Tilbehør til dyrekølle
Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-04-06 14:32

Hej,

Vi skal ha' dyrekølle senere i dag... *mums* Fik lige et flip med at
smide den på grill'en efter den her opskrift:

-
Ingredienser:

1 Dyrekølle
Mariaden består af :
1 del olie
2 del soya
frisk ingefær
knust hvidløg - gerne med skal ( og gerne mange )
½ del balsamico
lime eller citronsaft ( fra 1 hel lime/citron )
salt og peber
laurbær-blade

Fremgangsmåde:

Læg kødet i en skål. Kom marinaden over og lad det trække i min. 2-3
timer ( gerne længere tid )
Brun købet over direkte varme og flyt det herefter til indirekte varme
i ca. 1 time ( alt efter hvor rødt kødet skal være )
Gem noget af marinaden til at pensle købet med en gang i mellem
-
(fra http://www.weberforum.dk/default.asp?id=7&ACT=5&content=69&mnu=7)

Det lyder jo ret godt... Men - siger fruen så - hvad pokker gør
man så med tilbehøret... Kartofler er købt, og "normalt" laver man jo
en flødesauce af dryppet fra dyret(!) - men går det mon når den har
været marineret??

Et lille fif ville være kærkomment....

** Lars

Fra : rie

Dato : 08-04-06 15:31

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in

> [...]
> man så med tilbehøret... Kartofler er købt, og "normalt" laver man jo
> en flødesauce af dryppet fra dyret(!) - men går det mon når den har

Det kan I sagtens - det bliver den bare bedre af. Sæt en drypbakke under
stegen når den steger ved indirekte varme og lav sovsen som sædvanlig.
Husk at si skyen gennem en fin si så evt. kulstykker og aske ikke kommer
med. God fornøjelse, jeg er kun lidt misundelig

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-04-06 08:37

On 08 Apr 2006 14:30:37 GMT, rie <xxx@mail.dk> wrote:

> [...]
>Husk at si skyen gennem en fin si så evt. kulstykker og aske ikke kommer
>med. God fornøjelse, jeg er kun lidt misundelig

Nøøøøj - og det gjorde vi så.. Øj den blev rigtig god! Og sovsen slet
heller ikke dårlig

Det bedste er næsten at der selvfølgelig blev en god sjat kød til
overs som nu er væltet over i resten af sovsen og i fryseren... Lige
til at tage ud og spise en dag der er lyst til lidt nemt og godt!

** Lars