Krymperør
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 29-04-06 12:29

I hvilken slags forretning kan man købe den slags krymperør, som
elektrikerne bruger til at beskytte samlinger i det fri?
Ingen af dem, jeg har besøgt har ført dem - endsige vidst, hvad det var.
På nettet kan man finde engros firmaer, som sælger dem i større portioner.
Men hvad med mindre portioner?
Aksel

Fra : Kim S

Dato : 29-04-06 12:45

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> På nettet kan man finde engros firmaer, som sælger dem i større portioner.
Det hedder krympeflex. Fås f. eks hos Brinck på
www.brinck.dk

Mvh, Kim

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-04-06 12:47

Den Sat, 29 Apr 2006 13:29:14 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> skrev:

> [...]
>På nettet kan man finde engros firmaer, som sælger dem i større portioner.

Elektrikeren kalder det krympeflex.

Det fås i mange størrelser så du må først fortælle hvad du skal bruge
det til og om det skal være med eller uden lim.

Hvis det kun er et enkelt stykke kan det være at jeg har noget du kan
bruge.
--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Sorry folks, I just can't resist!

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-04-06 13:11

>I hvilken slags forretning kan man købe den slags krymperør

Hos El-supply kan du finde ret billige sortimenter.

http://www.el-supply.dk/?Gid=288

Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-04-06 16:35

Biltema har dem.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Thomas

Dato : 29-04-06 23:01

> [...]
> På nettet kan man finde engros firmaer, som sælger dem i større portioner.

T-Hansen har det også (krympefix)

/Ths.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 30-04-06 09:01

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse

> T-Hansen har det også (krympefix)

Mange tak for svarene, som er til stor hjælp.

Jeg er kommet til at klippe i gummikablerne til vores havelamper og er ved
at reparere skaderne.

Nu mangler jeg bare at vide, om det skal være med/el.uden lim?

Venlig hilsen
Aksel

Fra : Max

Dato : 30-04-06 09:09

Hej Aksel

> Nu mangler jeg bare at vide, om det skal være med/el.uden lim?

Hvis det er til udendørsbrug skal det være med lim, uden lim får
du hårrørseffekt mellem kabel og flexen så vandet praktisk taget
suges ind til samlingen, så køb den med lim.

Mvh Max.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-04-06 09:13

On Sun, 30 Apr 2006 10:00:57 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

>"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse

>Mange tak for svarene, som er til stor hjælp.
>
>Jeg er kommet til at klippe i gummikablerne til vores havelamper og er ved
>at reparere skaderne.

Jeg tror man kan få en ret billig vandtæt samledåse, mener at
have set en i en reklame.
mvh Ebbe

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 30-04-06 09:45

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> On Sun, 30 Apr 2006 10:00:57 +0200, "Aksel Pedersen"
> Jeg tror man kan få en ret billig vandtæt samledåse, mener at
> have set en i en reklame.
> mvh Ebbe

Til alle: Tak for'et !
Aksel

Fra : Anders Majland

Dato : 02-05-06 12:08

> Til alle: Tak for'et !

Hold your horses ...

Hvis det var installationskabel kan man lovligt samle ledningerne med en
pressemuffe og lægge flex med lim først om de enkelte ledere for dernæst at
lægge en stor krymp om det hele - også med lim. Med et blødt gummikabel er
jeg usikker men vil tro at det samme gælder (ellers så spørg i
dk.teknik.el).

Dvs Aksel du skal have fat i både pressmuffer og krympeflex

Se f.eks under "Kabel & ledn" og dernæst "Krympemuffer" hos www.greenline.dk