Radiatorer ophængt på gipsplader
Fra : Peter

Dato : 21-05-06 22:03

Jeg har netop isoleret mit hus med rockwool og gipsplader. Nu skal jeg til
at opsætte radiatorer på gipsplader. Problemet er nu at såvidt jeg kan regne
ud, at de radiatorer er så tunge at gipspladerne næppe kan holde til en
radiator på 50 kg.

Kan man sætte radiatorer på gulvet i stedet for ophænget på gipsvæggen??.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-05-06 00:26

On Sun, 21 May 2006 23:03:12 +0200, Peter wrote:

> [...]
> ud, at de radiatorer er så tunge at gipspladerne næppe kan holde til en

Hænger radiatoren da kun i een skrue og er der kun et lag gips?

Mine radiatore hænger i 4 skruer. Med to lag gips og 8mm huller (6mm
skruer), kan det bære 160 kg.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-05-06 07:12

> Mine radiatore hænger i 4 skruer. Med to lag gips og 8mm huller (6mm
> skruer), kan det bære 160 kg.

Jeps, intet problem at hænge dem op, det er bare et spørgsmål om de
rigtige plugs.

Mvh

Jesper

Fra : Poul Nielsen

Dato : 22-05-06 07:46

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Jeps, intet problem at hænge dem op, det er bare et spørgsmål om de
> rigtige plugs.
>
> Mvh
>
> Jesper

Mange tak for svaret, jeg forestillede mig at de faldt ned og lavede store
huller i væggene. Men hur med dampspærren, bliver den ikke ødelagt af al
boreriet??.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-05-06 08:06

> huller i væggene. Men hur med dampspærren, bliver den ikke ødelagt af al
> boreriet??.

Jeg lavede rent faktisk mine med plugs der blot skubbede dampspærren
lidt ind. Men hvis din dampspærre er imellem de to lag gips kan det
selvfølgelig ikke undgås.

Mvh

Jesper.

Fra : Thomas

Dato : 22-05-06 23:02

Skal der hænges tunge ting op på gipsen, sætter man træ bagved. Men man kan
også godt anvende nogle gode plugs. Hilti's plugs til gips kan jeg varmt
anbefale. De holder rigtigt godt, også bedre en "driva" eller hvad de nu
kaldes. Jeg vil dog mene at det skal være i 2 lag gips hvis det er
radiatorer du tænker på at sætte op.

Thomas