Gasbrænder til blomsterbede?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 07-05-06 22:49

Ukrudtet har fået overtaget! Jeg må se mig overmandet af skvalderkål,
græstotter, og andre sager der ikke er velkomne.

Jeg har i dag siddet på knæ det meste af tiden med solen brændende i nakken.
Ikke specielt morsomt! Så jeg tænkte på, om jeg kan bruge en gasbrænder
langs hækken til skvalderkålen og andre steder? Eller er den primært til
terasser og flisegange?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-05-06 23:46

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Så jeg tænkte på, om jeg kan bruge en
> gasbrænder langs hækken

Netop langs hækken er det en rigtig dårlig ide at bekæmpe ukrudt med en
brænder. Mere end en hæk - og sågar huse - er blevet futtet af på den konto.

Se dig i stedet om efter en ukrudtsdamper, der kan koge toppen af ukrudtet.
Den virker ved elektricitet og der er ikke nogen brandfare forbundet med
brug af den.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-05-06 15:11

> [...]
> nakken. Ikke specielt morsomt! Så jeg tænkte på, om jeg kan bruge en
> gasbrænder langs hækken til skvalderkålen og andre steder?

Du kan ikke bruge brænderen i nærheden af noget du vil have der skal
overleve. Du har ikke en chance for at styre varmen fra brænderen. Bunden af
hækken er også en dårlig ide. Hvis du ikke får sat ild til hækken, skader du
som minimum barken omkring rodhalsen.

Jeg har også en nabo der 'dyrker' skvalderkål. En græskant på 80 cm (2
klippebredder) langs hækken der klippes samtidigt med plænen holder
skvalderkålen i skak. Det er også rart når man skal klippe hæk :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info