Kager med Solbærrom Likør?
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 14:39

Hej folken!
Jeg har en havl flaske Solbærrom Likør (21,5%) stående er der er ved at løbe
på dato, og ja, jeg ved godt at datoerne kun er vejledende, men alligevel.

Jeg voervejde om man ikke kunne bage en kage eller nogle småkager hvor man
kunne bruge det i for at give solbærsmag? Er der nogen der har et forslag
til en opskrift hvor man kunne eksperimenter med det?`

M&G

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-06 19:03

"M&G" <MichaelATodc.dk> wrote in message
> [...]
> hvor man kunne bruge det i for at give solbærsmag? Er der nogen der
> har et forslag til en opskrift hvor man kunne eksperimenter med

Forgængelige madvarer gir go undskyldning til at få det indenbords i
tide - min vom har meget med den slags selvbedrag at gøre

Men sidste salgsdato er vanvid vedr brændevin (og frossent kød og
meget andet)

Solbær likør, især de franske, creme de cassis, er skønne og nødvendig
at have i huset, hvis gæster er til kir (og man også har Frascatti
eller anden tør hvidvin på lager)
Solbær rom ville jeg aldrig servere for gæster, så jeg ville tylle det
i mig lynhurtigt, hvis jeg var dig.

I kage er solbærsyltetøj helt så godt eller bedre

Men er du til kagebagning så kan det aldrig gøre skade med de dyre
dråber som kolorit og smag - men sprutten damper af ved bagningen, og
afgifter der er betalt til skattefar, ville jeg være for nærig til at
lade fordele sig i luften som var det tobaksrøg.