Hornfisk og grill
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 19:08

Jeg skal til grill i morgen, ja vi er alle optimister på en eller anden
måde.

Jeg tænker mig at tager hjemme fangede hornfisk med, de er skåret i stykker,
og ligger til optøning nu.

Nogen forslag til hvordan de kan gøres ekstra lækre?

Mange hilsner
Charlotte Korsør

Fra : Max

Dato : 24-05-06 19:32

Hej Charlotte

> Nogen forslag til hvordan de kan gøres ekstra lækre?

Ja, giv dem til katten, hornfisk kan kun spises marinerede og
det kan du ikke nå :)

Mvh Max

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-05-06 20:29

> Ja, giv dem til katten, hornfisk kan kun spises marinerede og
> det kan du ikke nå :)

Kan man ikke vende dem i mel og stege dem, og servere dem med citronsovs?

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Thomas & Sanne

Dato : 24-05-06 21:06

Fyld dem med persille, krydder med salt & peber.
så på grillen.... det virker.....

Hilsen Thomas

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 24-05-06 21:28

Max wrote:
> Hej Charlotte

> Ja, giv dem til katten, hornfisk kan kun spises marinerede og
> det kan du ikke nå :)

Hvornår har du sidst marineret fisk?
Det er jo ikke marinerede sild vi taler om her...

/Anders

Fra : Max

Dato : 24-05-06 22:50

Hej Anders

> Hvornår har du sidst marineret fisk?

Til julefrokosterne :)

> Det er jo ikke marinerede sild vi taler om her...

Nej, det er rollmopser vi snakker om :)

Mvh Max

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-05-06 11:44

Max skrev i 4474a64e$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:

> Ja, giv dem til katten, hornfisk kan kun spises marinerede og
> det kan du ikke nå :)

Wauw - så har jeg i mindst 25 år spist noget, man slet ikke kan spise - og
endda med stor fornøjelse!

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lars Holst

Dato : 26-05-06 20:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said in news:4474a64e$0$84027
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej Charlotte

> Ja, giv dem til katten, hornfisk kan kun spises marinerede og
> det kan du ikke nå :)
>
> Mvh Max

Det er da vist noget værre noget............bare jeg var kat i dit hjem
(bort lige set fra at katte ikke lige er noget for mig og desuden er et
ulykkesdyr).

Jeg spiser gladeligt hornfisk rullet i rugmel, salt, peber og revet
appelsinskal og med persillefyld inden i fisken.
Dertil er det super lækkert at servere en salat af æbler og selleri i 18%
creme fraiche med karry.
Nye danske kartofler eller asparges kartofler er prikken over "i'et".

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 26-05-06 20:47

Hej Lars

> Jeg spiser gladeligt hornfisk rullet i rugmel, salt, peber og revet

Jeg er nok miljø skadet, i mit barndomshjem var parolen, spis nu
fisk min dreng, kartoflerne koster jo penge. Min far og bedstefar
var bundgarnsfiskere på fjorden og havde også fiskerøgeri. De
betragtede ikke disse "døde tyskere" som menneskeføde andet
end hvis de var lavet til Roll mopser. Personlig syntes jeg også
at de er for tørre i kødet.

Mvh Max

Fra : Michael

Dato : 26-05-06 23:06

Rør smør, paprika, peber og ufattelige mængder persille. Fyld fisken med
blandingen og gnid den også udvendigt. På grillen ved kraftig varme og spis
med kartofler stegt i gløderne (indpakket i sølvfolie). Smager kanonje.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-05-06 11:55

On Thu, 25 May 2006 12:43:32 +0200
"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

> Wauw - så har jeg i mindst 25 år spist noget, man slet ikke kan spise
> - og endda med stor fornøjelse!

vi har sgu heller aldrig marineret dem men har med stor glæde spist dem
gennem mange år.
hvorfor skulle man dog marinere dem? Kødet smager fantastisk af sig
selv.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-05-06 17:18

In news:4474a0f3$0$27569$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Charlotte <taarnborgvej snabel a gmailcom> wrote:

> Jeg tænker mig at tager hjemme fangede hornfisk med, de er skåret i
> stykker, og ligger til optøning nu.

Optøning? Er de frosne? Fisk skal da spises frisk. Hornfisk er billig fisk,
og det er højsæson, så ingen grund til at nedfryse en fisk, der fortjener at
blive spist friskfanget.

> Nogen forslag til hvordan de kan gøres ekstra lækre?

Bare på grillen med dem og nogle minutter på hver af de tre sider. De skal
ikke vendes i mel eller noget, når de skal grilles. Spis dem med nye, danske
kartofler og persillesmør - intet andet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 18:58

On Sat, 27 May 2006 18:18:03 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Optøning? Er de frosne? Fisk skal da spises frisk. Hornfisk er billig
> fisk, og det er højsæson, så ingen grund til at nedfryse en fisk, der
> fortjener at blive spist friskfanget.

faktisk siges det i dag at friskfanget fisk fra de danske farvande har
så mange parasit orme i sig at det er bedst at have frosset dem ned
inden servering da dette dræber dem.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 19:06

On Sat, 27 May 2006 20:05:01 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Hvis tilberedningen ikke dræber dem, ja så skal man nok
> lære lidt om madlavning.

Nogle ting overlever frost, andre overlever varme. kunne være det var
sådan noget. Det skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 20:00

On Sat, 27 May 2006 20:49:01 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Der siges så meget. Man skal ikke tro på alt, hvad man hører.

Nejda og derfor troede jeg også først på det efter jeg så en fisk's kød
under mikroskop

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 20:09

On Sat, 27 May 2006 21:06:58 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Har du nogen sinde set en ost i et mikroskob?

yeps og det er en helt anden oplevelse. Forskellen er at det ene er
påført med vilje, det andet er noget der ikke bør være der.
Forresten var fisken mere levende end osten på steder og parasitterne
er meget større.