At lave Pizza dagen inden
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 19:07

hej NG

Kan jeg lave en pizza iaften, og varme den op igen imorgen? Jeg mener at
dagen efter pizza er en kedelig affære, kan man bage den halvt? Og bage
videre dagen efter?

mange hilsner

Charlotte

Fra : Max

Dato : 08-04-06 19:13

Hej

> at dagen efter pizza er en kedelig affære, kan man bage den halvt? Og
> bage videre dagen efter?

Jeg ville eksperimentere med at lave den dagen før og så smide den
i fryseren til imorgen, hvor jeg så ville bage den.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 19:20

Max wrote:
> i fryseren til imorgen, hvor jeg så ville bage den.
>
> Mvh Max

Hej max

Og det er ikke noget problem for gær dejen?

hilsner
charlotte

Fra : Max

Dato : 08-04-06 20:06

Hej

> Og det er ikke noget problem for gær dejen?

Jeg vil ikke garantere noget, derfor skriver jeg også at jeg ville
eksperimentere lidt. Jeg ville prøve at lave et sæt og så prøve
begge metoder af, altså den med at fryse den rå pizza og så
den med at bage den halv færdig.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 20:18

Max wrote:
> [...]
> eksperimentere lidt. Jeg ville prøve at lave et sæt og så prøve
> begge metoder af, altså den med at fryse den rå pizza og så

Ja du har nok ret, men som det ofte er, kommer jeg først i tanke om at
spørge om det, lige inden jeg skal bruge det.
Men det skal da prøves. Dvs. jeg må prøve at fryse en dej før og efter den
har hævet, og se om gæren kan holde til noget af det.

Jeg er gået igang med dejen, dvs. min udemærkede fakta maskine har fået ælte
opgaven

mange hilsner

charlotte

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-04-06 19:34

On Sat, 8 Apr 2006 20:06:53 +0200
"taarnborgvej snabel a gmail.com" <taarnborgvej snabel a gmailcom>
wrote:

> hej NG
>
> Kan jeg lave en pizza iaften, og varme den op igen imorgen? Jeg mener
> at dagen efter pizza er en kedelig affære, kan man bage den halvt? Og
> bage videre dagen efter?

Du kan fint bage den liiiige i underkanten og så pakke den ind og gemme
den til dagen efter.
Føtex's fastfood ting har det de kalder forbagte pizzaer og basalt set
er netop pizzaer som ikke er bagt helt færdigt.
Disse kan fint gemmes til dagen efter og så varmes færdigt (selv om
pakningen siger at den skal spises samme dag).