forret med torsk
Fra : SB

Dato : 30-04-06 09:27

Hej

Da jeg har 30 kg. torsk til at ligge i min fryser, og gerne vil have det
brugt, har jeg overvejet at lave en forret af det til weekenden, hvor vi får
gæster.
Nogen der kender en rigitg god opskrift på det, og helst ikke noget i
retning af den sædvanlige rejecocktail

Søren

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-04-06 09:49

On Sun, 30 Apr 2006 10:26:30 +0200
"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> hvor vi får gæster.
> Nogen der kender en rigitg god opskrift på det, og helst ikke noget i

Hvad med at ryge noget af torsken? Det kan bruges i mange forskellige
sammensætninger og har en fantastisk konsistens og smag.

Personligt kan jeg godt lide tynde skiver af røget torsk med rejer
arrangeret på en bund af salat og finthakkede forårsløg. Dertil en lidt
stærk "rød dressing", lidt lime og og et par skiver sprød flutes.
Der kan pyntes af med kaviar for at give en lidt salt smag.

Fra : eh

Dato : 01-05-06 21:56

En god forret:
Kog et stykke torsk, gerne fra et stykke hvor 'flagerne' er pænt store.
Bland torsken med en hjemmerørt majonæse, der er krydret med fiskesennep +
en anelse citron.
Serveres i en stor bunke på et stykke ristet franskbrød, med kold hvidvin
til.

Mvh
Erling
PS: jeg fik ikke set den før weekenden, men så til næste weekend, da.