesector.dk/side.asp?ID=6237&PlatformtypeID=6

Fra : Jan A.

Dato : 23-04-06 06:39

OliMic skrev:

> Naaa, mon dog. Du kan roligt bruge den danske version
> http://www.gamesector.dk/side.asp?ID=6237&PlatformtypeID=6

Hvis jeg så bare kunne det
Prøver lige netop at finde en forklaring på at jeg /ikke/ kan installere
spillet på min PC
System-krav mæssigt bør der bare ikke være noget problem (AMD Athlon 64
3200+ (2 GHz) CPU, 1 Gb RAM, Galaxy GeForce 6600GT grafikkort, LG
DVD-ROM DRD8160B drev, Creative Soundblaster Live 5.1 lydkort), men
DVD'en bliver overhovedet ikke læst i drevet, den spinder bare op et par
gange og så stopper den, og jeg kan i systemet slet ikke se at der
ligger en DVD i drevet

Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 23-04-06 11:42

> DVD'en bliver overhovedet ikke læst i drevet, den spinder bare op et par
> gange og så stopper den, og jeg kan i systemet slet ikke se at der
> ligger en DVD i drevet

Du kan ikke lave en CD/DVD så den kun kan læses i en maskine med Windows på
et bestemt sprog, det er simpelthen umuligt!

Håber det er svar nok ;)

Brian

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-04-06 08:17

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> of Microsoft Windows 98SE/ME/2000//XP" (The Movies), det skal så tages så
> bogstaveligt, at spillet ikke kan installeres på en PC med en dansk XP?

Spillet The Movies kører fint på min danske version af Windows XP Home.

> DVD'en bliver overhovedet ikke læst i drevet, den spinder bare op et par
> gange og så stopper den, og jeg kan i systemet slet ikke se at der ligger
> en DVD i drevet
(klippet fra et andet indlæg).

Jeg har haft det samme problem med Rollercoaster Tycoon 3 Soaked. Det
undrede mig, fordi jeg vidste, det havde været installeret tidligere på min
PC. Der viste sig at være efterladt nogle henvisninger til spillet i
registreringsdatabasen, der indikerede at spillet var installeret. Da
spillet jo reelt ikke var installeret, kunne det hverken spilles eller
installeres, og der var åbenbart ikke taget højde for den situation.

En anden mulighed er, at DVD'en er enten beskadiget eller snavset.

Fra : Jan A.

Dato : 23-04-06 08:28

Boerge Rahbech Jensen skrev:

> Spillet The Movies kører fint på min danske version af Windows XP Home.

Så burde det jo kunne lade sig gøre.

> [...]
> spillet jo reelt ikke var installeret, kunne det hverken spilles eller
> installeres, og der var åbenbart ikke taget højde for den situation.

The Movies ved jeg positivt har aldrig før været installeret eller
forsøgt installeret på denne PC.

> En anden mulighed er, at DVD'en er enten beskadiget eller snavset.

DVD'en ser godt nok noget småridset og nusset ud - Men jeg har før
oplevet, at et spil jeg ikke kunne installere, det tog mine drenge med
hjem til deres mor, og så kunne de installere spillet der?

Synes selv det tyder på jeg trænger til et nyt CD/DVD drev, men vil
gerne så vidt muligt kunne eliminere evt. andre fejlkilder.

Jan

Fra : Bruno

Dato : 23-04-06 12:27

Jan A. wrote:
> Synes selv det tyder på jeg trænger til et nyt CD/DVD drev, men vil
> gerne så vidt muligt kunne eliminere evt. andre fejlkilder.

Prøv en rense CD.

Mvh

Bruno