Råvildtryg - tilberedning?
Fra : Henrik

Dato : 12-05-06 16:06

Jeg har en råvildtryg på 1,2 kg (m. ben) liggende, som jeg kunne tænke mig
at servere i morgen (lørdag d. 12. maj) ... men jeg mangler lidt tips til
tilberedning og tilbehør.

Hvor længe skal en sådan fætter have i ovnen (evt. hvad skal temperaturen
være, hvis man bruger stegetermometer - må man servere det rosa stegt?) ?

Saucen havde jeg tænkt at lave på basis af kogevand fra rodfrugter,
tranebærsaft og godt med kraftig rødvin. Eller er der andre forslag?

Henrik

Fra : Gamle

Dato : 12-05-06 21:18

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> være, hvis man bruger stegetermometer - må man servere det rosa stegt?) ?

Ja, det ville være synd andet.
Men prøv at kigge her http://kalu.dk/opskrifter/default.aspx?cat=22
Det kan give lidt inspiration.

Mvh.