svineklump?
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 21-04-06 14:35

Vi har købt en halv gris, og har nu en pose med 'klump' i fryseren.
Hva dælen gør man med sådan en?

Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-04-06 19:24

Thomas L. Christensen <tlc@fabel.dk> writes:

> Vi har købt en halv gris, og har nu en pose med 'klump' i fryseren.
> Hva dælen gør man med sådan en?

Du kan skære den ud til tern og bruge i gryderetter eller du kan stege
den hel eller skære den ud i mindre stege.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 22-04-06 08:41

On 21 Apr 2006 20:24:08 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Du kan skære den ud til tern og bruge i gryderetter eller du kan stege
>den hel eller skære den ud i mindre stege.

Okay, altså frit valg på alle hylder. Det er altså virkelig spændende
med sådan en halv gris - man lærer hele tiden noget nyt... Der var
jo også en skank... fy-føj for den lede... så er det man ønsker man
havde en hund...

Nå, tak for svaret.

Thomas

Fra : Peter Westh

Dato : 22-04-06 09:29

"Thomas L. Christensen" <tlc@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>Der var
> jo også en skank... fy-føj for den lede... så er det man ønsker man
> havde en hund...

Det kan du da ikke mene! Man behøveer jo ikke tilberede den som tyskerne
gør. Brd Haarder har en opskrift på svineskank helstegt i ovnen med hvidvin
og diverse urter. De skriver, at den får sprød svær hele vejen rundt...

Har ikke lige tid til at taste, men skriv hvis jeg skal poste den.

/P

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-04-06 09:37

> [...]

> med sådan en halv gris - man lærer hele tiden noget nyt... Der var
> jo også en skank... fy-føj for den lede... så er det man ønsker man

Hunden har jeg, men hun får altså ikke skanken.

http://www.svinegodt.dk/smcms/Svinegodt/Opskrifter/opskriftsdatabasen/OE/OElstegt_svineskank/Index.htm?ID=1603

Jeg har ikke prøvet lige denne her, men skank er altså ikke kun
eisbein. Sådan en langtidsstegt skank, hvor man skærer fedtet fra er
altså rigtig godt.

/Trine