Fryseegnet???
Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 29-04-06 10:26

Hej NG

Vi har været så usmarte at købe en frossen oksemørbrad...som vi ville skære
ud til bøffer og fryse igen. Men - man må ikke genindfryse den og nu står vi
så og skal have lavet nogle fryseegnede retter.

Vi har opskriften på en Coconut currybeef, men er der nogen der ved, om
retter med kokosmælk er fryseegnede?

/Dorthe

Fra : Hauge

Dato : 29-04-06 10:46

Hej
Lars (ArthurDent) wrote:
> Vi har været så usmarte at købe en frossen oksemørbrad...som vi ville
> skære ud til bøffer og fryse igen. Men - man må ikke genindfryse den
> og nu står vi så og skal have lavet nogle fryseegnede retter.

Du kunne evt. tø den ½ op i køleskabet, så den stadig er frossen men så
optøet at den kan skæres ud, så sker der intet ved at "genfryse" det.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060429094601@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 29-04-06 10:51

Hej Lars

> Vi har været så usmarte at købe en frossen oksemørbrad...som vi ville
> skære ud til bøffer og fryse igen. Men - man må ikke genindfryse den

Næste gang saver du den frosne mørbrad i to dele og slipper
for de problemer.

Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-04-06 10:51

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skære
> ud til bøffer og fryse igen. Men - man må ikke genindfryse den og nu står

Jeg er nu ikke så bange for at genfryse kød skåret af hele stykker. Jeg tør
det blot delvist op i køleskabet, skrærer det og fryser straks. Jeg har
aldrig været ude for at det blev dårligt.
Med hensyn til dit andet spørgsmål så mener jeg at jeg har frosset rendang
som også indeholder kokos med godt resultat.
Steen

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-06 12:37

> Vi har været så usmarte at købe en frossen oksemørbrad...som vi ville
> skære ud til bøffer og fryse igen. Men - man må ikke genindfryse den

Hvorfor må "man" ikke det?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 29-04-06 13:52

> "Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor må "man" ikke det?
>
> --
> -Jens B.

Ja det ved jeg ikke - måske med fare for, at det bliver dårligt?

/Dorthe

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-06 15:58

> Ja det ved jeg ikke - måske med fare for, at det bliver dårligt?

Kødet bliver ikke i sig selv dårligt af at blive (gen)indfrosset. Der er
intet problem forbundet med at genindfryse en oksemørbrad, hvis den har
været behandlet korrekt, mens den har været tøet op.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian Hansen

Dato : 30-04-06 19:40

Jens Bruun wrote:
> Kødet bliver ikke i sig selv dårligt af at blive (gen)indfrosset. Der er
> intet problem forbundet med at genindfryse en oksemørbrad, hvis den har
> været behandlet korrekt, mens den har været tøet op.

Er problemet ikke snarere, at indfrysning virker udtørrende og smadrer
kødets konsistens/kvalitet?

Mvh Christian

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-04-06 20:04

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse

> Er problemet ikke snarere, at indfrysning virker udtørrende og smadrer
> kødets konsistens/kvalitet?

Jo.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 07:39

> "Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse

> Jo.

De par promille af vandet, der mistes ved nedfrysning, kan næppe noget
blindet smagspanel fornemme manglen af.
Så skal det være råt, bøftartar - ihvertfald
Japanere kan mærke forskellen ved sushi, men er ret ligeglade.
"Smadre" er alt for dramatisk et ord.
Konsistens er en bittelille anelse ændret. Kvalitet? - sundhed og kemi
ændres ikke

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-04-06 14:59

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
>"Lars (ArthurDent)"
><arthurdent44@hotmail.com> skrev i
>en meddelelse
>1.news.tele.dk

>Hvorfor må "man" ikke det?
>
>--
>-Jens B.

Prøv at skrive til Skare foods, de ved alt om kød.
I`m A Survivor

Fra : Henrik

Dato : 30-04-06 18:10

"Thomas Peter Bitsch skrev i en meddelelse >

> Prøv at skrive til Skare foods, de ved alt om kød.

Ja, mere end de danske myndigheder ..
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3700262/

Længe leve den danske folketro ...

Fra : Jørgen Hess

Dato : 01-05-06 12:39

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Ja, mere end de danske myndigheder ..
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3700262/
>
> Længe leve den danske folketro ...

Der var vel heller ingen der klagede over kød der var op til to år?? Mener
det var kød der var op til 10 år gammelt.

mvh
Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-05-06 13:49

Jørgen Hess skrev i 4455f349$0$27613$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
dette:

> Der var vel heller ingen der klagede over kød der var op til to år??
> Mener det var kød der var op til 10 år gammelt.

....og sådan bidrager du til at fodre en vandrehistorie - en fjer, der bliver
til syv høns.
Jeg aner ikke hvordan forholdende er hos Skare - hvilket vi to
tilsyneladende har til fælles - men jeg synes det er betænkeligt at et firma
skal slagtes på rene gisninger og formodninger.
Og det med de 10 år, det har jeg ikke hørt noget om - og tvivler på at du
har?

Se http://domino.djh.dk/blog og rul ned til 2.artikel.

Bemærk også at Coop og Dansk Supermarked har valgt at droppe leverandøren
pga. mediestormen - ikke pga. af kvalitetsproblemer.

mvh
Jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Henrik

Dato : 02-05-06 15:47

"Jørgen Hess" skrev i en meddelelse

> Der var vel heller ingen der klagede over kød der var op til to år?? Mener
> det var kød der var op til 10 år gammelt.

Grunden til at jeg reagerede var at Thomas Bitch begynder at fyre en halv
løgn / dårlig vits af eller bare ikke havde forstået hvad historien om Skare
drejer sig om ...

Skare sagen drejede sig om to ting:

1. deres datomærkning af kød, blev underkendt af en enkelt (tidligere)
medarbejder Fødevareregion Syd i Esbjerg
(Skare har siden fået medhold fra Førevarestyrelsen, i form af at
styrelsen har ændret reglerne)
2. ommærkning af kød - så f.eks. polsk kød blev dansk
a. historierne blev fremsat af tidligere medarbejdere og en enkelt
chaufør
b. samme historier blev ugen efter modsagt af nuværende medarbejdere
(foran rullende kameraer fra TV-Syd)

Punkt 1 er blevet manet til jorden og punkt 2 fuser sikkert også ud, når
først anklagerne er blevet kontrolleret af Førevareregionen/styrelsen -
faktisk har Metro i dag meddelt at de lægger Skare produkter på hylden igen,
efter at have gennemgået papirer fra firmaet. Så mon ikke Coop og
DanskSupermarked gør det samme, når de har gjort deres research?

Hele den storm i et glas vand (omkring Skare) er så typisk dansk som den kan
være ... Medierne bringer historier, læserne fryder sig og blander historier
sammen (f.eks. den med det 10 år gamle kød) og sandheden fortaber sig ud i
det mørke.

Egentlig er det tankevækkende, det er kun kort tid siden at vi med
forfærdelse og hovedrysten så muslimer verden rundt, går til angreb på alt
hvad der var dansk - på grund en blanding af fakta, misinformation og
direkte dumhed. Burde vi ikke have lært af den historie?

Henrik

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 29-04-06 17:43

> Vi har opskriften på en Coconut currybeef, men er der nogen der ved,
> om retter med kokosmælk er fryseegnede?

Jeg laver tit min specielle "ris i kokosmælk med kylling og rosiner". Det
eneste der sker ved at fryse det ned, er lidt kedelige ris, men det tror jeg
nu ikke er kokosmælkens skyld

-Lasse

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 30-04-06 13:00

Lars (ArthurDent) wrote:
> Hej NG

[snip-snip]

> Vi har opskriften på en Coconut currybeef, men er der nogen der ved, om
> retter med kokosmælk er fryseegnede?

Frys du bare den, jeg oplever igen problemer ved at fryse thai mad.

/anders

Fra : Gamle

Dato : 30-04-06 19:21

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> skrev i
en meddelelse news:4454a69d$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Frys du bare den, jeg oplever igen problemer ved at fryse thai mad.

*G*
Hvorfor bliver du så ved?

Mvh.
Torben