Karrysuppe
Fra : Fam. Ramlov

Dato : 09-04-06 20:27

Hej
Er der nogle herinde der har en nem og god opskrift på karrysuppe.
Skal bruges som skrub af mad til en barnedåb.

Søren

Fra : Sabina H.

Dato : 09-04-06 21:53

Fam. Ramlov wrote:
> Hej
> Er der nogle herinde der har en nem og god opskrift på karrysuppe.
> Skal bruges som skrub af mad til en barnedåb.
>
> Søren

jeg kan faktisk godt anbefale Karolines karrysuppe ;)
jeg plejer at lave den således:
karrysuppen (1 liter) hældes i en rimelig stor gryde og sættes til
opvarmning....
imens skæres 500 g kyllingebryst (eller inderfilet) i mundrette stykker,
gerne lidt mindre, og kommes direkte i suppen og koger lidt med....
herefter skæres 2-3 peberfrugter, gul og rød, i mundrette stykker, og koger
med de sidste 5-7 minutter...
til sidst tilsættes minutpasta efter lyst og det koger således med de sidste
3-4 minutter, til al dente....
salt, peber og karry kan tilsætte efter smag når som helst...

jo mere pasta, jo mindre suppeagtig bliver det, men det smager
forrygende.... det tager ca 20-30 minutter at lave incl arbejdstid, og man
bør ikke gå fra det, men stå og røre i det.... en portion med rimelig meget
pasta mætter 4 voksne mennesker ;) brød kan serveres til....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-04-06 09:51

Sabina H. (sabina@websetter.dk) skrev :

> jeg kan faktisk godt anbefale Karolines karrysuppe ;)

Ja, Karolines karrysuppe er ikke så tosset.
Jeg har forsøgt mig med at komme forårsløg skåret på skrå og store
(kina?) rejer i - det var en stor succes.

Henriette Døssing

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-04-06 11:37

Fam. Ramlov <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev:
>Hej
>Er der nogle herinde der har en nem og god opskrift på
karrysuppe.
>Skal bruges som skrub af mad til en barnedåb.
>
>Søren

Jeg bruger Knorr indisk karrysyppe tilsat ris og kyllingekød,
det er rimelig billig, og smager faktisk godt.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Jonas Kjær

Dato : 10-04-06 14:52

"Fam. Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogle herinde der har en nem og god opskrift på karrysuppe.
> Skal bruges som skrub af mad til en barnedåb.
>
> Søren

Denne karrysuppe har vi brugt masser af gange, og vi er endnu ikke stødt på
nogen, der ikke kan lide den. Den tager ingen tid at lave, men smager som
om, man har stået i køkkenet hele dagen. Den kan desuden fryses bagefter, så
er der altid en gang nem aftensmad:

(4 personer)

200 g. stegt kyllingefilet i tern
1 dåse flåede tomater
1 dåse ferskner
2 fed hvidløg
1 løg
2-3 spsk karry
1/4 piskefløde
1 stor kop vand
1 grøntsagsbouillonterning

Svits løg og hvidløg med karry. Tilsæt flåede tomater, saften fra
fersknerne, fløde og boullion. Lad det simre i et kvarter og skær imens
ferskner fint. Put til sidst kylling og ferskenstykker i suppen (OBS: må nu
ikke koge).

Mvh.

JK