Paprikasauce til Oksesteg???? + lidt mere.~
Fra : Kent

Dato : 10-04-06 18:03

Hej

Vi skal snart have en lille fest her i huset. Tjaaaeh, det skal man
vel, når man blive henholdsvis 30 og 32 med 4 dages
mellemrum . Ellers er det i hvertfald nogle, der vil protestere.

Vi bliver 16 voksne mennesker.

Jeg har en okesteg med fedt på 1,6 kg., og den svinder vel
300 gram eller sådan noget. Noget i den stil i hvertfald. Den
har jeg tænkt mig at svitse hurtigt på grillpanden og så i ovnen,
til den er rosa i midten. Derudover har jeg et par svinemørbrader,
jeg nok vil behandle på nogenlunde samme måde. Med mørbraderne
bliver der ca. 2,5 kg. kød til os. Er det ikke nok, når vi også skal
have en let forret bestående af en højt belagt lakse-mad og is og
frugt til dessert?? Og tilbehør til kødet bliver kartofler, grøn salat,
en blanding af perleløg, champingnoner, hvidløg og lidt bacon.

Og så saucen........ Jeg elsker hjemmelavet paprika-sauce til
mørbrad - men går det også til oksesteg?? Det er jeg meget i
tvivl om faktisk. Hvad mener I? Jeg vil nødig til at lave to
slags saucer.

Og så lige en ekstra ting. Mørbraderne i ovnen.... Som sagt
svitser jeg dem lige på panden og så i ovnen, men synes I, der
skal noget vædelse ved dem i ovnen - eller evt. bare direkte
i et ovnfast fad med lidt fedt i??

På forhånd mange tak for hjælpen .

Vh
Kent

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-04-06 18:44

Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:
>Hej

> [...]

Som jeg kan se det, har du ramt lige i plet med hensyn til
kødet, 200 gr. pr. person er ok, og en hjemmelavet paprikasauce
lyder bare af lækkerier.
Stegemåden er efter bogen, men skulle du have en god opskrift på
paprikasovs, hører jeg da gerne.
God fest, den kan ikke, madmæssigt undgå at blive god.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kent

Dato : 10-04-06 19:08

"Thomas Peter Bitsch (slet 0ZQCO)" <vitsbreaks@0ZQCOsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11446912770.616959286874373@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> paprikasovs, hører jeg da gerne.
> God fest, den kan ikke, madmæssigt undgå at blive god.
> "Allways look at the bright side of life"

Tak for svaret .

Jeg har flere gange brugt denne opskrift på paprika-sauce
fra dk-kogebogen.dk:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=3781

Den er vildt go'!! Prøv den .

Vh