Akku græstrimmer
Fra : Erik Hansen

Dato : 21-05-06 18:18

Hejsa.

Jeg påtænker at købe en akku græstrimmer. Jeg har en have på ca. 650
kvm, så det er begrænset hvad jeg har at kant der skal trimmer. Så
jeg tænke på sådan en akku græstrimmer, så slipper jeg for ar skulle
trække ledning.

Jeg er lidt bekymret om kraften i sådan en er ok, og om den i det hele
taget kan trimme kanterne.

Jeg har kikket på Bosch og Black & Decker, hører gerne om andres
erfaring.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Max

Dato : 21-05-06 18:52

Hej Erik

> Jeg er lidt bekymret om kraften i sådan en er ok, og om den i det hele
> taget kan trimme kanterne.

Hvis det er din bekymring, så køb en lille benzindreven model, sådan en
har jeg haft i mange år efterhånden og er meget glad for den.

Mvh Max

Fra : Erik Hansen

Dato : 21-05-06 19:55

On Sun, 21 May 2006 19:51:32 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hvis det er din bekymring, så køb en lille benzindreven model, sådan en
>har jeg haft i mange år efterhånden og er meget glad for den.

Hej Max.

Jeg har en benzindrevet model, det er en Partner kan ikke lige huske
modellen, men problemet med den er at den ikke er til at starte, man
skal hive jeg ved ikke hvor mange gange før den starter. Og sidst år
der knækkede start snoren, og det var faktisk en ny jeg havde monteret
året forinden. Så da snoren knækkede sidste år blev jeg enig med mig
selv om, nu gider jeg ikke dette mere.

Man er også noget smadret når man endelig får den i gang efter at have
hivet i snoren en 15 - 20 gange - hvis det kan gøre det.

Jeg har snakket med min bror om start problemet, og han siger at det
skyldes den lille karburator. Hvis man skal have noget som virker skal
man købe de dyre modeller, og det syntes jeg er lidt voldsomt, når det
kun er en forholdsvis lille have jeg har.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Max

Dato : 21-05-06 20:00

Hej Erik

> Man er også noget smadret når man endelig får den i gang efter at have
> hivet i snoren en 15 - 20 gange - hvis det kan gøre det.

Ok, jeg forstår dig fint, tingene skal starte ved førset ryk i snoren,
ellers
er det storskrald :)

Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-05-06 19:45

>Hvis det er din bekymring, så køb en lille benzindreven model, sådan en
>har jeg haft i mange år efterhånden og er meget glad for den.

Jeg vil sige at til græsplænekanter er de små benzinmodeller altså for
meget... Vi har en elektrisk Black & Decker til græskanterne i haven
og omkring terasse og en benzindreven sjover til foldene og større
områder hvor der ikke klippes helt så tit.

De har hver deres fordele - den elektriske (som er med ledning) er ret
lydsvag, nemt at styre præcist og kræver ikke sikkerhedesbriller og
høreværn. Den er meget svagere end benzinmodellen og klippetråden
holder bl.a. derfor længere.

Den benzindrevne som er en relativt billig model til 1200 kroner med
2-taktsmotor har mange flere kræfter og dobbelt line der er en del
tykkere end den på den lille el-drevne. Den kan tage fra og rydder
uden de store problemer højt græs og kraftigt ukrudt. Til gengæld
larmer den og høreværn og sikkerhedsbriller er absolut et must.

Vi er glade for begge to, og anvender dem begge.

** Lars

Fra : Bent E.

Dato : 21-05-06 19:15

> Jeg er lidt bekymret om kraften i sådan en er ok, og om den i det hele
> taget kan trimme kanterne.
>
> Jeg har kikket på Bosch og Black & Decker, hører gerne om andres
> erfaring.

Hej Erik.
Jeg har haft en Black&Decker i mange år. Det er stadig det samme batteri,
som bliver lagt
i dybfryseren om vinteren, og derved holder længere. B&D's anbefaling.
Den er eminent til at klippe kanter med, og den kan i hvert fald køre en ½
times tid på en
opladning.
Hold dig fra de benzindrevne støjsendere, tænk på dine naboer.

Min holdning er at hvis man køber en 220V med ledning, så bliver det ikke
til noget.
Det er for bøvlet at rigge ledningen til hver gang.

Mvh
Bent E.

--
Ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Ivar

Dato : 21-05-06 21:55

Erik Hansen skrev:

> Så
> jeg tænke på sådan en akku græstrimmer, så slipper jeg for ar skulle
> trække ledning.

Jeg købte for 6-7 år siden en Rapid akku-trimmer i Bilka for 500 kr.
(Jeg tror det var Texas der importerede dem). Den har jeg været glad
for. Den er nok lidt svagere end en til 230 volt, men selvom man
nogle gange skal tage lidt mindre "bidder" af gangen, er den laget
hurtigere at bruge end en med ledning.

Batteriet begyndte at drille, og jeg købte en benzinmodel. Det var
ikke noget godt bytte. Jeg synes at den er for kluntet at arbejde
med. Jeg har ikke startproblemer, men jeg kan ikke se fordelen i
alle de kræfter den har. Jeg bruger den kun med halv gas.
Der er meget stor forskel på kræfterne i en benzinmodel og en
med batteri. Hvis du bruger din trimmer med fuld gas, og giver
den noget at bestille, skal du absolut ikke købe en batteri-trimmer.
Den har slet ikke de samme kræfter.

Jeg er begyndt at bruge akku-trimmeren igen.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Tychsen

Dato : 23-05-06 06:57

Har selv en Black&Decker... kører fint. Havde dog lidt vrøvl med
batteriet. En bytter, så kørte den igen.

Ligger også bat. på frys vinteren over...

Kan KUN anbefale en Akku-klipper. Denne her er endda klippestabil og
stærk som en okse.. klipper fint 600 - 700 m2 på en opladning.

Fra : Ivar

Dato : 23-05-06 18:29

Tychsen skrev:

> stærk som en okse..

Ja, ja alt er relativt

Black & Deckers 18V batteritrimmer har en motor på ca. 100 watt.
Deres modeller til 230V er fra 250 til 600 watt.
En græstrimmer med benzinmotor har typisk 750 watt effekt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Bent E.

Dato : 23-05-06 21:07

> Ja, ja alt er relativt
>
> Black & Deckers 18V batteritrimmer har en motor på ca. 100 watt.
> Deres modeller til 230V er fra 250 til 600 watt.
> En græstrimmer med benzinmotor har typisk 750 watt effekt.

og larmer ad h...... til, og det er ikke sikkert at naboen går med høreværn
.

Mvh
Bent E.

Fra : Jens Gydesen

Dato : 25-05-06 14:19

Hej Erik

Jeg købte til sæsonen 2005 en Flymo batteridrevet trimmer.

Jeg blev anbefalet en Flymo fremfor de 'billigere'

Jeg har en grund på 850 m2.

Og jeg har været meget tilfreds med købet, selvom den var lidt dyr (800-900
tror jeg).

Den er ikke så kraftig som en 230V model, men alt ialt en den hurtigere,
fordi man slipper for at rulle kabel ud og ind,

og slæbe det rundt om huset, skifte stik osv.

Venlig hilsen Jens