"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
news:444cf1c9$0$183$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:%k53g.119991$dx1.104663@fe26.usenetserver.com...
>> Staten har aldrig gjort op om besparelser vedr sygehusbehandling af
>> trafikofre er øget eller mindsket pga folks selvbeskyttelse. Måske
>> folk der ønskede at dø, ubevidst, har fået rædselsfuldt og dyrt
>> invaliditetsliv, pga den påtvungne overbeskyttelse.
>>
>
> Der foreligger beregninger af de samfundsøkonomiske omkostninger ved
> trafikdød og alvorlig tilskadekomst. Sorte kryds omlægges til
> rundkørsler ud fra sådanne beregninger, således at man
> førsteprioriterer de samfundsmæssigt mest rentable vejarbejder.
> Det er rigtigt at død generelt vil være samfundsøkonomisk bedre end
> invaliditet, men det ville nok være for provokerende for de kristne,
> hvis man begyndte at aflive invalide selvmordskandidater.
Du er bare fuld af ideer, hvad
>> P.t. bør saglige mennesker se selebrug som et tilsvarende religiøst
>> ritual, - omend visse bilister med megen højhastigheds
>> landevejskørsel nok vil have stærk motivation til selebrug, hvis de
>> er saglige og ikke selvmordsønskende.
>>
> Man kan sagtens begå selvmord med sele. Man skal bare træde
> speederen i bund og køre ind i et træ. Sikkerhedsselen og de andre
> former for passivt sikkerhedsudstyr kan ikke ophæve naturlovene, og
> ved hastigheder over 100 km/h vil man være i livsfare i selv de
> sikreste personbiler.
> Derfor kan man sige at høj fart kombineret med risikobetonet kørsel
> i sig selv er ulykkesfuglmentalitet uanset sikkerhedsudstyr
Bilisten er efter skænderi med konen trykker speederen i bund under
alenekørsel, er *næppe helhjertet* selvmordsopsøgende.
Tilfældigheder spiller ind, når der er kombinination af gråzoner af
selvhad, lavt immunforsvar og dødsdrift
Under alle omstændigheder rager det ikke andre end personen selv, om
sele skal dæmpe kollisionen, hvis den sker.
Det er lovreligion, muslim-style, at sætte loven over selvbestemmelse
vedr privatliv. Loven er til for mennesket, siger Jesus, som skelner
mellem Gud og kejser, og ikke blander alt sammen i en gryde. At
opponere mod denne seletvangsbagatel er konsekvent, når man går ind
for minimalstat og anden glistrupisme.