helstegt kylling, hvor mange?
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-04-06 09:03

Hejsa

I påsken får vi familien på besøg til middag, og jeg har fundet ud af jeg
vil lave hel stegt kylling med brun sovs og kartofler. Men jeg er itvivl om
hvor mange kyllinger jeg skal stege. Vi bliver 7 el 9 voksne, og 4 børn ( i
alderen 2-9 år ).

på forhånd tak

Knus Bolette
www.bolettes.dk

PS det skal lige siges at jeg nok også finder på en forret el. dessert (
eller begge dele )

Fra : Tina

Dato : 09-04-06 10:23

> hvor mange kyllinger jeg skal stege. Vi bliver 7 el 9 voksne, og 4 børn
> ( i alderen 2-9 år ).

Jeg stegte en 1400 grams i denne uge. Og der var en lille smule tilovers
efter 3 voksne personer. Måske du kan bruge det som en ledetråd..... Mvh
Tina

Fra : Andersen, Aalborg

Dato : 09-04-06 12:00

> [...]
> om hvor mange kyllinger jeg skal stege. Vi bliver 7 el 9 voksne, og 4 børn

Vi en så sent som i går aftes, det var en 1.300 gram røget kylling
og vi var 2 halvvoksne børn og 2 voksne, og der var ikke noget tilbage
og så fik vi oven i købet 1 svinemørbrad med fyld indeni også..
Der var heller ikke noget tilbage af den

Serveret med kartoffelbåde og appelsin sauce... Det var guf...

Mit gæt vil være at der er ca. 3 personer i snit om en kylling på mellem
1200 og 1400 gram.

Hilsen Andersen, Aalborg

Fra : Margrete Johansen

Dato : 09-04-06 12:58

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message
> [...]
> om hvor mange kyllinger jeg skal stege. Vi bliver 7 el 9 voksne, og 4 børn

Såvidt jeg husker beregner du 500 gram fjerkræ pr. næse - vel lidt mindre
til børn. Men det kommer muligvis også an på dyrets kvalitet. Hvis der
skulle blive en rest, får du nok ikke problemer med at få den afsat dagen
efter.

Husk masser af persille indeni dyret efter at du har krydret med salt og
peber, så laver sovsen næsten sig selv.

Og så er agurkesalaten jo et must - rigeligt af den.

> PS det skal lige siges at jeg nok også finder på en forret el. dessert (
> eller begge dele )

Til dessert kunne du jo overveje en god citronfromage, så kan det vidst ikke
blive mere autentisk.

God påske - Margrete

Fra : Max

Dato : 09-04-06 13:18

Hej Bolette

> itvivl om hvor mange kyllinger jeg skal stege. Vi bliver 7 el 9
> voksne, og 4 børn ( i alderen 2-9 år ).

En halv kylling pr. person, så undgår man slagsmål.

Mvh Max