/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Vimpelknuder?
Fra : Henning Lund


Dato : 26-05-06 10:19

Jeg har set på nettet at man kan lakere spidsen af sin vimpel
for at undgå de knuder den altid slår. Nu er det sådan jeg ikke
lagerfører lak, så findes der et andet kneb for at holde knuderne
væk?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


 
 
Max (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 26-05-06 10:52

Hej Henning

> lagerfører lak, så findes der et andet kneb for at holde knuderne
> væk?

Ja, lad vimplen ligge i skabet.

Mvh Max



Henning Lund (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 26-05-06 10:54

Max wrote:
> Ja, lad vimplen ligge i skabet.

Det kan du gøre bedre Max

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Max (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 26-05-06 12:01

Hej Henning

> Det kan du gøre bedre Max

Nej, faktisk ikke, jeg har set mange løsninger, og enten dur
de ikke, eller også sørger de for at vimplen slides ekstra
hurtig. Jeg kender 3 løsninger, den bedst er at lade den
ligge i skabet, den anden er at tage den ned jævnlig og
binde knuder op, og den tredie er at erstatte den med
en kort stander istedet.

Mvh Max



KS (26-05-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 26-05-06 11:36

En kraftig nylonline - f.eks. fra en kantklipper i den sidste meter
af sidesømmen - HUSK linen skal "låses" med en masse zigzag
syning i den ØVERSTE ende !

Det har jeg brugt i mange år med stort held.

Mvh KS

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse news:4476c866$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har set på nettet at man kan lakere spidsen af sin vimpel
> for at undgå de knuder den altid slår. Nu er det sådan jeg ikke
> lagerfører lak, så findes der et andet kneb for at holde knuderne
> væk?
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
>



Nick (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-05-06 12:12

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:4476c866$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har set på nettet at man kan lakere spidsen af sin vimpel for at undgå
> de knuder den altid slår. Nu er det sådan jeg ikke lagerfører lak, så
> findes der et andet kneb for at holde knuderne væk?

Der findes faktisk en meget enkel - og billig - løsning, der bare virker
hver gang. Jeg har nu brugt den til adskillige flagstænger, altid med godt
resultat.

Montér en plasticdims:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&n=10&KundeID=

Den koster godt nok kr. 48,- men den virker bare. Og så slipper man for
alskens dårlige idéer med lak og 12 brugte ølkapsler i en urtepotte ved
nymåne.

/Nick



Armand (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-06 13:22

Nick skrev:
>
> Der findes faktisk en meget enkel - og billig - løsning, der bare virker
> hver gang. Jeg har nu brugt den til adskillige flagstænger, altid med godt
> resultat.
>
> Montér en plasticdims:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&n=10&KundeID=

En slipse-knage???

--
Armand.

Nick (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-05-06 15:51

"Armand" skrev i en meddelelse...
> Nick skrev:
>> Der findes faktisk en meget enkel - og billig - løsning, der bare virker
>> hver gang. Jeg har nu brugt den til adskillige flagstænger, altid med
>> godt resultat.
>> Montér en plasticdims:
>> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&n=10&KundeID=
> En slipse-knage???

Ikke når jeg følger linket.

/Nick



Armand (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-06 16:42

Nick skrev:
> "Armand" skrev i en meddelelse...
>> Nick skrev:
>>> Der findes faktisk en meget enkel - og billig - løsning, der bare virker
>>> hver gang. Jeg har nu brugt den til adskillige flagstænger, altid med
>>> godt resultat.
>>> Montér en plasticdims:
>>> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&n=10&KundeID=
>> En slipse-knage???
>
> Ikke når jeg følger linket.

Jég kan ikke se funktionen ud fra HN's dårlige billede der mest af alt
ligner en slipsehænger i klart plast :-|

--
Armand.

Nick (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-05-06 17:00

Man fører spidsen af vimplen igennem 2 udskæringer og tilbe igennem den
første og frem igen gennem den 3. (eller noget i den retning).

Det er ret usynligt når den er hejst, og i de 8 meter stænger jeg har brugt
den, har den virket fremragende.

/Nick



Armand (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-06 17:05

Nick skrev:
> Man fører spidsen af vimplen igennem 2 udskæringer og tilbe igennem den
> første og frem igen gennem den 3. (eller noget i den retning).
>
> Det er ret usynligt når den er hejst, og i de 8 meter stænger jeg har brugt
> den, har den virket fremragende.

Ergo blot en art dødvægt til vimpel-enden så den ikke slår sig så meget
i tøjret :-/

--
Armand.

Nick (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-05-06 20:29

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:447726a1$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nick skrev:
>> Man fører spidsen af vimplen igennem 2 udskæringer og tilbe igennem den
>> første og frem igen gennem den 3. (eller noget i den retning).
>> Det er ret usynligt når den er hejst, og i de 8 meter stænger jeg har
>> brugt den, har den virket fremragende.
> Ergo blot en art dødvægt til vimpel-enden så den ikke slår sig så meget i
> tøjret :-/

Nix, hvis det var dødvægt kunne det klares meget nemmere.

Og med plasticdimsen er spidsen af vimplen stadig fri.

/Nick



Ole Laursen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ole Laursen


Dato : 26-05-06 16:18

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> writes:

> Der findes faktisk en meget enkel - og billig - løsning, der bare virker
> hver gang. Jeg har nu brugt den til adskillige flagstænger, altid med godt
> resultat.
>
> Montér en plasticdims:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&n=10&KundeID=

Mine forældre købte sådan en. Den hjalp noget, men de slap stadig ikke
for knuder. De har også prøvet vimpler der er stive det yderste
stykke. Det hjælper mere, men helt slipper de stadig ikke for knuder.

Men de har også en ti-meters flagstang på toppen af en bakke.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Henning Lund (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 26-05-06 19:20

Ole Laursen wrote:

>
> Mine forældre købte sådan en. Den hjalp noget, men de slap
> stadig ikke for knuder. De har også prøvet vimpler der er
> stive det yderste stykke. Det hjælper mere, men helt slipper
> de stadig ikke for knuder.
>
> Men de har også en ti-meters flagstang på toppen af en bakke.

Ja jeg ved sq ikke, jeg har prøvet alt fra knægtens fiskebly til
alverdens sære trick, men måske skal jeg bøje mig og investere i
en dåse lak til kr 70.
Vores stang er også 10 mtr, og den står tæt på huset så der
opstår nogle sære kastevinde som er skyld i knuderne.


--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


MK (26-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 26-05-06 19:40


"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:44774761$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja jeg ved sq ikke, jeg har prøvet alt fra knægtens fiskebly til alverdens
> sære trick, men måske skal jeg bøje mig og investere i en dåse lak til kr
> 70.

Jeg bruger sådan en plastikdims, der nævnes andet sted.
Det virker perfekt...



Max (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 26-05-06 20:43

Hej Henning

> Vores stang er også 10 mtr, og den står tæt på huset så der
> opstår nogle sære kastevinde som er skyld i knuderne.

Svigerfar har det samme problem, den fik også lak, 3 uger
efter knækkede vimplen der hvor lakken stoppede, han fik
også sådan en plastikdims i julegave, den gør ingen forskel.

Mvh Max



Allan Vebel (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 27-05-06 00:39

Henning Lund skrev:

> opstår nogle sære kastevinde som er skyld i knuderne.

Jeg har også prøvet alt. Nu har jeg konstateret at det er
havenisserne der binder knuderne (de er ret adrætte ved
nattetide), og det er også dem der sår brændenældefrø i
hækken og de der flotte gule fyldte blomster i græsplænen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Nick (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 27-05-06 08:41

"Allan Vebel" skrev i en meddelelse...
> Jeg har også prøvet alt. Nu har jeg konstateret at det er
> havenisserne der binder knuderne (de er ret adrætte ved
> nattetide), og det er også dem der sår brændenældefrø i
> hækken og de der flotte gule fyldte blomster i græsplænen.

Så er løsningen givetvis at placere et par plasticflamingoer i haven, og
udstyre dem med vandfyldte aluminiumsbats.
Når fuldmånen skinner og du har lagt 12 kapsler fra Grøn Tuborg i en
urtepotte ved bagdøren, skal du bare se løjer.

/Nick



Maria Frederiksen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 26-05-06 13:49

> Jeg har set på nettet at man kan lakere spidsen af sin vimpel for at undgå
> de knuder den altid slår. Nu er det sådan jeg ikke lagerfører lak, så
> findes der et andet kneb for at holde knuderne væk?

Både vi og naboen har haft knuder 2 gange på de seneste 8 måneder, så
problemet er reelt ikke ret stort. Det tager vel et helt minut at hive
vimplen ned, binde knuden op og hænge den op igen.

Mvh Maria



Andersen [3650] (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 26-05-06 15:46

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:4476c866$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har set på nettet at man kan lakere spidsen af sin vimpel for at undgå
> de knuder den altid slår. Nu er det sådan jeg ikke lagerfører lak, så
> findes der et andet kneb for at holde knuderne væk?
>
>
Køb den "nye" type vimpel som ikke slår knuder.
http://shop.vm-flag.dk/group.asp?group=131&sub=0
er blot et af mange steder hvor den fåes.



Christian B. Andrese~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-05-06 13:50


Max wrote:
> Hej Henning
>
> > Det kan du gøre bedre Max
>
> Nej, faktisk ikke, jeg har set mange løsninger, og enten dur
> de ikke, eller også sørger de for at vimplen slides ekstra
> hurtig. Jeg kender 3 løsninger, den bedst er at lade den
> ligge i skabet, den anden er at tage den ned jævnlig og
> binde knuder op, og den tredie er at erstatte den med
> en kort stander istedet.

4. mulighed, som virker:
En vimpelskåner.
Vi har en vimpel på 5 m og den har i over 1 år ingen knuder haft, og
det har da blst lidt det sidste år

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&Grp=&n=30100

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Max (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-05-06 14:00

Hej Christian

> 4. mulighed, som virker:
> En vimpelskåner.

Virker ikke i mit tilfælde.

Mvh Max



Henning Lund (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 29-05-06 14:31

Christian B. Andresen wrote:

> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&Grp=&n=30100

Jeg må i banken og tage et lån til sådan en plastikfætter, det
ser ud til flere anbefaler sådan en.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Christian B. Andrese~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-05-06 13:53


Henning Lund wrote:
> Ole Laursen wrote:
>
> >
> > Mine forældre købte sådan en. Den hjalp noget, men de slap
> > stadig ikke for knuder. De har også prøvet vimpler der er
> > stive det yderste stykke. Det hjælper mere, men helt slipper
> > de stadig ikke for knuder.
> >
> > Men de har også en ti-meters flagstang på toppen af en bakke.
>
> Ja jeg ved sq ikke, jeg har prøvet alt fra knægtens fiskebly til
> alverdens sære trick, men måske skal jeg bøje mig og investere i
> en dåse lak til kr 70.
> Vores stang er også 10 mtr, og den står tæt på huset så der
> opstår nogle sære kastevinde som er skyld i knuderne.

Vælg løsningen fra HN.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Christian B. Andrese~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-05-06 14:10


Max wrote:
> Hej Christian
>
> > 4. mulighed, som virker:
> > En vimpelskåner.
>
> Virker ikke i mit tilfælde.

Har du prøvet ?
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Max (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-05-06 14:14

Hej Christian

>> Virker ikke i mit tilfælde.
>
> Har du prøvet ?

Naturligvis, ellers ville jeg jo ikke kunne udtale mig.

Mvh Max



Christian B. Andrese~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-05-06 14:17


Max wrote:
> Hej Christian
>
> >> Virker ikke i mit tilfælde.
> >
> > Har du prøvet ?
>
> Naturligvis, ellers ville jeg jo ikke kunne udtale mig.

OK
Og den var monteret rigtigt, altså flettet ind som den skal og rigtig
afstand fra spidsen ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Max (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-05-06 14:29

Hej Christian

> Og den var monteret rigtigt, altså flettet ind som den skal og rigtig
> afstand fra spidsen ?

Naturligvis, men det skal også siges at det er et utaknemmelig
sted den flagstang står, huset ligger på en bakketop og flagstangen
står af den grund nedenfor huset og trods det at det er ti meter
rager den ikke op over tagryggen, så den få faktisk vinden fra
oven også.

Men en gøs stander gjorde det.

Mvh Max



Christian B. Andrese~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-05-06 14:44


Max wrote:
> Hej Christian
>
> > Og den var monteret rigtigt, altså flettet ind som den skal og rigtig
> > afstand fra spidsen ?
>
> Naturligvis, men det skal også siges at det er et utaknemmelig
> sted den flagstang står, huset ligger på en bakketop og flagstangen
> står af den grund nedenfor huset og trods det at det er ti meter
> rager den ikke op over tagryggen, så den få faktisk vinden fra
> oven også.

OK, jeg kan godt se at den har haft odds mod sig

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste