Creme fraiche
Fra : Margit

Dato : 10-04-06 16:23

Bliver creme fraiche bedre af at blive pisket.
Har sommetider fået noget, der er mere cremet.

Mvh Margit

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-04-06 16:26

On Mon, 10 Apr 2006 17:22:43 +0200
"Margit" <has@has.dk> wrote:

> Bliver creme fraiche bedre af at blive pisket.
> Har sommetider fået noget, der er mere cremet.

det får en mere flydende konsistens

Fra : Peter Westh

Dato : 10-04-06 16:50

"Margit" <has@has.dk> wrote:

>det får en mere flydende konsistens

Creme fraice 38% kan faktisk piskes stift ligesom flødeskum. Men det er også
som udgangspunkt mere cremet end 18%.

/P

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 16:53

"Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse
> Bliver creme fraiche bedre af at blive pisket.
> Har sommetider fået noget, der er mere cremet.

Er det den på 18% du bruger? Prøv den på 38%, hvis den skal være mere
cremet. Jeg er sikker på, at det er den du har fået, som har været tykkere
og mere cremet i konsistensen.

Man kan ikke piske den på 18% så den bliver cremet og "tyk" i konsistensen.
Den vil blot blive tynd omgang te af at blive pisket.

Tina