Bambus ryddes
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-04-06 14:46

Der står en klynge bambus i haven - den er vel 3-4 meter i omkreds. Rundt
omkring den er mest græs men også fliser.

Hvordan fjerner man den hurtigst og nemmest? Kan man leje en maskine der kan
rykke i hele lortet - eller skal man have gang i beskærersaksen (det ville
tage en hel dag :)) ... eller hvad?

Som det står nu er det 2-2½ meter højt.
--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 24-04-06 15:11

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> rykke i hele lortet - eller skal man have gang i beskærersaksen (det ville

Jeg ryddede for nogle år siden 3x1 meter bambus. Først blev de klippet
ned til lige over jorden. Så smågravede jeg rundt om dem og til sidst
spulede jeg længe med haveslangen (højtryksrenser vil nok være en
fordel). Jeg spulede sådan, at der blev blotlagt rødder for hver halve
meter. Da jorden var væk, kunne jeg klippe rødderne over og hive
rodstykker op på 0,5 x 0,5 meter!

Det tog dog det meste af en god lørdag!

//Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-06 15:13

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> der kan rykke i hele lortet - eller skal man have gang i
> beskærersaksen (det ville tage en hel dag :)) ... eller hvad?

Så du ikke Søren Ryge i sidste uge ?

Et par stænger dynamit, så er bambus'en oppe

Det var et klip fra en gammel udsendelse, så jeg ved ikke, hvem,
der udfører det.

Jan

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-04-06 17:40

Hej

Jan Vestergaard wrote:
> Det var et klip fra en gammel udsendelse, så jeg ved ikke, hvem, der
> udfører det.

Det gør de her: http://www.booom.dk/ - der er eksempelfilm på siden og
de er meget morsomme :D

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-06 15:40

> [...]
> der kan rykke i hele lortet - eller skal man have gang i
> beskærersaksen (det ville tage en hel dag :)) ... eller hvad?

Du kan se Søren Ryge klare det her med hjælp fra et par eksperter
med et par stænger dynamit:

http://www.dr.dk/DR1/Ryge

Du kan se hele udsendelsen med et link lidt nede på siden - op
klippet, hvor de fjerner bambus kommer ca 13 minutter inde i
udsendelsen.

Jan

Fra : Calle.

Dato : 24-04-06 19:17

> [...]
> der kan rykke i hele lortet - eller skal man have gang i
> beskærersaksen (det ville tage en hel dag :)) ... eller hvad?

med en spade og en økse deler du den i felter af 30 * 30 cm, så er den nem
at få op. Har selv fjernet ca 15m2 på den måde.
det er bare at klø på.

--
*** Calle ***