Vurdering af Cateringfirmaet Grillkok (næs~
Fra : Jan Jeppesen

Dato : 28-05-06 12:06

Hej gruppe

Jeg skal holde 40 års fødselsdag 1. Juli.
Efter balladen med Kokken og Jomfruen, tør jeg ikke bruge dem.

Til gengæld er jeg snublet over Cateringfirmaet Grillkok i Næstved, der ser
meget spændende ud (med en kok der kommer og skærer kød ud ved buffeten).

Men er der nogen der har gode / dårlige erfaringer med dette firma?

Takker for alle svar..

Mvh.
Jan

Fra : Nick

Dato : 28-05-06 15:54

"Jan Jeppesen" skrev i en meddelelse...
> [...]
> buffeten).
> Men er der nogen der har gode / dårlige erfaringer med dette firma?

Jeg kender ikke lige det firma, men har netop brugt Den Hvide Kok i Ølby. De
er super duper! Og de laver langt langt mere spændende mad end det billige
stads f.eks. Kokken & Jomfruen laver. Den Hvide Kok - han hedder Eddy, ham
der har det) har været i branchen i 19 år og laver altid god mad.

Jeg fatter i øvrigt ikke at folk kan blive overraskede over, at maden fra
f.eks. Kokken & Jomfruen er noget sjask; prøv at læse deres menukort, det er
kanon kedeligt, intet spændende tilbehør og priserne er uhyggeligt lave. Dér
burde alarmklokkerne ringe!

Så hvis du vil have en personlig anbefaling, så tag Den Hvide Kok. Jeg (og
kollegerne på jobbet) har oplevet hans mad masser af gange - og det er altid
super.
Han kan være lidt sjov, f.eks. er han ikke meget for at svare på emails, men
tag telefonen og ring til ham, de er flinke nok.

Iøvrigt kan du også hos ham leje en kok og sreveringsdamer og det hele.

/Nick

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 28-05-06 16:44

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. Kokken & Jomfruen er noget sjask; prøv at læse deres menukort, det
> er kanon kedeligt, intet spændende tilbehør og priserne er uhyggeligt

Efter man har hørt så meget om K&J er jeg oxo på udkig efter alternativer
til når vi holder fest til efteråret.

Men...... jeg kan ikke helt følge det med alarmklokkerne skulle ringe på
grund af prisen.
Hvis man kigger på mellemklasse restauranter, så ligger deres priser ikke
fjernt fra K&J, og de har immervæk oxo udgifter til husleje, servering og
opvasken.

VH Pernille

Fra : Nick

Dato : 28-05-06 16:58

"Pernille Lauridsen" skrev i en meddelelse...
> Men...... jeg kan ikke helt følge det med alarmklokkerne skulle ringe på
> grund af prisen.

4 retter efter eget valg inkl. 1/1 flaske vin og kaffe m/chokolader til for
150,- per kuvert?
Prøv at overføre dét til en restaurant?

Eller i det hele taget bare at overveje hvad det er man betaler og får;

150,- minus moms er 120,-

Så er der en flaske vin som sikkert står i 20,- (pføjj...), så er vi nede på
100,-

Det næste er kaffen og en chokolade. Det er vel noget i stil med 5,- og så
er vi på 95,-

Så er der 4 retter tilbage. Det er 23,75 per ret.

Og i det regnestykke er der ikke lønninger, husleje, forsikring, afskrivning
på produktionsudstyr, efteruddannelse, markedsføring eller overskud eller
noget som helst andet.

Hvordan nogen kan mene det skulle være god mad kan jeg ikke begribe. Jeg ved
godt at stordriftsfordele kan betyde noget, men alligevel; ville du se på
menukortet foran en restaurant og sige "nøjjj... 23,75,- for en hovedret med
steg og tilbehør! Dét er sørme luksus! Jeg tror jeg spiser dér og regner med
at det er supergodt!"

....nej, vel?

Selv Blovstrød Kro tog mere for hovedretten i sin tid.

/Nick

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 28-05-06 17:21

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er der 4 retter tilbage. Det er 23,75 per ret.

Sorry, den side havde jeg faktisk slet ikke kigget på........ netop fordi
det ER for billigt. Det giver jeg dig ret i.

Jeg havde mere kigget på buffet.

VH Pernille